Bestaat er eigenlijk ook een gemakkelijke mannier om een gewoon weerstandje in te voegen zonder helemaal add - rcl - r_eu ofzo en dan er daar 1 uitkiezen. Voor een ledje kan je gewoon add led kiezen maar bestaat er ook zoiets voor een weerstandje.

Alvast bedankt
Ives

onder ULP zit een bestand drill-aid en daar kun je ze mee aanpassen. maar hoop dat het ook anders kan

Op 22 april 2004 20:03:26 schreef DJJeroen:
en welk moet ik dan in de shapes kleiner maken heb alles algeprobeerd groter lukt wel maar maar het gat midden in niet

Hiervoor kan je een ulp programma gebruiken. Kies: file->run->drill-aid.ulp Hierin kan je drillsize kiezen. Alle soldeereilanden worden dan gevuld met de juiste gaten.

Suc6, Jeroen

[EDIT]
OK, je was me net voor :-)
[/EDIT]

haha had het net al gevonden voordat jij het typtje :P

en is het ook mogelijk om alles wat wat geëtst wordt dus rond de bannen niet te laten etsen.

Want ik ken ook een ander prog Protel 99 dat gebruiken wij op school en daar kan dat ook mee en dan heet het polygon plane

IS het in te stellen het formaat van print. Het printje mag bijvoorbleed max 4x4cm zijn of welke maat dan ook.

Hoe moet ik dat instellen als het mogelijk is

Op 10 mei 2004 23:11:23 schreef DJJeroen:
IS het in te stellen het formaat van print. Het printje mag bijvoorbleed max 4x4cm zijn of welke maat dan ook.

Hoe moet ik dat instellen als het mogelijk is

als je in de board designer werkt zie je een vierkant
dat is de maat van je board
deze kun je net als onderdelen verplaatsen met move
of met drawline en dan in de layer border dan teken je de rand van je print

Op 10 mei 2004 23:26:49 schreef k.p.meinesz:
[...]
als je in de board designer werkt zie je een vierkant
dat is de maat van je board
deze kun je net als onderdelen verplaatsen met move
of met drawline en dan in de layer border dan teken je de rand van je print

maar je kunt dus niet zeggen zo en zo groot moet de print worden ??

Zijn er print pennen in EAGLE. Dus ik ben een schema aan het maken met losse contact punten die door printpennen worden voorzien, maar dan wil een er een PCB van maken met autoroute. Nu moet ik elke keer in de PCB zelf pads toevoegen.

Op 15 mei 2004 19:38:08 schreef DJJeroen:
Zijn er print pennen in EAGLE. Dus ik ben een schema aan het maken met losse contact punten die door printpennen worden voorzien, maar dan wil een er een PCB van maken met autoroute. Nu moet ik elke keer in de PCB zelf pads toevoegen.

ja die zijn er volgens mij onder de naam ītestpinī in LIB solpad?

Hebben jullie tips voor een grote print te routen. want ben met een vrij groote print bezig (voor mij althans) alleen het lukt me niet om die een beetje compact te routen
Het lukt eigenlijk helemaal niet kom niet verder dan 83 %

[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op ]

met de hand en goed kijken of onderdelen niet beter gedraaid kunnen zitten of
auto router variabelen aanpassen
ripup op maximaal
of auto router eerst gewoon tot ie niet verder gaat en dan
een andere autorouter inladen zoals singelsided dan krijgt je draadbruggen

Waaronder staan die varibelen en ripups ( bij autoroute menu)

Nog een vraag als ik een baan verschuiv die blauw is (dus geroute) en wil die een stukje schuiven doet hij dat met stappen en ik kan er niks tussen in ??

En hoe maak ik die draad brug ?? zodat hij de gele lijn niet etst

[Bericht gewijzigd door Jeroen13 op ]

Op 18 mei 2004 19:44:51 schreef DJJeroen:
Nog een vraag als ik een baan verschuiv die blauw is (dus geroute) en wil die een stukje schuiven doet hij dat met stappen en ik kan er niks tussen in ??

volgens mij wel als je de grid fijner zet, of natuurlijk helemaal uit.

Waar moet je dat doen.

En zie EDIT

geen idee, heb eagle er al een tijd niet meer op staan, maar als je ff tussen de menutje's zoek moet het wel te vinden zijn denk ik:)

Een draadbrug kun je gewoon maken dmv. 2 pads, of bedoel je wat anders?

Jah ongeveer daar had k.p.meinesz het over

volgens deze site kun je dat doen door op een knop met allemaal puntjes te klikken

Ik ben net twee dagen bezig met Eagle. Geweldig programma! en geweldige tutorial!

Ik kwam net wat vreemds tegen: ik wil een SMB-tantaal condensator plaatsen. Hij staat wel bij mijn 'Control Panel' in smb-ipc.lbr, maar ik kan hem niet vinden als ik het ADD-commando gebruik.

Ik gebruik Eagle v4.11r2 Light, zou het daaraan kunnen liggen of moet ik ergens nog iets instellen??

Hallo mensen ik had een vraag, ten eerste hoop ik dat deze topic nog actief is?!

tn tweede ik wilde in eagle een massavlak maken (onder een chip) eagle doet dit niet automatisch dus hoe kan ik dit handmatig doen?

Massavlak maken :
je maakt met polygon het vlak aan en geeft hem dan de naam GND.
als je nu op autoroute drukt zie je het massavlak.

Heb ook een vraagje: hoe kan ik een groot schema als afbeelding gebruiken maar toch nog leesbaar als je erop klikt?
Grtz

file-> export -> image

ff resolutie instellen. 300 is genoeg denk ik. Zo genereer je een bitmap bestand (*.bmp). Als je een kleiner formaat wilt kun je het even met photoshop oid converteren.

Bedankt voor het antwoord!

Ik zal mijn eigen vraag van 20 juli jl. dan meer even beantwoorden:
- Je kunt er niets uit toevoegen, omdat de library alleen maar packages bevat en geen devices.

En als je een bibliotheek hebt toegevoegd maar je hij verschijnt niet in de lijst als je het 'add'-commando gebruikt, kun je toch onderdelen eruit toevoegen door in te tikken "add <device>@<library>.lbr"

Handig als je, net als ik, nog niet alle ins en outs van Eagle beheerst.

[Bericht gewijzigd door Leendert K op ]