Ik heb bij elektuur (Nr. 443 (9-2000))de usb interface gekocht alleen ik krijg hem niet aan de praat onder windows xp.
Onder windows 98 worden de drivers wel herkend alleen word er met de bijgeleverde software niks aangestuurd.
Zal dit kunnen komen omdat we het hardware schema zo hebben aangepast zodat er geen ingangen opzitten, want die hebben we niet nodig.
We willen alleen iets uitsturen met de pc.
Als iemand antwoorden heeft op deze vragen of extra tips en trucs voor het aansturen van de usb poort hoor ik het graag.
No_Brain
"What are we going to do tonight, Brain?". "Same thing we do every night, Pinky: try to take over the world!"
Een algemene opmerking wanneer je een schema uit de elektuur maakt, kijk tot minimaal 2 maanden na het publiceren van het artikel "het lek van elektuur" door. Dat kan afentoe veel ellende besparen.
Is het niet mogelijk eens te testen op iets moderners dan '98 ? W2K of desnoods XP. Dan ben je ook van het gedoe met drivers af.
Heb persoonlijk geen beste ervaringen met USB onder Windows 98. In het algemeen dan, heb geen ervaring met zelfbouw en programmeren.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
Ik heb 'm net ( 1 uur geleden ) gebouwd.
Onder Windows 98 geen probleem. Meteen de rode LED aan, en nadat de driver erbij gezet was ook de groene. Het temp programma werkt ook meteen.
Onder Windows XP nog niet aan de praat gekregen. De USB driver wordt niet herkend.
Wie heeft dit ding inmiddels onder windows XP aan de praat en wil de drivers sharen.
Tim Blanckaert
Spread Firefox 3 | www.100dagen-slc.tk | www.slc-griekenland.tk | www.sportfeest.tk | www.nachtdergewoonte.tk | Panasonic Service Manuals
Op 29 mei 2004 17:28:41 schreef TvD:
Ik heb 'm net ( 1 uur geleden ) gebouwd.
Onder Windows 98 geen probleem. Meteen de rode LED aan, en nadat de driver erbij gezet was ook de groene. Het temp programma werkt ook meteen.
Onder Windows XP nog niet aan de praat gekregen. De USB driver wordt niet herkend.
Wie heeft dit ding inmiddels onder windows XP aan de praat en wil de drivers sharen.
kan je deze voor dat bepaald programma niet in 98 laten veranderen, alee, bij xp is dat toch mogelijk dacht ik
Tinus-online
http://www.tinus-online.nl :: Corolla G6 :: EOS 5D
misschien elektuur ff mailen, misschien hebbeb zij een oplossing.
EDIT: Ik heb een progje gevonden welke voor win2000 gemaakt is maar aangezien winXP ook een NT-kernel heeft zal dat progje daar ook wel werken.
NAAM: thermdrv.zip
LINK: www.snuggel.nl/docs/usb/
[Bericht gewijzigd door Tinus-online op ]
Snuggel, hartelijk dank,
de driver werkt. Windows herkent hem nu en de groene LED is ook aangegaan. Nu kan ik verder aan de slag gaan om te proberen 't ding aan te sturen. Het erbij zittend programma "thermometer.exe" werkt wel in win 98 ( andere PC ), maar geeft run-time error '6' overflow als ik het in XP opstart, zelfs in 98 emulatie.
Tinus-online
http://www.tinus-online.nl :: Corolla G6 :: EOS 5D
dan weet de rest het ook, HIJ DOET HET