Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

Tidak Ada

Golden Member

Zou ik niet doen, bert: Er kan geen bed meer in ;(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

zeg fred

is er iets dat je niet hebt...?
mijn god was veel. als ik daar hier mee aan kom krijgen beide ouders een hartverzakking.

dat te bedenken dat ik nu 2 scoops heb (en nog 2 in reparatie), een benchmultimeter(daar wil ik er nog meer van, superhandige dingen), een labvoeding (zometeen 3 + een paar vaste voedingen) en een weller.

dan moet er nog een functiegenerator bij enzo, maar dan is het hier al een heel eind vol.

Henry S.

Moderator

Eh Fred... ben je verhuisd ofzo?

Wat een zee van ruimte opeens! Maar die werktafel ziet er zo wel heel erg maagdelijk uit. ;) Ik ken je lichamelijke conditie en ga, me diep schamend, ook weer verder met mijn bende... Ik neem mijn petje af voor je (en de rest van het team).

Op 13 april 2011 13:52:52 schreef Tidak Ada:
Daar ben ik ook wat mee bezig. Ik wil van die bouwmarktstellingen gebruiken boven op m'n bureau en misschien wat voedingkjes en generatoren tegen het schuine deel aan 'plakken' (á la een cockpit) als dat te doen is.

Als je planken trapgewijs onder elkaar kunt monteren dan kan je aardig wat ruimte schapen.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 13 april 2011 15:56:15 schreef Bert_mc:
PS, hoe zit het met de werkelijke afmetingen? Ik probeer me er een beeld van te vormen.

Het vertekent inderdaad wel wat met zo'n (lichte) groothoek.
Het is nog ongeveer even ruim als hier te zien in de oude situatie (+vage bonus-foto), maar de vloer en werkbladen zijn leger en het bureau wat dieper. Met dat de apparatuur economischer is ingedeeld geeft dat toch een stuk meer ruimte.

Misschien kan Fred z'n eega een keer een paar foto'tjes trekken met Fred druk aan het werk in z'n lab (elke werkplek een foto natuurlijk). Dan heb je een referentie.

If you want to succeed, double your failure rate.
rbeckers

Overleden

http://www.uploadarchief.net/files/download/rene1.jpg
Foto gemaakt door Fred. ;)
Mijn opgeruimde hobbyruimte.

Annex balzaal?

Mijn hemel, wat een ruimte. Een close-upje van de apparatuur mag natuurlijk ook nog even he.. :)

Tidak Ada

Golden Member

Ziet er sjiek uit met die kelim op de vloer ! En die indirecte verlichting geeft ook sfeer....

Misschien voor een leuk CO jubileum (partners meenemen, natuurlijk) ?

Nu nog een foto zonder groothoek, zodat alles tot normale proporties gereduceerd wordt >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Hm, normale proporties zeg je... Die TFT is zeker een 4:3 scherm?

fred101

Golden Member

Is met een fisheye gemaakt maar het is echt groot. We zijn ter plekken na een ruwe schatting tot de conclusie gekomen dat er waarschijnlijk net wat meer staat dan bij mij. Links buiten beeld staat ook nog een stapel HP spul.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
rbeckers

Overleden

Op 19 april 2011 11:41:02 schreef Jochem:
Hm, normale proporties zeg je... Die TFT is zeker een 4:3 scherm?

Nee. :)
Rechts, ook buiten beeld, staan nog wat radio's.

Jaloers :9~
kom ik aan met mijn hok van 1,22M bij 3,66M

1,22mtr , hoe kun je dan in godsnaam aan je bureau zitten , alleen staan kan of een bankje aan de muur schroeven om de gehele werkbank te kunnen gebruiken .

m'n eerste hobbyhok na de zolder was 2 x 4mtr en dat ging nog goed met een werkblad van 75cm diep :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
help

Golden Member

Mijn daadwerkelijke hobbyplek/werkhoek is zo'n 2.44 diep en ong 1.80a90 breed aan de ene kant een werkbank van 60cm diep en aan de andere lange wand kasten van 40cm diep. Ruim zat om je prima te kunnen bewegen.
Daarnaast heb ik nog wel wat andere plekken, maar dat terzijde :P

Op 19 april 2011 11:01:30 schreef rbeckers:
Mijn opgeruimde hobbyruimte.

http://gifs.gifmania.hk/Animated-Gifs-Comics/Animations-Garfield/Images-Odie-dog/odie-dog4.gif

OK, verkocht, in de staat waarin het zich bevindt. Morgen trek ik in.

