Blind vermogen, schijnbaar vermogen, werkelijk vermogen? Het blijft altijd maar lastig, of toch niet?

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/untitled-1.png
(van imageshack naar uploadarchief verplaatst)

(Iets vergelijkbaar hangt op de Hanze, nu maar hopen dat ik het goed gekopieerd heb)

[off-topic]Heren hierboven, houd het alsjeblieft on-topic, anders sluit meneer Henry S. dit topic[/off-topic]

[Bericht gewijzigd door naffets op (30%)]

Wat de ervaringen mbt de "kennis" en eisen van klanten betreft, kan ik hele verhalen vertellen.
Een netwerkkaart moeten installeren in het 98 tijdperk waarbij men met een doos diskettes aan komt zetten. Eerder eng dan lachwekkend...

Wat ik hedentendage nog wel eens meemaak is dat wanneer ik beroepsmatig versterkerkastjes moet open maken
* Fantomaz werkt bij Ziggo en de besproken kastjes zijn die metalen kasten langs de kant van de weg waar versterk- en verdeelapparatuur in zit.

mensen mij vragen waarom er van die korrels in de kast zitten.
Voor de beeldvorming: het zijn korrels met en diameter van ca 5mm. Verder lijkt het wel wat op hydrokorrels.
Enfin... Afgaande op het nivo of de leeftijd van de vrager heb ik twee antwoorden klaar:
1)het zijn korrels die enigszins isolerend werken.
2)het zijn kattebakkorrels waardoor de muizen denken dat er katten in de buurt zijn en zo onze kabels niet kapotknagen.
En serieus... Die tweede gaat er zó vaak in als zoete koek....
Moet ik er wel bijvertellen dat ik antwoord 2 het meest gebruik bij kinderen tot 10 jaar of ouderen van gem. 65+ :)

Wat in mijn dienstperiode een mooie grap was:
Schroef een WCD tegen een boom en ga je daar electrisch scheren met een oplaadbaar scheerapparaat, uiteraard met het laatkabeltje in het beoogde stopcontact.
Let vooral op de verbijsterde koppies. Vaak even verbijsterd als ze daar later zelf staan en hun apparaat doet het niet :P
Doet het ook goed met sommige (batterijgevoede) radiootjes.

Ook zo'n leuke tijdens oefening...
Telefoon in 3-gesprek:
tel 1. Fantomaz in een melige bui
tel 2. de commandant
tel 3. de immer drukke kantinebeheerder.

Fantomazje belt naar toestel 2 en vervolgens naar toestel 3.
Belangrijk te weten dat men wel snel bij de telefoon is, anders kunnen ze gaan nadenken waarom ze een telefoon opnemen en ze de andere kant horen overgaan.
Daarom ook de commandant en de kantine. Altijd snel bij de telefoon
tel 2: "Met kapitein zusenmezo"
tel 3: "Met korporaal bladibla"
tel 1: een gnifellende Fantomaz
tel 2: "zeg het eens... "
tel 3: "ik? U belt mij toch?"
tel 2: "Nee, jij belt mij... Wat is er aan de hand?"
tel 3: "ja leuk, maar u belt mij, wat kan ik voor u doen"
[je kunt je de rest van de conversatie voorstellen]
tel 1 nog steeds fantomazje die zijn lachen bijna niet meer onder controle kan houden. :):)
Vooral als je ze binnen 5 minuten allebei weer ziet en wat er dan nog in die koppies om gaat, :+

Dezelfde eenheid, maar nu een melige Fantomaz op kantoor. Verveling sloeg nog wel eens toe en zo ontdekte ik een leuke funktie van ons telefoonsysteem:
Als je een nummer belt en die is in gesprek, kun je met de "5" terug laten bellen wanneer de lijn vrij is.
Vooral de passage dat je zo tot wel 5 wachtenden kunt doorgaan zette mijn zieke geest aan het denken.
"Daar valt wat mee te doen" vond Fantomazje.
Ik ga naar een kantoor waar een overijverige collega doorgaans erg interessant probeert te doen en ik leg de hoorn naast de haak...
Vervolgens loop ik door de werkplaats. (ik was onderhoudsmonteur en er hangen, liggen en staan veel telefoons her en der door ons bedrijf) Ik zoek telefoons die erg centraal hangen, maar niet écht bij een persoon horen.
Met elk van die telefoons bel ik naar de overijverige collega, "constateer" dat deze in gesprek is, druk op "5", hang op en ga naar het volgende toestel.

