Hey,

Ik kan met de afstandsbediening winamp besturen...
met een ontvanger die ik heb gemaakt. Nu is mijn vraag
kan ik via dit kastje ook mijn LTP poort berijken?
Ik heb de paralellepoort interface van deze website gemaakt, en het leek me wel leuk om deze ook met ab te kunnen besturen.

Je hebt die ontvanger zelf gemaakt?
Het programma voor op PC ook? anders schrijf je toch gewoon een andere die je LPT aanstuurt ipv Winamp.

Tommi_G

Nee, die ontvanger zal wel gewoon die standaard ontvanger zijn die je overal ziet. En de software die erbij hoort kan alleen winmap besturen...

Maar ik heb vroeger zelf iets gehad waarmee je niet alleen winamp kon bedienen, maar ook losse bestanden bijvoorbeeld verkenner ofzo. Als je nu een *.exe maakt die de LPT aanstuurt (ofja eigenlijk 8 stuks) dan kun je dus toch via je AB alle datalijnen van je LPT regelen ;)

Die ontvanger heb ik inderdaad zelf gemaakt ik had een schakkeling van internet weet zo 1..2..3 niet meer waar weg. En toen heb ik gewoon een bestaande plug-in gedownload voor winamp...die heb ik dus zelf niet gemaakt.

En wat atmoz zegt zou inderdaad kunnen maar ik heb het liever gewoon via vb ofzo draaien ik weet niet of dit kan maar ik hoop het wel...

Girder of uICE daarmee kun je normaal dingen toewijzen bevoorbeeld klik je op learn, je drukt op je AB en dan op hetgeen moet gebeuren. Als je dan een progje hebt zoals KSI_8WINALL.exe (hier te vinden op het board met search) dan kun je de knoppen toewijzen normaal.

PS ik krijg zo'n IR ontvanger niet in werking en weet niet waarom, kan je soms wat scherpe foto's nemen van je schakeling en je aansluiting op je seriele connector? Dank

screwiss@hotmail.com

Ik zal even voor je kijken als ik thuis ben heb er namelijk een klein bakkie om heen gemaakt en dicht gelijmd... ik zal even voor je kijken het schema heb ik thuis geloof ik ook nog wel...

HIER het schema, makkelijker kan niet ;)

Op 15 april 2004 13:35:13 schreef Ghannes:
HIER het schema, makkelijker kan niet ;)

Deze heb ik dus maar krijg het niet aan de praat :-s

diode misschien niet verkeerd om? Plaats anders een foto van je soldeerwerk.

ik heb die schakeling ook gemaakt en hij werkt wel maar de comoputer ziet steeds "spook" signalen waardoor het progje niet kan leren. ook lijken de signalen van de afstandbediening niet op elkaar als je de knop meerdere keren indruk, je krijgt dan een andere code.
Is dit normaal en wat is hier aan te doen?