Hallo administrators,
Ik heb de FAQ echter niet gelezen voor ik mijn account heb aangemaakt, mijn account bevat leetspeak denk ik. (alhoewel had ik niets gelezen over leetspeak in de accountsnaam) Als dit een probleem is kan deze dan worden gewijzigd? Het spijt me.
- 3p1cn355
Fuzzbass
Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
nulzeventig
HF virus is hier aanwezig!
Daar ben ik het dus mee eens, ik erger me er grijs aan dat soort dingen. Het komt gewoon zo dom en onvolwassen over, ook kwa nick (niet verkeerd bedoeld). Er is ook een grote kans dat ze je dan niet meer serieus nemen. Maar ik snap niet waarom mensen een 3 ipv een E gebruiken. Aangezien dit een electronica forum is waarvan ongeveer alle leden 30+ zijn, en geen gaming forum waarvan ongeveer 80% van alle leden onvolwassen zijn.
Leetspeek moet je sowieso achterwege laten maakt niet uit op welke forum. Spellings fouten zijn weer wat anders, niemand is perfect eh 
[Bericht gewijzigd door nulzeventig op (14%)]
Hé hé, er zitten hier ook nog wel jongeren hoor!
(20 lentes jong, om precies te zijn)
Maar verder ben ik het helemaal met je eens.
[Bericht gewijzigd door Hagdos op (16%)]
klein is fijn
Moderator
Op 16 augustus 2011 23:43:51 schreef nulzeventig:
Aangezien dit een electronica forum is waarvan ongeveer alle leden 30+ zijn
Mwa, ik ben zelf pas 26, en ik weet dat er nog heel veel jongere leden rondlopen.
nulzeventig
Dan horen die jongeren zich volwassen te gedragen en zich aan te passen aan een volwassen omgeving. Als je gaat soliciteren dan zullen ze er ook geen rekening mee houden, en dan kan je ook niet zeggen "Hé hé, het zijn maar jonge solicitanten". Bij je intake gesprek kan je ook niet aankomen met straat taal, opzekers dat ze je niet eens serieus gaan nemen.
Het heeft absoluut niks met leeftijd te maken denk ik, ik zelf ben 22. Ik denk dat het beter is als ik hierop niet meer reageer om een lange discussie te voorkomen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
nulzeventig is toch ook geen nickname die je op een sollicitatiegesprek zou gebruiken?
klein is fijn zou je al helemaal fout kunnen opvatten, en zo zijn er nog wel wat 
Let wel, we hebben het hier over een alias, niet over taalgebruik in berichten zelf!
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (20%)]
Bovendien is een forum met een sollicitatiegesprek vergelijken hetzelfde als appels met peren vergelijken. slaat beide nergens op...
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Er is ook niets op tegen, alleen is zo'n zinloze letter en cijferreeks nogal moeilijk te onthouden...
nulzeventig
Sorry ik kon het echt niet laten.
Op 17 augustus 2011 00:55:08 schreef maartenbakker:
nulzeventig is toch ook geen nickname die je op een sollicitatiegesprek zou gebruiken?
Een nickname heeft helemaal niks met een solicitatie gesprek te maken, tenzij er naar gevraagd word. Wie weet heet ik ook in het echt nulzeventig
. Daarnaast heeft mijn nickname absoluut niks te maken met br33zah taal.
klein is fijn zou je al helemaal fout kunnen opvatten, en zo zijn er nog wel wat
In mijn eerdere reactie schreef ik:
Spellings fouten zijn weer wat anders, niemand is perfect eh
Laten we het maar niet over begrijpend lezen hebben....
Bovendien is een forum met een sollicitatiegesprek vergelijken hetzelfde als appels met peren vergelijken. slaat beide nergens op...
Ik denk dat je het mis hebt, dit is toch wel een forum waar de meerderheid volwassen is. Het heeft met de houding van de persoon te maken, als een gebruiker arrogant en koppig is dan zal deze persoon 100% zeker ook in het echt zo zijn.
Sorry dat ik zo fel reageer (moet ik ook een nieuwe topic aanmaken??), maar ik vind het gewoon zwaar irritant hoe mensen een taal naar de knoppen helpen.
- offtopic -
Haagse grap: met de nickname "klein is fijn" zou ik zeker niet bij een kinderdagverblijf gaan soliciteren 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik ben ook behoorlijk fel op taal, maar ik snap nog steeds niet waarom een alias een bestaand en correct gespeld woord moet zijn...