En dan... Overijverige collega (OIJC) komt druk zijn kantoor binnen, constateert dat de hoorn van zijn toestel naast de haak ligt, luistert en vindt een dode lijn... Moppert iets (ik was daar niet bij maar ik kan me z'n gezicht wel wat voorstellen)
Hij legt de hoorn op de haak en vervolgens gaat er beneden ergens een telefoon over.
Iemand voelt zich geroepen om het toestel aan te nemen, waarna meteen het toestel van de OIJC over gaat. OIJC neemt natuurlijk op en je kunt je de spraakverwarring voorstellen als 2 personen elkaar aan de lijn krijgen en beiden van niets weten. Irritatie alom en het gesprek wordt beeindigd door de hoorn op te hangen.
Daardoor is de lijn vrij en elders in het pand gaat een telefoon rinkelen. Iemand voelt zich geroepen om de telefoon aan te nemen en het spelletje gaat verder.
Echt, de tranen liepen me over de wangen toen ik de reactie van OIJC hoorde van direct aanwezige collega's. HEERLIJK!
Het is Zó leuk om te doen. 5 lijkt dan weinig, maar het is genoeg om lang op te teren.
Eigenlijk had ik in de buurt van de telefoons moeten staan om de diverse collega's te zien die de telefoons aannamen.
Deze grap doet het erg goed en is volgens mij met meerdere typen centrales uit te halen. :)

off-topic: Is het niet beter om de diverse afbeeldingen niet via al die reclame-site's te laten lopen, ivm allerlei reclames dat met dit en dat heeft gewonnen, als men naar het bureaublad gaat, dan staat daar die ongewenste spul.
Dus gewoon naar bv ''Uploadarchief.net'' , die is gewoon schoon van alles./off-topic

En na al dit gebrabbel zag ik er aan het eind van de dag zo uit.
Hopelijk dat we er allemaal er niet zo aan toe komen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/phantom2.gif
Hier de originele afbeelding.
MVG Gerard.;)

Op 28 augustus 2011 17:38:36 schreef grotedikken:
[...]

Wel dat is nu net géén humor.

Zomaariemand op smalende en minachtende manier achter zijn rug uitlachen. Een echte professional zal dat niet gauw doen. Het is meer de zielige reactie van een beginner met beperkte capaciteiten die meent omdat hij al 1 week ervaring heeft dat hijzelf alle wijsheid in pacht heeft en alle anderen dommerikken zijn.

Voor mensen die minder zware toepassingen gebruiken, wat internetten, e-mail, office is een Aldi PC zelfs een heel goede keus. Ook al is het niet de meest performante PC op de markt.
Wat valt er nu eigenlijk te lachen?
Trouwens "oude meneren" zoals ik er zelf een ben,hebben vaak heel wat meer kennis van zaken dan sommige jonge blaaskaken.
En dat rijmt nog ook.

- offtopic -
Ik heb de man zelf niet uitgelachen, ik heb zijn systeem uitgelachen dus niet de man zelf. Daarnaast slaat je reactie helemaal nergens op, blijkbaar heb je het op de Aldi niveau gepost. Daarnaast heb ik niemand voor dom uitgemaakt, dat heb jij er zelf van gemaakt. Tjaaah pubers, we haten ze allemaal maar we waren er ooit zelf ook een.

Ik zou dan toch liever een PC kopen bij een echte computerzaak, zo duur zijn die dingen niet. En je hebt betere support. Bij de Aldi heb je dat niet eens voor de voedselwaren wat ze verkopen laatstaan electronica.

