Hallo allemaal,

Ik heb een Citta waarbij het licht wordt opgewekt door een spoel op de krukas. De lampen van de brommer zijn 12v, alleen de spoel wekt een veel hogere stroom op. Als ik dus topsnelheid rijd kan ik na ongeveer 5 minuten mijn lampen weer vervangen..

Ik ben echt een leek in elektra maar ik dacht aan een condensator. Alleen ik heb gehoord dat een condensator kan ontploffen als hij teveel stroom krijgt? Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Alvast bedankt!

Wat is er allemaal niet origineel aan die brommert? Want ik kan me slecht indenken dat bij een nieuwe Citta de lampen ook na 5 minuten stuk zijn.
En als hij helemaal origineel is lijkt het bijknutselen van allerlei extra's me zinloos, dan is er gewoon iets stuk dat gerepareerd/vervangen moet worden. Bijvoorbeeld een rotte vonkende massa, dat kost ook lampen.

Opgevoerd waarschijnlijk... Heeft m'n broer ook een tijdje gehad, daarna hoger vermogen lampen er in gezet, spoel kan nooit genoeg leveren, dus branden ze niet meer door.

Als het, zoals GJ zegt gewoon bij een standaard Citta gebeurd kan je ook een rotte lampen reeks te pakken hebben. Probeer dan een andere winkel.

Ja hij maakt wel wat meer toeren dan een standaard Citta :P
En de standaard lamp ervoor is 6v, dat levert een originele ook.
Maar ik ben dus al overgestapt naar een hoger voltage..

Kan ik niet alle stroom hoger dan 12v opslaan in een condensator? en dat ik dat misschien als mijn blok minder dan 12 opwekt er weer bij kan gooien? Weet niet wat er allemaal mogelijk is..

is ook wel merk afhankelijk hoe lang de lampen meegaan , mijn oude brommert ging 11000 km mee met de lampen en deze is na 8000 km al aan een 2e set toe of miss al de 3e set . moet wel zeggen dat de oude met remmen een feller brandende koplamp kreeg wat me juist andersom lijkt te gaan normaal.