Beste mensen, ik heb een vraagje, ik heb een vito gekocht met een alarm erin, maar zonder cv.

Nu zit er wel een start onderbreker en alles op, maar dus geen cv, bestaat er een printje of kan ik iets maken waarmee ik aan de hand van de knipperlichten mijn cv kan aansturen?

Dit doet mijn alarm:

1x knipperlichten: Auto van alarm. ( linker knopje )
2x knipperlichten: Auto op startonderbreker. ( rechter knopje )
3x knipperlichten: Auto op alarm ( wanneer ik 2 keer op het rechter knopje druk, moet wel eerst wachten tot de knipperlichten uitgeknipperd zijn.

Nou zou het natuurlijk mooi zijn wanneer ik mijn auto van het alarm afhaal, ik ook een comming home/ leaving home functie heb, maar hier heb ik al een printje voor, wat ik nog niet heb is dat mijn binnenverlichting gaat branden als ik de auto van het alarm af doe, dit wil ik nog wel hebben, maar ik wil eerst de cv op het alarm hebben, zodat ik niet steeds de sleutel moet gebruiken ( ben nogal lui aangelegd )

Wie kan me vertellen hoe of wat???

Roy,

Hoe had je het een en ander in gedachten, want je centrale vergrendeling linken aan je knipperlichten kan vervelende resultaten gaan geven als je richting aan gaat geven. Of in het geval dat je je waarschuwingslichten aanzet.

Is er niet iets anders waar je dat aan kan koppelen? Gaat er wellicht een ledje in je auto branden als het alarm actief is?

Er gaat idd een ledje knipperen wanneer de startonderbreker/alarm geactiveerd is.

Wat betreft de problemen met de aansturing, ik wil de bedrading, daar waar de puls op komt voor de knippers, aftakken en dan met behulp van een diode ( op de bedrading naar de knippers ) de schakeling uitvoeren, dus denk dat dat geen problemen geeft met de sturing van de knippers.

Ik heb dus dit:
knipperled, die ca. 20 sec. brand en daarna gaat knipperen bij "op slot"
en knipperlichten die due verschillende patronen hebben eigenlijk,

Ik had in mijn start topic een foutje gemaakt, dit doen mijn knipperlichten:

"op slot" 2x knipperlichten alarm en startonderbreker, interieur ledje brand ca. 20 sec. daarna knipperen. (linker knopje)

"extra op slot" 3x knipperlichten alarm en startonderbreker, interieur ledje brand ca. 20 sec. daarna knipperen. (rechter knopje)

"extra extra op slot" zelfde als bovenstaand, waarom dit er dubbel opzit is mij onduidelijk, na deze optie is het alleen mogelijk om met linker knopje te ontgrendelen.

"van slot af" 1x knipperlichten, alles eraf, interieur ledje knippert niet meer. (linker knopje, werkt vanzelfsprekend alleen wanneer de auto op slot is)

Hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is

Voor cv heb je complete pakketten. Die hebben genoeg aan een laag, hoog signaal of puls.
En je bestaande alarm zal toch wel ergens een 12V lijn hoog of laag maken als het geactiveerd is. Van je knipperlichten afpakken gaat niet werken.
Je kan signaal afpakken van de startonderbreker of van de led. Als je enkel de led als mogelijkheid heb moet je wel via een optocoupler of solidstate relais gaan werken.

Voor de cv heb ik alles al liggen, het enige dat ik eigenlijk nodig heb is, is de puls voor "op slot" en "van het slot af" meer niet, ik had verwacht dat dit wel ergens "makkelijk" weg te pakken was, maar als ik het zo lees wordt het toch nog een vrij lastig pakket, hahaha.

Je kan van je led signaal wel een puls maken voor de cv. Je maakt dan een one-shot schakeling via een NE555 timer ic.

bij de Vito pak je deze normaal uit de Can-bus.

raar dat er alwel alarm en AB bij zitten en geen CV ?

Het is het 1e type vito, volgens mij zit daargeen can-bus systeem op
Idd raar dat er geen cv op zat, toen ik de auto kocht ging ik er vanuit dat het niet werkte, of dat degene die het ingebouwd had, het gewoon niet af gemaakt had ofzo.

Toen ik later de boel ging bekijken bleek dat er geen cv sturing aanwezig was, en volgens de locale autoshop die toch echt wel hele goede contacten heeft, is voor mij gan rond bellen en de levancier van onder andere dat type alarm, en wat inbouwers die ervaring met het alarm hebben, zit er geen functie op voor de cv. heel krom als je het mij vraagt, maar het zal wel denk ik dan maar.

Het is een serpi star alarm, type weet ik zo niet meer, dat zou ik ff op moeten zoeken.