[Bericht gewijzigd door Bert_mc op woensdag 20 april 2011 01:21:45 (15%)

Suffering from wiseass oneliner blackout

Ik zou daar niet eens een draadje durven afknippen, uit schrik iets vuil te maken.
Wat een droomplek, zeg!

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

de vloer blinkt ook nog te erg , ik gok dat r beckers alles net pas heeft opgehangen en aangesloten . omdat hij weet dat het daarna nooit meer zo schoon zal worden ....:P

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Mooi hoor Fred, ik zie dat mijn metertjes een mooi plekje hebben gekregen :). Alhoewel ik persoonlijk mijn WCD's anders heb opgelost is het wel een praktisch zo.

@metal-b, testman en help: mijn camera is even uit de running, maar bereid je voor op een hok van 2.4m*2.9m waarin ik woon, studeer, slaap en elektropruts. :P

@rbeckers, prachtige zaal! Maar staat je apparatuur niet onhandig opgesteld? In de hoek zonder bureau ervoor.

[Bericht gewijzigd door mr.stijntje op woensdag 20 april 2011 08:34:27 (26%)

Een banaan schillen met een vork is slimmer dan een cactus pellen met een afwaskwast. ©Graafvaag

Als Rbeckers savonds eens de lampen uit doet heeft hij nog steeds mooie kerstverlichting :) Mooi hok, iets bedrijfsmatigs?

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
rbeckers

Overleden

@mr.stijntje
De meest gebruikte apparatuur staat links op de foto en daar is een voldoend diep werkblad. Daar staat normaal ook een stoel.

@MAH
Puur hobby!

@testman
Staat en hangt al ongeveer twee jaar zo. Wordt wel doorlopend aangepast. Voor de opruimactie zijn bijvoorbeeld de radio's verplaatst.

@pros
Valt wel mee met draadjes.

@Bert_mc
Niet te koop. ;)

@rbeckers: Looks like paradise.
En al die snoertjes zo netjes aan de muur. Beschadigd menige tegen de muur botsende banaanstekker het stukwerk niet?

Je maakt me ook bijzonder nieuwsgierig naar welke meetapparatuur je hebt staan.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
Schimanski

Golden Member

In een rommelige werkplaats kun je niet lekker werken (persoonlijke mening). Het mooist vind ik de scoop met de smiley op het scherm (bovenste plank rechts).

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

@fred: Wat ziet het er allemaal netjes uit zeg! Durf je het ook aan een foto te maken van hoe het er nu bij ligt >:)
Maar t ziet er wel praktisch uit...

@rbeckers: enige jaloezie, vooral op de enorme hoeveelheid ruimte. :9~

Ik ben zelf net net ongeveer klaar met een verhuizing naar een nieuwe studentenkamer, (ik zit lekker goedkoop in tijdelijke woonruimte). Ik heb nu geen hobbyzolderje meer, dus nu staat me kamertje (10m^2) wel aardig vol:

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/img_0589.jpg
(klikbaar)

(op de scoop zie je mooi Ziggo aan het werk... Waarschijnlijk hebben ze ons nog niet aangesloten in het kastje, in ieder geval 30m buiten de deur een flinke reflectie van het kabelnet. Zij vonden dat alles prima werkt...)

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
rbeckers

Overleden

@Schimanski
Het is een SA en de smiley bestaat uit links en rechts tekst en een lijn daaronder.

@(Z)weetvoetje
Ziet er goed uit.

[Bericht gewijzigd door rbeckers op woensdag 20 april 2011 21:50:08 (24%)

fred101

Golden Member

(Z) ik zie een aantal bekende op die foto ;-) Ziet er goed uit.

[Bericht gewijzigd door fred101 op woensdag 20 april 2011 22:32:41 (17%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten