Hallo allemaal,

Ik heb een E6 storing (pompgerelateerd) van mijn SMEG LSA4547X vaatwasser. Vorig jaar omstreeks zelfde tijd, zelfde probleem. Vaatwasser ontmanteld, monteur gebeld, komt ie langs... twee keer aaien een keer schudden, weg probleem! Nou moe, gelukkig was hij zo aardig om alleen voorrijdkosten te rekenen. Maar nu dus weer. Omdat ik krap bij kas zit zou ik graag willen weten of het nut heeft om weer de monteur te bellen en een eventuele dure reparatie te betalen of dat het misschien handiger is om voor een nieuwe te sparen! Is het probleem evt. zelf op te lossen? Ik ben redelijk handig maar geen monteur.
Als er iemand is die hier iets zinnigs over te vertellen heeft, hoor ik dat graag!

Vr.gr.

Charles Kuiper

E6 bij deze machine zou problemen moeten zijn met afpompen.
Zou beginnen met kijken of hij dit nu wel of niet doet.
Afvoerslang desnoods in een emmer hangen en de machine desnoods handmatig vullen.
Afvoerslang niet geknikt waardoor er langzaam vuil in blijft zitten?
Even resetten dan moet hij beginnen bij een nieuw programma met afpompen.
Pressostaatslang vervuild etc kan allemaal maar zou beginnen bij het begin.

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (11%)]

He meneer Oldeerbout, bedankt voorr je antwoord.
Hij pompt niet af... dat weet ik inmiddels (gelukkig heb ik een waterstofzuiger) de filters zijn schoon, er zitten geen knikken in de slang en de slang is niet verstopt! Voor mijn gevoel geeft de pomp zo'n 'doorgebrand' toontje, maaar das mijn gevoel...

Gr Charlie

Eeeh, hoe moet ik resetten? Ik heb al een keer een nieuw programma laten beginnen, dan hoort ie meteen te gaan pompen, maar dan geeft ie zo'n kortsluiting / doorgebrand soundje...

Pomp zit vast of is defect.

ja klinkt als vastzittende afvoerpomp door glas of tandenstoker of iets dergelijks.
Je zult de afvoerpomp moeten losmaken helaas.

Dank je voor jullie antwoord. Is dat zelf te doen?

Je zult de kuip (trommel) los moeten maken van de onderkant waar de pompen in zitten. Kwestie van schroeven los draaien. Het afvoerpompje moet heel eenvoudig te herkennen zijn, en zit vaak met een bajonet op de afvoer.

Tnx! Ik ga mijn best doen... Nee heb je, Ja kun je krijgen.

Beste allemaal,

Vandaag eindelijk stoute schoenen aangetrokken! Vaatwasser gesloopt (hoeft niet, zit gewoon deksel aan de onderkant!) Pomp eruit gehaald even naar de buren testen... loopt als een trein! Nou moe... He, er zit nog een pompje. Pompje losgehaald en ja hoor... stukkie glas.

Heren, hartstikke bedankt voor jullie advies, vaatwassertje loopt weer. Eerst nog even laten drogen, anders knalt weer de hoofdschakelaar er uit.

Vr.gr. Charlie