Ik ben op zoek naar de electronica die nodig is om een videowall te maken.

Dit dus:
http://www.video-vision.com/images/videowall.jpg

De bedoeling is om 1 beeld over meerder tv's te verpreiden!

Heeft iemand hier de schema's, lay-outs etc voor?

Alvast bedankt!

Ik kan je al vertellen dat dat niet simpele software/harware wordt hoor.

al valt dit met de computer wel mee hierbij kan je dit naar 2 schermen uitbreiden met maar een simpele muisklik en een video kaart van een paar tientjes

Op ma 22-07-2002 13:17:17 schreef Erik:
al valt dit met de computer wel mee hierbij kan je dit naar 2 schermen uitbreiden met maar een simpele muisklik en een video kaart van een paar tientjes

Hij bedoelt niet simpel 2 schermen. Hij wil er veel meer denk ik. 2 is idd simpel.

Om heel eerlijk te zijn geloof ik niet dat dit te doen is zelf.... want als je zoveel tv's kunt kopen kun je er ook wel zo'n splitterkast bij kopen ;)

Als je een krachtige pc hebt en 4 x 4 schermen voldoende vindt kan dat. Wel een dure grap, alleen al aan grafische kaarten ben je dan al 3200 euro kwijt... Maar het kan.

Op di 20-08-2002 21:13:32 schreef Marvin Droogsma:
Als je een krachtige pc hebt en 4 x 4 schermen voldoende vindt kan dat. Wel een dure grap, alleen al aan grafische kaarten ben je dan al 3200 euro kwijt... Maar het kan.

zo krachtig zijn die processoren niet hoor. En de aansturing vind vaak plaats met speciaal ontworpen apparatuur die alleen voor een specifiek scherm is gebouwd.
(nodig heb je dus een processor die bepaald welk beeld welk stuk informatie weer moet geven. ook heb je converters nodig voor signaalaanpassing ed) En deze dingen zijn nou net vreselijk duur
ik heb ooit wel eens een vidiwall gebouwd, maar over het algemeen hou ik me alleen bezig met daglichtschermen (=buitenschermen)

Ik kan met een eenvoudige 1800mhz cpu met gemak 16 beeldscherm full screen video tonen hoor. Er zijn nl. Matrox kaarten met 4 uitgangen, en als je er daar 4 van in de pc drukt (PCI) en de resolutie op 2560 * 1920 zet kun je een heleboel leuke grappen uithalen (en bijvoorbeeld blokken van 2x2 aparte beelden geven.)
Ik heb daar toevallig net van de week software voor geschreven... Maar het blijft een dure grap...

Dit is idd niet iets wat je zomaar kunt kopen/maken, want de markt hiervoor is ontzettend klein. Zelf maken lijkt mij ook niet waarschijnlijk, omdat je hiervoor een hele grafische omzetting van het signaal moet toepassen, en dat is nog aardig ingewikkeld...
Beamertje misschien een idee??? ;-)

Op di 20-08-2002 21:26:08 schreef Marvin Droogsma:
Ik kan met een eenvoudige 1800mhz cpu met gemak 16 beeldscherm full screen video tonen hoor. Er zijn nl. Matrox kaarten met 4 uitgangen, en als je er daar 4 van in de pc drukt (PCI) en de resolutie op 2560 * 1920 zet kun je een heleboel leuke grappen uithalen (en bijvoorbeeld blokken van 2x2 aparte beelden geven.)
Ik heb daar toevallig net van de week software voor geschreven... Maar het blijft een dure grap...

En dat kan je pc aan, 4 van die kaarten?
En dan nog moet je PC het beeld dan in 4'ren splitsen en doorgeven aan de goede kaart.

"En dat kan je pc aan, 4 van die kaarten?
En dan nog moet je PC het beeld dan in 4'ren splitsen en doorgeven aan de goede kaart."

Ja, geen probleem. Echt niet. Multimonitor support is al lang niet meer zo ingewikkeld als vroeger.