(Z)weetvoetje
Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
B.V.
Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)
Bert_mc
Suffering from wiseass oneliner blackout
Ho ho, hoe dichter bij, hoe interessanter... Je zal nu close-ups moeten doen..
Wat is dat ding onder de Keithleys? En rechts van dat ding? En die dingen onder de Hameg scope?
Zit ik hier maar "hopeloos" (in België) te zoeken naar een scoop 2 x 20MHz die betaalbaar is 
erg mooie werkplek!
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Bert_mc
Suffering from wiseass oneliner blackout
Op 21 april 2011 15:16:21 schreef jasperdeclercq:
... "hopeloos" (in België) te zoeken naar een scoop 2 x 20MHz...
Geen wonder als je je beperkt tot 0.16% van de wereld. Waarom in hemelsnaam? De wereld is uw dorp.
232Euro plus wat taks voor een 50MHz digitale scope op DX. http://www.dealextreme.com/p/rigol-ds1052e-5-6-tft-lcd-50mhz-2-channel…
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 21 april 2011 14:55:47 schreef Bert_mc:
Ho ho, hoe dichter bij, hoe interessanter... Je zal nu close-ups moeten doen..Wat is dat ding onder de Keithleys? En rechts van dat ding? En die dingen onder de Hameg scope?
Ik weet het 
rbeckers
Overleden
Fred, dat is een beetje gemeen.
Maar ik weet het gelukkig ook. 
Hint:
Op de onderste foto staan o.a. drie scoops, twee SA's, vijf multimeters, twee RF generatoren, diverse funktie/puls/sinusgeneratoren en voedingen en twee frekwentiemeters.
Hier in verschillende elektronica-shops durven ze voor een analoge scoop 2 x 20Hz ruim €300 vragen.
Heb geen ervaring met internet-aankopen, iets waar ik dringend werk zal moeten van maken.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
2x20 Hz is ook wel iets speciaals. Dat moet digitaal of met een storage buis anders zie je weinig 
Reken 1 euro per MHz voor een koopje en 4 voor een hele dure complete, Even specials daargelaten. Een 20 MHz scoop koop je onder de 50 euro. Het is meestal wel oud en je loopt dus een risico dat het ooit dood gaat. Daarom heb je er ook minimaal twee nodig, een om de ander in geval van problemen te repareren. En wil je helemaal voor zeker gaan dan is 3 een mooi aantal 
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 21 april 2011 08:48:57 schreef rbeckers:
[afbeelding]
[afbeelding]
Even snel wat foto's gemaakt.
ik zie ene paar leader meetzenders, keithley ,wavetek, een rigol scope ene agilent scope..
is dat zo een rigol spectrum analyser ?
if is het ene hameg ?
onderste plang rechts triple hameg voeding met daarboven nog een chassis met ene enekel erin.maar wat staat er net links van ? onderaan vermoed ik een fluke / philips signaal bron maar erboven ? wavetek ?
ah wacht. dis scoop op de bovenste plank is een trektopnix zeker ( zo een 220 )
label je instrumenten eens.
Als er iemand ooit een keithley electrometer moet repareren : ik heb de speciale dubbelfet die daar in zit. die is echt uit unobtainium gemaakt...
als die electrometers defect gaan knallen er meestal alle trnasistoren in het hoogspanningsgedeelte en de opamp ( LT1072) alsook de ingangs dubbelfet ( gematchte Jfet op 1 substraat in to72 body. )
Ik heb een 4 tal van die j-fets liggen en ook al de andere transistoren. Dus als er iemand zo een electrometer op de kopt tikt die defect is : ik heb parts !
[Bericht gewijzigd door free_electron op (32%)]
Op 21 april 2011 15:16:21 schreef jasperdeclercq:
Zit ik hier maar "hopeloos" (in België) te zoeken naar een scoop 2 x 20MHz die betaalbaar is
kijk eens op ebay en kijk gewoon eens wat rond, elke week staat er wel wat exemplaren tussen.
onlangs een scoop gekocht 2x 60Mhz 128 euro + 28 euro verzendingskosten (van Duitsland naar België)
fred101
Golden Member
Je hebt zeker geen vervangende onderdelen van een Fluke 720A kelvin Varley divider. Alle kunststof schakelaar-ophangbussen en askoppelaars aan de rotors zijn gedesintegreerd of er mee bezig 
rbeckers
Overleden
Geen Rigol of Wavetek, wel Agilent.
TTI 1604 DMM. Racal Dana 1992 counter. Tektronix 2712 SA en een TDS 210.
Hameg HMS3010 SA, HMF2525 arbitrary function generator, HM8135 RF generator.

[Bericht gewijzigd door rbeckers op (18%)]
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Kijk: zo hoor je fotos te maken! 't Is een mooi stelletje bij mekaar, ik zou het zelfs een adellijk stel durven noemen... 
fred101
Golden Member
Die Hameg voeding rechts op de onderste plank is gaaf. Dat ding is onwaarschijnlijk stabiel.
Die Hameg SA heeft een van de mooiste digitale displays die ik ooit gezien heb, zo ongelofelijk scherp. Echt mooi.
We hebben de Agilent scoop meetwaarden eens vergeleken met een Keithley. Dat klopte nog best redelijk. Heb ik vanmiddag ook eens gedaan. De Rigol na zelf-calibratie en twee uur aanstaan aan een 10V AC calibrator gehangen. (9,57 Vrms gaf hij aan, 4,3% ernaast) Het lullige is dat je dat niet kan aanpassen. Een Tek 7000 zet je dan gewoon even op het frontpaneel precies goed, wat overigens niet nodig was want hij stond goed.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 21 april 2011 21:16:19 schreef pros:
Kijk: zo hoor je fotos te maken! 't Is een mooi stelletje bij mekaar, ik zou het zelfs een adellijk stel durven noemen...
Kan ik me geheel bij aansluiten. Volgende foto even zelf hosten op de originele grootte, dan kan ik nog wat langer kwijlen of hem als wallpaper inzetten. 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Op 21 april 2011 21:40:26 schreef Jochem:
als wallpaper inzetten.
print hem af op schaal 1:1 en lijm hem aan de muur. zo lijkt het net alsof je ook dat spul allemaal staan hebt 
big bang
Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
@rbeckers: het lijkt me zelfs of daar niet veel tweedehands tussenzit. Maar 30% ofzo?
- - big bang - -
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dat hoeft vast niet , r beckers is aandeelhouder van de welbekende diepvries producten merknaam , dus de hobbyruimte en meetapparatuur zijn vast geen probleem 
dat fred ze wil hebben ben maar niet bang voor , hij wil dat het nostalgie uitstraalt , dus dit is veel te nieuw allemaal 
fred101
Golden Member
Nou, dat zou ik niet zeggen. Ik heb van Rene een Thunderbolt gps tijdstandaard en die Keithley, best modern en hij heeft van mij een Tek 465B en een HP1740 scoop best antiek 
Mijn modernste stuk techniek is wel nostalgisch verkleed:
http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/11/opstelling.jpg
Na veel gesleep en geknutsel is men nieuwe computer/werktafel dan toch af geraakt
130 op 260, 60 diep.
Direct een soldeerplankje gemaakt:
http://i7.photobucket.com/albums/y290/gatotsu/2011-04-23160618.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y290/gatotsu/2011-04-23160627.jpg
http://i7.photobucket.com/albums/y290/gatotsu/2011-04-23160634.jpg
Uiteraard is dit niet voor het fijne werk (waar ik nog lang niet aan toe ben), maar toch al een begin