Als de "oude meneren" zoals jij beweerd echt de kennis zouden hebben dan konden ze het zelf wel oplossen. Niet verkeerd bedoeld hoor, ieder zijn vak. Verder snap ik ook niet waar jij je zo erg druk om maakt.

ontopic:
http://www.cartoonstock.com/lowres/aba0977l.jpg

Tsja, als vakman ben ik het toch niet met jou eens. En ja, ik kom genoeg computers tegen om te weten waar ik het over heb en bovendien kom ik ook vaak genoeg bij de Aldi om te weten waar ik het over heb. Zelfs kom ik genoeg blaaskaken en incompetenten tegen om te weten waar ik het over heb, want die zijn er ook nog best veel in de automatiseringsbranche (en nee, daarmee beschuldig ik jou noch je toenmalige baas). Overigens ben ik geen oude knar, maar heb op gepaste momenten wel respect voor hun kennis en ervaring.

Overigens on topic eens een klant aan het lachen gekregen toen ik mijn collega door de telefoon mededeelde dat ze last had van een slappe harde. Ook niet zo professioneel, maar tenminste ook geen leedvermaak of andere slappe praat ;)

Het is leuk om dat soort al dan niet dubbelzinig jargon te gebruiken zo nu en dan. Zo is een lange een schroevendraaier van 30cm, een harde dus een harde schijf, een slappe harde is een defect exemplaar daarvan, en vrij naar de KPN-reclame heb je ook nog dingen als opsprokkelen, het daarvan afgeleide opsprokkelingsbeflap, interneppen, wekkeren (al dan niet op de campif), in de kliklo smijten, etc. Als ik me er nog een paar herinner plaats ik ze hier ook.

Op school hadden we een programma om digitale schakelingen te maken. Daar zaten ook LEDs in om je output zichtbaar te maken. Als je tussen de twee lijstjes LEDs in het zwart klikte, kreeg je een verborgen item.

De 'Smoke Emitting Diode'. ;-)
(Ik houd van humor in software)

Doet me denken aan een mede CO'er >:)
http://cp.home.agilent.com/upload/cmc_upload/cartoon_henryb-lg.gif
http://cp.home.agilent.com/upload/cmc_upload/cartoon_brdtstrb-lg.gif

@ 070: Is dat een toekomstplaatje?
Als de paardenstaart niet erg meer wil >:)

Is dat Bob Pease zonder baard ?
Die gooide computers van het dak af. in het filmpje wat National maakte ter nagedachtenis is dat te zien.
Dit was deel van de anekdote:

National has proven more tolerant of his quirks, though one supervisor told him not to toss computers off the roof of the parking garage. Pease agreed. "I'll throw them off Building D instead," he said

http://members.ozemail.com.au/~lbrash/msjokes/joke43.html
Windows 2000 de versie voor australie

[Bericht gewijzigd door fred101 op (12%)]

grappen met interne systemen , daar ken ik er ook nog wel van .

voorheen was ik werkzaam bij een zorginstelling , waar ook een inluistersysteem zat voor in de nacht . overdag stond dat systeem uit maar soms moest het eens aangezet worden om instellingen bij te regelen of testen of een inluisterpost juist werkte. dan hoorde ik mensen van de verzorging weleens staan kletsen met bedden opmaken bijv. dan even de mic opzetten op vol volume met een leuk geluidje ( ringtone uit een gsm bijv ) en dan konden ze daar vloeken , of zagen er de lol wel van in :) .

de telefoon kon je daar ook met de 5 laten terugbellen , maar de centrale was zelf al goed in grappen maken .... van de een op de andere dag ging er op 1 gebouw elke 5 minuten de telefoon af zonder iemand aan de lijn , na een aantal uur was een ander toestel ineens elke 5 minuten over aan het gaan en dat schoof min of meer tussen een aantal interne nummers. toen na een paar dagen een bedrijf kwam om het probleem uit te zoeken bleek er een grond telefoonkabel een bepaalde kortsluit weerstand te hebben die middels temperatuurverschillen steeds veranderde . gezien de centrale met puls en toonkiezen overweg kon was dit automatische bellen mogelijk :)

een ander ding was de werkplaats , wat voorheen een centrale keuken was . een nogal schrikachtige collega zette z'n fiets in de cv ruimte waar vroeger een grote stoomketel stond . de dikke buizen van dat stoomsysteem waren nog intact , je kon hem binnen horen komen in de cv ruimte via die buis en dan schreeuwde ik in die buis BETRAPT dan had ik weer lol de rest van de dag ....

