Te ver gaan

Dit topic is gesloten

Ik denk dat ik blijf.
Sorry voor mijn overbodig gedrag.
Het had ook anders gekund.
Ik hoop dat ik nog vele mensen zal kunnen helpen,
want op internet merkt teminste niemand dat ik sociale problemen heb en exceem :-) (behalve dan mijn formeel taalgebruik).

@Bastiaan: ben jij ook hoogbegaafd? Wat een geluk :-).
Ik hoop dat ik niemand gekwetst heb met mijn overbodig gedrag.

Electronica rocks! Net als R.E.M

he dat heeft iedereen toch wel ik had het vroeger heel snel dat ik het niet meer aankon, toen ben ik op judo gegaan mezelf lekker afreageren. :) voelt je zelfverzekerder enzo kan mezelf beter beheersen.

(aan de andere kant als ik me zelf nu niet meer kan beheersen heb je toch wel een probleem als je in me buurt bent :P)

[Bericht gewijzigd door Joeri de Man op maandag 2 augustus 2004 23:05:01

LED there be light

Sociaal zijn is niet goed (en een onmogelijke opgave) het is helemaal niet asociaal te zijn

Op 2 augustus 2004 23:03:26 schreef joerideman:
(aan de andere kant als ik me zelf nu niet meer kan beheersen heb je toch wel een probleem als je in me buurt bent :P)

Stuk Johnny, en je bent er dan nog trots op ook zeker ?

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op maandag 2 augustus 2004 23:06:00

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

hehe, volgens mij is da maar voor de lol bedoeld wat joerideman zei.. dingen niet te kritisch zien heeh E.A.

She sells Electric Ego

* Joeri de Man lacht zich suf.

van alle mensen die hier langskomen had ik niet verwacht dat jij dit serieus zou nemen.
btw ik lach je niet uit maar het kwam wel grappig aan.

LED there be light

Op 2 augustus 2004 22:59:37 schreef Da Rubenes:
Ik denk dat ik blijf.

Goeie keus :)

Ik hoop dat ik nog vele mensen zal kunnen helpen,
want op internet merkt teminste niemand dat ik sociale problemen heb :-) (behalve dan mijn formeel taalgebruik).

Accepteer jezelf zoals je bent ;). Dat anderen zogenaamd last hebben van hoe jij bent is hun probleem. In veel gevallen is dat gewoon een vorm van jalozie. Hoe meer anderen jou ergens van beschuldigen, hoe meer ze zelf iets mankeren.

Ik hoop dat ik niemand gekwetst heb met mijn overbodig gedrag.

Welnee, zo moeten we allemaal nog dingen leren, maar daar is niks mis mee.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik zat me de laatste tijd ook behoorlijk te irriteren aan het verbeter gedrag van twee mensen. Allebei uit Antwerpen e.o., dat kan geen toeval zijn.
Ik las vanmiddag de volgende opmerking:

In het topic "Emailadres in profiel" schreef Evil Aedolon:
Volgens mij heeft wipi gelijk dat de mensen hier Swahilli beginnen te praten

Toen was voor mij de maat vol. Dit na als gevolg van een serie opmerkingen in een andere discussie.

In het topic "Klasse D versterkers" schreef Evil Aedolon:
een modumpje jah ? teveel breezah op ?

Jammer dat deze opmerkingen komen van iemand die zelf leestekens volledig aan zijn laars lapt. Hoofdletters, punten en komma's zijn vaak ver te zoeken. Het is soms even flink puzzelen waar de zin ophoud en een nieuwe begint. Reageer dan niet op een schrijfwijze die je zelf ook hanteerd. Je merkt nu eens hoe lastig dat te lezen is.
Ga verder ook niet liggen zieken als er eens een keer een u en een e met elkaar verward worden. Je kent me al langer via dit forum. Je weet dan ook dat ik geen Breezah of iets dergelijks bezig. Als je denkt lullige opmerkingen te kunnen maken en mensen kunt afzeiken ben je bij mij aan het verkeerde adres.

In het topic "Klasse D versterkers/2" schreef wipi:
Als je de mensen van wie verondersteld wordt dat ze kunnen lezen en schrijven, niet meer mag vragen correct te schrijven.

... Ik verzorg ook graag mijn spelling opdat niemand teveel moet pieren naar wat ik post.

In het topic "Klasse D versterkers/1" schreef wipi:
Nog eens een boeiende topic, kwaliteit houden , jongens.
Schemaatjes erbij, uileg... Niet iedereen is zo slim als wij.

en

In het topic "Klasse D versterkers/3" schreef wipi:
Afgezien van "C=2,2 µH" (sic).
nog eens een mooie topic.

Het is nog altijd "een boeiend topic" en niet "boeiende". En niet "een mooie topic" maar "een mooi topic". En schrijf in het vervolg: uitleg.

Ja, ik kan ook zeiken als het moet.

Je merkt het zelf, een schrijffoutje is zo gemaakt. Het is toch volkomen onzinnig om bij elk spellingsfoutje een verbetering te plaatsen.
Nederlands is niet mijn sterkste punt, maar ik heb het idee dat ik redelijk leesbare post produceer. Ik was in de aangehaalde discussie maar gestopt met het verder vervuilen van het topic, en dacht: "negeren die twee". Maar dit topic is de aangewezen plaats om toch even mijn ongenoegen kenbaar te maken.

