Tijdens het zoeken naar drivers kwam ik de volgende url tegen over het ombouwen van de ZeroPlus 16032 naar 32128(!) Logic Analyser. Blijkt dat hier gewoon een 128k ram inzit namelijk.

http://www.openschemes.com/modules/wordpress/2010/03/27/zeroplus-logic…

Het is wel echt ombouwen. Komen aardig wat SMD componentjes bij aan te pas. Maar heb het zelf nog niet helemaal doorgelezen.

Ik dacht dat het misschien, in navolging van het Rigol onderwerp, hier wel intressant zou zijn. Maar als het hier niet thuis hoort dan hoor ik het wel van de mods en dan kunnen deze dit topic weer verwijderen. Dan zal ik het niet meer doen ;)

Grt Tijs

edit: de software is nog niet aangepast, en daar werken ze ook niet aan mee. "You're on your own there."

der is wel software maar dat is niet de originele software http://code.google.com/p/zerominus/ (denk nog wel niet dat het af is)

Dat is alvast heel goed! Hopen dat hij Qt gaat gebruiken en dan kon het wel eens een heel mooi stukkie software worden die ik niet meer onder VirtualBox hoef te draaien. Laatste wijziging is van 2 april, dus hij is nog bezig.

Wel nice dat je deze om kan bouwen, ik wilde dit wel eens proberen tot ik zag dat er alleen een driver is voor windows 7 32 bit.

Ik draai windows 7 64 bit en heb het origineel nog niet aan de praat gekregen.
Zijn er drivers voor? Of is er een manier waarop ik de hardware wel draaiend kan krijgen?

Ik draai de software onder VirtualBox onder linux. Werkt prima.

Dus je moet gewoon VirtualBox kunnen installeren waarop je bv XP 32 (of Win7 32 installeerd). Maar of dit de oplossing is die je zoekt..

Verder weet ik niet zoveel van windows&drivers e.d. Maar het lijkt me toch niet onredelijk dat ZeroPlus gewoon voor een driver moet zorgen als je zon apparaat koopt?

Ik heb wel ubuntu op mijn laptop staan, vind het wel gekke werk dat ik naar ubuntu moet om dan de software te kunnen gebruiken.
Windows 7 is al langere tijd uit dus ze zouden wel een driver kunnen hebben.

Ik heb eloshop een mail gestuurd omdat ik het daar gekocht heb, eens kijken wat die zeggen.
Het zou wel slecht zijn als ze 64 bit niet ondersteunen, wat ik toch denk want een 32 bit driver hebben ze voor windows 7 en een 64bit voor vista

Ik geef je gelijk, maar zover ik hier en daar begrijp blijft 64 bit een beetje het ondergeschoven kindje..

OnTopic: Het lijkt er op dat ZeroMinus (de free-ware clone software voor de ZeroPlus) een programmatjes heeft gemaakt waarmee je het ID van je apparaat kunt herschijven.

http://code.google.com/p/zerominus/source/detail?r=4

Zal het eens proberen.

Goed. Confirmed. Dit werkt. Heb nu dus een 322000 met 2M ram, 200Mhz. Met 16 channels uiteraard want ik heb de overige 16 niet gehardware-mod.
(En nog wat 'extra'tjes die bij de software van de 322000 zitten... Maar ik denk dat dat een beetje buiten het 'legale' spectrum valt)

Overigens geen idee wat ik met een 322000 moet.. De 16032 deed het al prima met mn PICs. Maar wel leuk.

BTW andere (toekomstige) oplossing: http://sigrok.org/wiki/Main_Page

@ knifter,

Je hebt de software op linux werkend? ubuntu toevallig?
Ga ik het ook eens proberen, ik heb de link bekeken maar kan niet echt wijs hoe ik die moet installeren op linux.

mss wil je mij even helpen?

Nee, ik heb de software gewoon onder windows xp geinstallerd, draaiende in een VirtualBox omgeving onder linux. VirtualBox ondersteund USB passthrough en dus wordt de LA gewoon herkend in je virtueele xp.
(Onder wine werkt het niet: geen usb support)

Werk overigens met Debian, maar dat is bijna hetzelfde.

Sigrok software ook geprobeerd maar die is een wel heel erg vroeg stadium. Evenals ZeroMinus op dit moment.

e: Overigens is Vista 64 gewoon ondersteund volgens de website van ZeroPlus. Dus Win7-64 is niet te gek gedacht denk ik.

