line versterker

Ik ben op zoek naar een line versterker met één regelbare stereo uitgang.
En één regel bare mono uitgang (600ohm.)
De mono uitgang moet gebruikt worden om een mono zender aan te sturen.
Dus moeten wel beide kanalen van het stereo signaal samengevoegd zijn op de mono uitgang, zodat ik niet de helft van het geluid mis op de zender.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Met vriendelijke groet ………..Louis

Hugo Welther

Moderator

Neem een potmeter van pakweg 1k ohm. sluit het linker en rechter kanaal op de uiteinden van de potmeter en neem de loper als uitgang naar je zender. Potmeter in de middenstand L+R opgeteld, en je hebt ook nog panorama regeling.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Wat Hugo zegt klopt in grote mate. Maar wat je ook kan doen is: een dubbele potmeter (2pot 1 as) van de stereo uit (versterker) naar de uitgang (tulp?)
En een potmeter tussen links en rechts naar het mono kanaal.
Dus dan heb je de uit Links en Rechts, het linker kanaal zet je op de loper van de potmeter, en het rechter zet je op de andere loper. Op de uiteinden van die potmeter zet je op de uitgang (links en rechts)en op de uiteind(en) van die andere potmeter, en de loper op het mono kanaal.
Ik hoop dat je het een beetje snapt. Let wel op!! want als je mono kanaal 600 ohm is moet de Pan (Links+rechts=uitgang) groter dan 500K zijn.
Suc6

Kijk ook op de site waar ik MOD van ben :) www.schakelingenonline.nl Ik heb geen leven :( ik ben student www.horizoncollege.nl Help MIJ
High met Henk

Special Member

Samenvoegen doe je bijna altijd met een som versterkertje. Vindt je in elke handleiding over een op-amp en werkt vrij simpel. Wat Hugo zegt kan wel, maar is niet de manier.
Er zijn trouwens ook meer manieren voor een somversterker, maar dit is veruit de simpelste. Kijk maar eens naar de knooppunten bij mengpanelen ofzow, dar gebruitk men ze ook
Ik heb wel een boek over op-amps en daar staat in hoe je ze moet schakelen voor zoiets, maar moet je wel ff gedulde hebben want ben er tot na 2e paasdag niet.

Groetjes

Sven

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???