Model: HD 7810
Een veel voorkomend probleem is het afbreken van de drieweg klep aan de bovenkant van de boiler.
Na lang zoeken heb ik enkel een soort van 'vervangonderdeel' gevonden in Nederland.
Hierbij moet je de boiler een beetje met een schaar uitruimen, en dan een soort van slangetje in de boiler steken waarin je die vervangklep duwt.
Niet zo origineel dus.

Waarom vind ik nergens het originele onderdeel waarbij je een soort van draaibeweging moet maken om hem in de boiler te 'locken'. Er zit een rubberen ringetje in om de koppeling waterdicht te maken.

Weet iemand waar ik dit kan bestellen?

Al bij de handyman geweest?
MVG Gerard.;)

Nedis verkocht deze kleppen ooit. Heb hem zelf wel eens vervangen.

er staan ook mensen op mp die in vervangende onderdelen handelen .

let ook meteen op of de onderkant niet al verroeste schroeven heeft , dan lekt de pomp vaak ook al .

Ik heb hem al open gehad, verder werkt alles prima. Alles blinkt nog, nergens geen lek.

Het verhaal is dus als volgt : ik had een probleem met de kop, hij had zich vastgezogen door een slechte pad. Als je dan van binnen dat buisje losmaakt, komt de kop los.
Maar per ongeluk heb ik het buisje van de 3-weg klep afgebroken.

Wat bedoel je met 'mensen op mp' ?

Bij Nedis niets te vinden.

Handyman ken ik niet zo. Niets te vinden op hun site.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]

Sylvester,
Spijtig dat Lanaken zo ver van hier is ( Asse; tussen Brussel en Aalst). Ik heb hier nog drie Senseo's liggen waarbij allemaal een verschillende panne. Ik heb ze altijd bijgehouden om een andere te herstellen of om van de drie één werkende te maken. Maar ik heb een goed werkende dus waarom?
Zeker is de dag dat ik ze weg doe ik eens iets zal nodig hebben!
U of iemand anders mag ze hebben maar versturen is geen optie.
Bob.

dat is vriendelijk, maar toch wat te ver met de huidige brandstofprijzen.
Toch bedankt.

Onderdelen voor de Senseo haal je bij Aswo (of een willekeurige Euras eshop), en in elk geval bij Aswo zelf zijn ze verbazingwekkend betaalbaar.

daar heb je volgens mij een BTW nummer voor nodig, en dat heb ik niet.

Op 17 augustus 2011 08:50:36 schreef Sylvester:
..... Wat bedoel je met 'mensen op mp' ?
Bij Nedis niets te vinden.
Handyman ken ik niet zo. Niets te vinden op hun site.

MP = Marktplaats.nl > ingave bij zoeken.
Handyman > daar kan men het wel bestellen.
Succes.
MVG Gerard.;)

Op 17 augustus 2011 13:15:43 schreef Sylvester:
daar heb je volgens mij een BTW nummer voor nodig, en dat heb ik niet.

Voor een willekeurige eshop niet, al zijn die tot honderden procenten duurder dan Aswo zelf. Het enige probleem waar ik zo snel wel tegenaanloop is dat de kleppen met Philips-artikelnummers 4222 259 15890 en 4222 259 01290 bij Aswo niet meer leverbaar zijn. Misschien verklaart dat ook waarom er elders een klep werd aangeboden waar je de zaak voor moest ombouwen....

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (34%)]

Ik heb hem gevonden voor 5 euro, een paar kilometers hiervandaan.
Het is zo'n vervangtype waarbij je een stuk van een slangetje nodig hebt om de 3-weg klep in de boiler te steken.
Helaas nog geen slangetje te vinden.
Misschien iemand hier in de buurt die een kapotte Senseo heeft?

Denk er om dat dit een sillecone-type slangetje is, die tegen heet water kan.
MVG Gerard.;)

ja dat had ik al gezien. Vandaar dat ik op zoek was naar een oude Senseo, dan kan het niet missen.
En dat is ook nog de juiste maat.

@ Sylvester

Stuur me maar een mail. Ik heb nog wel wat slangetjes liggen.

Bij de betere modelbouw winkels zijn siliconen slangetjes in verschillende maten leverbaar.

Dankzij Dok is het gelukt. Stukje slang in de boiler, nieuwe drieweg klep erin, en alles draait weer.

Dok, hoe kan ik je bedanken?

Door hem een keer op de koffie met, uit te nodigen.
MVG Gerard.;)

ik vrees dat het iets te ver is, helaas...

@ GerardMonique
Wat jij niet weten kunt is dat ik al min of meer samen met Sylvester koffie drink.
Want het slangetje komt uit een senseo waarvan ik de elekronica in een dooie krups espresso machine heb gestouwd,
daarbij een boiler van een tefal (nep senseo? )en een beetje van mezelf. alsin, erg lang sleutelen.
Heb dat gedaan omdat ik het zonde vond om elke keer koffie van de oude vertrouwde gewone filtermachine weg te moeten gooien.
Misschien was het handiger om geen espresso machine om te spitten.
Want ik heb nu telkens verse koffie en werk nu wel een pak (500gr)per week weg.
Dus elke keer een beetje koffie weg moeten gooien was achteraf toch goedkoper...
Maarja, min of meer zelf een espresso machine bouwen én ook nog eens lekkere koffie daar doe je het toch voor.
* Dok mompelt iets over kwaliteit van leven of zoiets.

Sylvester, als jij blij bent dan ben ik dat ook!