Jaaren geleden op de LTS bij het vak electro techniek.
Een brandende sigarettenpeuk onder de AVO meter leggen.
Als de leraar dan de rook uit/onder de meter vandaan zag komen volle paniek en overalle de spanning eraf. :-)

Een andere variant was vroeger met computer+monitor, waarbij de monitor voeding op de computer was aangesloten. Monitor uit de computer, losse kabel erin en aan het uiteinde een weerstand onder de monitor.

Computer aan = rook uit de monitor.

Niet erg electronisch, maar het had wel effect.
Vele (ca 20) jaren geleden was ik gedetacheerd bij een bedrijf waar Windows 3 mondjesmaat werd gebruikt, voornamelijk voor Word.
Een collega had als hobby het schrijven van macros's, die dan, al dan niet op verzoek, op de pc's van collega's werden geínstalleerd. Vaak met weinig succes, oftewel slecht geprogrammeerd.
Verder klooide hij met de autoexec.bat.
Veel collega's stoorden zich daar, begrijpelijkerwijs, aan.
Ik heb toen een klein progje geschreven dat direct met Windows werd startte en wachtte tot Word werd gestart. Vervolgens werden alle menu's, inclusief het systeemmenu, disabled. Oftewel, Word deed helemaal nix meer en je kon het ook niet fatsoenlijk afsluiten.
Heeft dagen geduurd voor hij er iets van snapte. We hebben nooit meer last van zijn geklooi gehad ;-)

Op 3 september 2011 00:10:01 schreef guidob:
Een andere variant was vroeger met computer+monitor, waarbij de monitor voeding op de computer was aangesloten. Monitor uit de computer, losse kabel erin en aan het uiteinde een weerstand onder de monitor.

Computer aan = rook uit de monitor.

Doe er dan ook nog zo'n ouderwets flitslampje bij >:). Gehaaid succes.
Kan je ook met iemand's labvoeding uithalen >:)

Nog een leuke:
Een stukje van die matte transparante tape over het pootje van de steker van iemand zijn apparaat of soldeerbout: En maar zoeken.... :D

Dun stukje tape onder iemands's optische muis.
Het duurt verrassend lang voordat iemand zijn muis eens omdraait!

http://www.youtube.com/watch?v=mx4SH84gBes

Een kijkje in de keuken bij een professionele technische dienst. Hij is helemaal leuk, maar voor degene die meteen actie wil kan doorspoelen naar 7:25.

@McDuff: Je herkent er vast wel een paar!

Ooit een stukje mat transparante tape op een camera in de winkel geplakt.
Maar er kwam geen reactie van de TD met de vraag of er iets mis was met de camera.
Na een half uurtje maar eens op de TD gaan kijken, had mijn collega de hele monitor al uit elkaar liggen hij dacht dat die stuk was.
Heeft hij me nooit vergeven hij was tenslotte de man met de technische kennis. >:-)

@FET
Klopt maar daarmee hebben wij ontdekt dat hij niet zo slim was als hij zich voordeed. :-)
Edit
Dezelfde collega heeft ook kans gezien om een dure video bewerking kaart (PCI) in een VESA local bus slot te proppen.

[Bericht gewijzigd door pa3gws op (40%)]

'He fell through the basket', zoals ze in Texas zeggen. ;)

Op 3 september 2011 22:31:29 schreef Frederick E. Terman: Derde persoon enkelvoud eindigT op een T, niet op een D! Hij gooiT, het verschilT, zij soldeerT.

Hij drinkt alleen T(hee) als hij tegenwoordig is, leerden wij vroeger op school.
Ik drink trouwens 10 tassen per dag . :-)

http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRwMHV9gIc0y4DkGtBZz2UsoMFW8SfZzTBhrItSdNq-Q6HJwzNBok3t_do
Let op werkt alleen als u een TN-W stelsel hebt.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQX2ruJyCtCRvyCmYOPqDfvTBmScS5tsEAp919kHVLqzXru-ftG
Noodpakket, voor mensen die geen kaarslicht willen.

http://www.klusidee.nl/Forum/userpix/89_mutov0_1.jpg
Is er iets mis dan ?