Ik noem er zo eens een paar willekeurige die niet in het woordenboek staan en waarvan er een aantal niet op een woord lijken:
fantomaz
fantomas
K9
w12101
schimanski
w4tc
TechnOob12
Nou geef ik onmiddelijk toe dat ik 3p1cn355 voor het gemak als cpn in gedachten hield omdat het niet de makkelijkste alias is, en dat zijn gewone spelling goed leesbaar is maar geen 10 zou scoren op een eindexamen... Maar ik vind dit echt een beetje gezeur in de marge; dingen als taalverloedering en representativiteit ergens achter zoeken waar ze niet in belangrijke mate achter zitten.
Dat gezegd hebbende heb ik leesbaarheid ook hoog in het vaandel staan, dus ik ben geen tegenstander van een naamsverandering in Epicness ofzo maar uiteindelijk is dat iets tussen hem en de modjes. Onvoorstelbaar dat er een hele horde mensen zoveel woorden aan vuil maakt.
En nog eens iets @epicness: Van harte welkom en hulde dat je dit bij twijfel meteen aankaartte. Was iedere nieuwe gebruiker maar zo wellevend.
Op 16 augustus 2011 23:43:51 schreef nulzeventig:
Daar ben ik het dus mee eens, ik erger me er grijs aan dat soort dingen. Het komt gewoon zo dom en onvolwassen over, ook kwa nick (niet verkeerd bedoeld). Er is ook een grote kans dat ze je dan niet meer serieus nemen.
Zegt hij met ADO Den Haag als avatar..
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
ADO, dat zit toch in Arnhem, de Arnhemse Dart Organisatie. Maar waarschijnlijk bedoeld hij de operette vereniging ADO. Ik kan me tenminste niet voortellen dat hij een hooligan is 
M-i-c-h-e-l
Honourable Member
Wil je geloven dat ik nog nooit van leetspeak gehoord had....
Leer ik toch weer wat vandaag 
Nou, de letters van mijn naam hoef je niet van elkaar af te trekken hoor.....
En over hoe je je op een forum wel of niet dient te gedragen, ik zou zeggen: wees vooral jezelf. Je merkt het snel genoeg als je irritant overkomt 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
nulzeventig is toch ook geen nickname die je op een sollicitatiegesprek zou gebruiken? [....]
Op een sollicitatiegesprek zou ik geen enkele nickname gebruiken...
070 lijkt me voor een Hagenaar weinig ver gezocht; 020 schier onmogelijk... 
Bestaat HBS nog ?
Op 17 augustus 2011 11:26:25 schreef Tidak Ada:
[...] Op een sollicitatiegesprek zou ik geen enkele nickname gebruiken...
En toch staat op men CV dat ik actief ben op CO (met vermelding van men nick:+).
Men nickname komt trouwens nog uit de tijd dat ik een fervent gamer was (eerst wou ik watchout, maar die was niet beschikbaar, dan maar cijfertjes er beginnen achter plakken totdat ie wel beschikbaar was)
*in men eerste jaar moesten we ons registreren op een of ander online learning platform (cisco netacadamy), de leraar had toen naar't schijnt duidelijk gezegd dat het voornaam_achternaam moest zijn... (je kan het al raden
)
[Bericht gewijzigd door watchout3 op (20%)]
joopv
Golden Member
Ik ben al blij dat er hier weinig pubers mensen zijn met "DJ...." als nickname.
Of ze zijn er wel, maar meestal in de vorm van hit-and-run eenmalige vragenstellers. Heb je weinig last van 
klein is fijn
Moderator
Op 17 augustus 2011 11:36:03 schreef watchout3:
[...] En toch staat op men CV dat ik actief ben op CO (met vermelding van men nick:+).
Bij mij is het ook wel eens naar voren gekomen tijdens een sollicitatie. En als je te maken hebt met een professioneel bedrijf wordt je echt niet op een nickname 'klein is fijn' afgewezen.
nulzeventig
Op 17 augustus 2011 08:23:14 schreef pe5ocb:
[...]Zegt hij met ADO Den Haag als avatar..
Kom eens met feit i.p.v een vooroordeel. Volgens mij heeft Zoetermeer niet eens een voetbal team.
Op 19 augustus 2011 03:18:57 schreef nulzeventig:
[...]
Kom eens met feit i.p.v een vooroordeel. Volgens mij heeft Zoetermeer niet eens een voetbal team.
Als jij dat dan ook doet en die jongen in z'n waarde laat.
Geen idee of Zoetermeer een voetbalteam heeft, en dat zal me ook m'n reet roesten..Voetbal..Daar ging de gehele opmerking over, niet over ADO an sich.