[Bericht gewijzigd door knifter op (13%)]

mmm erg wierd, ik heb net de driver van vista 64 bit gedownload en geinstalleerd.
Er staat zodra je de installer opent dat je de hardware aan moet sluiten en dan de installatie moet starten ( heb ook anders geprobeerd)
Tijdens het installeren krijg ik een popup met daarin een link naar een inf file, dit kan een driver zijn.
Na de installatie ga ik naar apparaat beheer, en daar staat bij com en usb de zeroplus. Maar wel met een uitroep teken.
Installeer ik de driver handmatig die aangegeven staat in de popup werkt het niet.
Gebruik ik de driver wizard werkt dit ook niet.
Erg vreemd allemaal.
Wellicht dat iemand kan helpen?

Heb je gereboot na installeren?

Ik had zelfde onder mn xp, na reboot werd de LA gewoon herkend zonder uitroepteken.

Dit is zeker gebeurd, helaas blijft de toestand dan hetzelfde.

Dan lijkt het toch door win7-64 te komen?

Als je XP hebt liggen oid kun je eens proberen wat hij doet onder VirtualBox. Andere oplossing heb ik iig niet.. En ZeroPlus mailen lijkt me.

Onder xp 32bit werkt het zeker, ik wil dit op me laptop werkend krijgen omdat ik het dan mooi mee naar school kan nemen.

Bovendien dient een bedrijf mee te gaan met de tijd en voor drivers te zorgen.
Ga inderdaad eens met virtual box proberen, dan kan ik alvast spelen :)

[Bericht gewijzigd door Lithium op (15%)]

Ik heb virtual box op mijn pc gezet, windows xp etc.
Zeroplus aan gezet en die naar xp gekoppeld, helaas krijg ik een error dat deze niet gekoppeld kan worden.

Hoe heb jij dit opgelost?

EDIT:

Ik krijg de melding dat de benodigde software niet geinstalleerd kan worden.

[Bericht gewijzigd door Lithium op (15%)]

Onder linux moet je VirtualBox toegang geven tot je USB devices: 1 door rechten toe te kennen (geen idee hoe in Win, mogelijk niet nodig) en 2 door een filter aan te maken in de opties van die virtualhost in virtualbox. Verder werkte het bij mij als een trein. Drivers, software alles eigenlijk.

VirtualBox bestaat in 2 versies. VirtualBox-ose is de open source versie. Deze versie ondersteunt geen USB. USB ondersteuning kan alleen met de closed source versie van VirtualBox.

Ik heb daar zelf ook even om moeten zoeken, maar met de closed source versie kan ik eindelijk mijn ZeroPlus op mijn Linux PC gebruiken. Wel moet je zorgen dat je rechten hebt om usbfs te mogen gebruiken.

Frysk

Een kleine update van mijn kant, ik heb eleshop gemaild en had terug gekregen dat er net een mail naar de fabrikant is. En het systeem zou wel werken als je tijdens het opstarten van windows op F8 drukt en dan drivercertificering niet vereist selecteren.

Dit heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Edit: even geprobeerd, maar ook dit werkt niet.

Ik heb vandaag op een 32bit vista laptop geprobeerd te installeren.
Helaas wil dit niet werken, tijdens het installeren van de driver krijg ik de volgende error:

Beschrijving:
  Er is een nieuw apparaat dat is aangesloten op uw computer gevonden, maar het stuurprogramma voor het apparaat dat nodig is om het apparaat te kunnen gebruiken kan niet worden gevonden. U kunt het stuurprogramma vinden op de cd die is meegeleverd met het apparaat, of u kunt het van de website van de fabrikant downloaden. De hardware-id van het apparaat is USB\VID_0C12&PID_7007&REV_0302.

Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem:	PnPDriverNotFound
  Architectuur:	x86
  Hardware-id:	USB\VID_0C12&PID_7007&REV_0302
  Versie van besturingssysteem:	6.0.6001.2.1.0.768.3
  Landinstelling-id:	1043

Iemand enig idee hoe dit komt?

Update: ik heb in mijne 'maar' 64kbit ram@166mhz in. Geen 128@166 zoals de eerdere versies op de genoemde site. Ik heb hem op 322000 gezet en dat lijkt goed te werken, mits je hem uiteraard op max 64 kb zet. 200Mhz lijkt hij weer wel goed te doen.
Zet ik hem op >64kb dan gebeuren er rare dingen (en dat is niet zo vreemd..)