TinyPic verbieden?

Dit topic is gesloten

Geachte moderators, forum leden en forum admins and what not.

Ik zie de laatste tijd een toenemend gebruik in de website tinypic.com om plaatjes te hosten.

Tot mijn grote ergenis is deze dienst zeer traag, ik wacht nu al ruim 1 minuut op een paar plaatjes van bepaalde mensen.

Hierdoor worden topics simpelweg onleesbaar gezien geen enkel plaatje (van tinypic.com) laad.

Is het mogelijk om een check oid in te bouwen dat mensen geen tinypic.com gebruiken? Of desnoods een dikke rood gedrukte regel boven hier 'post a new reply/topic' gedeelte?

bijv: http://www.circuitsonline.net/forum/view/96694/15
Staan 5pics te wachten/pending (ze timen ook niet out oid) Als je maar lang genoeg wacht, komen ze vanzelf, maar ik wacht nu al ruim 5minuten en nog steeds is er maar 1tje geladen.

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Ehh, ligt het niet gewoon aan jou? Hier verschijnen ze meteen.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bij mij staan ze er ook binnen een paar seconden.

Dat zou dan de eerste site zijn waar ik dergelijke problemen mee heb.

Het is ook alleen maar tinypic, verder met geen enkele andere (image) hosting sites problemen.

Ik gebruik standaard Google Chrome, versies 15 (development channel) 1 v.d. 6 plaatjes

Onder IE9 heb ik exact hetzelfde probleem 1 v.d. 6 plaatjes,
Onder firefox doen 4 v.d. 6 plaatjes

[Bericht gewijzigd door Daan Timmer op maandag 12 september 2011 12:04:17 (37%)

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)
GJ_

Moderator

Hier staan ze ook meteen op mn scherm. (Ubuntu/ff, Debian/FF en ZenWalk/Mozilla)

maartenbakker

Golden Member

Kan wellicht een virusscannerprobleem zijn? Die steken weer de kop op de laatste tijd lijkt wel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb nooit last van dat tinypic langzaam is. Gebruik juist die omdat het vrij snel werkt, gebruikte voorheen imageshack maar die begon erg traag te worden laatst jaren.

Ik gebruik microsoft security essensials

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Die is toch altijd snel? Niet registreren, hotlinken, gratis, wat wil je nog meer?

Heb net de buffer geleegd zodat plaatjes niet meer in de buffer stonden en heb de pagina opnieuw bezocht en alle plaatjes laden allemaal binnen 1sec. Alle foto's bij elkaar zijn maar 300 a 400KB groot.

maartenbakker

Golden Member

Van MS security essentials ken ik zulke problemen niet, die doet bij mijn weten ook niet echt aan webfiltering. Het klinkt vaag, maar je zou ook eens kunnen proberen je router even stroomloos te maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

op IE9 en FF6 met microsoft security essentials werkt het perfect.
@ KIF, MS sec essentials is een goede volwaardige virusscan hoor ;)

hier laad het ook prima

ik heb over het algemeen meer problemen met imageshack en het uploadarchief.

die eerste laad de volledige versie vaak langzaam (op de site zelf), maar dan kun je je vermaken met de enorme hoeveelheid reclame (go adblocker)

en uploadarchief geeft vaak 'deze afbeelding genereert teveel dataverkeer'

Op 12 september 2011 13:02:44 schreef timberleek:
hier laad het ook prima

Hier ook.

en uploadarchief geeft vaak 'deze afbeelding genereert teveel dataverkeer'

Dat is de schuld van de idioten die de volledige bushalte-versie in een post zetten in plaats van een thumbnailtje te gebruiken.

If you want to succeed, double your failure rate.

of je gebruikt [url="www.imgur.com"]imgur[/url] , kan je ineens albums maken als je dat nodig hebt en der zit geen limiet per afbeelding voor zover ik weet ( +50gig voor een enkele afbeelding is geen probleem ).

Dit is wat Chrome mij na een tijdje verteld:

This web page is not available
The connection to i54.tinypic.com was interrupted.

- De router herstarten helpt ook niet
- AdBlock op pause gezet helpt ook niet
- De router op standard primary/secondary DNS gezet, helpt ook niet (normaal op google DNS 8.8.8.8 of 8.8.4.4)

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Op 12 september 2011 14:14:24 schreef Jochem:
Dat is de schuld van de idioten die de volledige bushalte-versie in een post zetten in plaats van een thumbnailtje te gebruiken.

So what, pak dat dat 3MB is. Lijkt me dat uploadarchief gewoon te weinig investeert in zijn internetverbinding (het lijkt aan de upload snelheid te zien wel thuis gehost te zijn :S)

Op 12 september 2011 14:14:24 schreef Jochem:
[...]Hier ook.
[...]Dat is de schuld van de idioten die de volledige bushalte-versie in een post zetten in plaats van een thumbnailtje te gebruiken.

Tegenwoordig maakt dat helemaal niet meer uit, al is een afbeelding 5mb tegenwoordig heeft iedereen in NL een supersnelle internet verbinding.

Daan Timmer, het ligt gewoon aan je systeem vrees ik. Probeer het eens met een ander systeem.

HF virus is hier aanwezig!
Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 12 september 2011 15:52:24 schreef Uranium:
Lijkt me dat uploadarchief gewoon te weinig investeert in zijn internetverbinding

Van welk geld? Van de gebruikers, of van de advertenties? ;)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 12 september 2011 16:16:24 schreef nulzeventig:
...al is een afbeelding 5mb .....

Dat is wel een erg klein plaatje.:)

Op 12 september 2011 16:41:42 schreef KlaasZ:
[...]Dat is wel een erg klein plaatje.:)

Waaaa het duurt langer om een verbinding op te zetten dan het plaatje te downloaden ;)

Ontopic: normaal is tinypic echt wel snel. Al eens een trace gedaan?

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Op 12 september 2011 16:22:50 schreef Frederick E. Terman:
[...]Van welk geld? Van de gebruikers, of van de advertenties? ;)

Er zijn massa's andere gratis afbeelding hosts, dus het moet mogelijk zijn om dat rendabel te doen. Overigens niet zo erg toch een paar advertenties op de uploadpagina? De cheapste 100mbit server is rond de 10€ per maand, dat heb je met een paar advertenties er wel uit hoor.

Als je het niet goed kunt doen doe je het beter niet imho.

[Bericht gewijzigd door Uranium op maandag 12 september 2011 17:15:43 (11%)

Heb juist een tracert naar i54.tinypic.com gedaan met µTorrent open en haal 502ms.

ps. ik gebruik opendns.com (208.67.220.220 & 208.67.222.222)

[Bericht gewijzigd door Damic op maandag 12 september 2011 17:16:26 (28%)

Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar

Dit topic is gesloten