Hallo!

Het zit zeker in de lucht, want ik zag al een topic over een defecte philips tv.
Ik heb een probleempje met mijn Sony Trinitron tv (type KV-X2521D): geen rook wolk ofzo, maar van het ene op het andere moment zijn de zijkanten van het beeld hol naar binnen getrokken. Dit heet geloof ik het pincushion effect. Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken. De tv heb ik al uitgestofzuigd, er zat een behoorlijke berg stof ik..... verder heb ik gekeken naar zichtbare symptomen op de printplaten, maar er is niets te zien ;(
Iemand enig idee waar het te zoeken???? De tv doet het verder nog prima.... en ik heb geen ruimte om zo n irritant brede breedbeeld tv neer te zetten....

Rens

ik ken dat probleem, ik heb gezien hoe je dat kunt repareren in het boekje repareer uw aparatuur thuis zelf
er staat daar in hoe het gerepareert kan worden

Als je even zoekt kan je op deze pagina ook echt alles vinden over reparatie...ook van beeldschermen/tv's.
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_Repair.html

licht dat niet aan bijvoorbeeld een niet afgeschermde luidspreker op de tv. ik heb gehoord dat het dan ook voorkomt.

TV is gemaakt!! Bedankt voor de tips, zeker die site is handig! Het was een condensator, deze heb ik vervangen. Op de printplaat staat bij diverse onderdelen hot en cold aangegeven, dat is dus echt letterlijk zo want bij nadere inspectie leek het wel of die condensator zichzelf gedeeltelijk had losgesoldeerd....Nu kan ik weer naar de bizar slechte TV-programmas kijken :) en ik ben natuurlijk in aanzien gestegen.... moet er alleen voor oppassen dat ik niet de komen jaren voor alle vrienden en kennissen tv s zit te repareren :P

Hallo,

Ik heb bij dit zelfde toestel een vergelijkbaar probleem.
Het beeld is vertikaal samengetrokken.
Ik heb alle verdachte solderingen in de voeding alle nagesoldeerd en eens met de printplaat bewogen.
Het blijft echter hetzelfde.Weet iemand hiervoor een oplossing ??

P.S Hoe kan ik een foto (van het beeld)posten ??

Alvast bedankt !!