Mensen vragen of ze leesbare post willen produceren indien dit niet te ontcijferen is, moet kunnen. Maar hou het vriendelijk en hou rekening met de minder sterke vaardigheden van mensen.

Laten we het leuk houden hier op dit forum.

Je moet het gewoon simpel bekijken. E.A is gewoon een ''zielig'' mannetje, die gewoon gewoon VEEL en VEEL aandacht nodig heeft, dat is hem WEER gelukt. Ga zo door E.A je zal er veel vrienden mee maken! Stoer van je om mensen af te zeiken op hun taal, echt waar super stoer!!! Laat mensen toch gewoon in hun waarde man, leer eens manieren. Door jou zijn we waarschijnlijk een forum lid kwijt, echt jammer, want die gene respecteerde ik echt, vooral hoe hij alles aanpakte, en hoe hij enthousiast hier begon.

//edit: volgens mij is dit niet de eerste keer dan mensen zich ergen aan E.A ;-)

Hieper de piep!

Je moet die swahilli opmerking ook niet uit de context rukken, heb je een poging gedaan om te lezen van onze vriend Gerwin zei ?

Van die leestekens en dergelijke heb je groot gelijk, ik probeer het nu toch te verbeteren allesinds ? Is veel beter dan vroeger vind ik zelf. Ik heb ook wel ergens gemeld dat ik helemaal geen taalgenie ben.

Over die "breezer" opmerking, ik heb vrij veel respect voor je. (Je bent dan ook één van de enige die mijn vragen echt heel goed beantwoord en zeer volledig, ik vind die inzet prachtig!) Je brengt toch wel zeer nuttige informatie aan en je hebt toch wel vele malen bewezen dat je een van de nuttigste mensen hier bent. Een forum is echter nog altijd een online community, en die breezer opmerking was helemaal niet slecht bedoeld maar ik heb een hekel aan die praat en ik krijg spontane oprispingen als ik dat lees en dan van jou...

En om eerlijk te zijn, wij hebben blijkbaar teveel tijd en je moet toch iets doen ?

Wipi zal wel de rest "verduidelijken" zich excuseren, discussieren maakt mij het uit

Edit: Dank voor uw nuttig intermezzo Roel, ik voel me zeer vereerd, aandacht nodig ? Studeer jij psychologie ? Als ik van één persoon aandacht heb is het al genoeg, iedereen heeft aandacht nodig maarja, vrienden is weeral zo een sociale aangelegenheid. Boeit mijn niks en wat ik doe op dit forum is eerder zoals ik ben en dat botst met bijna iedereen en dat is niet voor aandacht

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op maandag 2 augustus 2004 23:57:14

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Ik neem aan dat het even geduurd heeft voor je een tik- en geen taalfout in mij replies hebt gevonden.

Ik let er inderdaad zelf ook op dat ik zo weinig mogelijk schrijffouten maak op dit forum.

Ik vind dat het geen kwaad kan mezelf onder de loep te nemen en mijn tikfouten (en zeldzame taalfouten) te verbeteren door de editfunctie van deze webstek te gebruiken.

Deze functie is niet voor niets ter beschikking gesteld van alle leden.

Als ik zeg dat een topic "mooi" of "boeiend" is, méén ik dat ook. Niettegenstaande de in de rand vermelde flegmatieke opmerkingen mijnentwege.

Ik vind dit forum te waardevol om er klakkeloos nonchalant in te posten.

Als er interessante posts zijn laat ik dat graag weten door dat ook te zeggen, als er iets minder fraaie posts zijn (in de aard van: "Hoe sluit ik een LED aan op mijn Cockroft-Walton generator", behoud ik mij het recht voor om dat ook te melden.

Het kan geen kwaad dat we elkaar wat relativeren, we hebben soms de neiging om onszelf te ernstig te nemen.

Ik hoop hiermee de situatie wat ontladen te hebben.

/offtopic niet beledigend bedoelt, maar ik zat ff met open mond te kijke naar die woorde, ff een woordeboek pakke zo:P

Ja inderdaad, het taalgebruik van wipi is wel subliem jammer genoeg heb ik die gave niet om die woorden zo eenvoudig te onthouden ik moet die echt meerdere malen in een zin zien om die te onthouden (komt door die "vrienden" Roel, die laten dat gewoon niet toe dat je zoiets doet want dan word je al snel afgeschreven als de freak van de groep, de oplossing is betere vrienden en inderdaad na lang zoeken...)

Leuke woorden zijn natuurlijk:

Intermezzo
Anarchist
Narscist

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op dinsdag 3 augustus 2004 00:26:07

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

@ wipi,

Ik neem aan dat het even geduurd heeft voor je een tik- en geen taalfout in mij replies hebt gevonden.

Wat en lekker laag bij de grondse opmerking.

Als ik zeg dat een topic "mooi" of "boeiend" is, méén ik dat ook. Niettegenstaande de in de rand vermelde flegmatieke opmerkingen mijnentwege...
...Als er interessante posts zijn laat ik dat graag weten door dat ook te zeggen, als er iets minder fraaie posts zijn (in de aard van: "Hoe sluit ik een LED aan op mijn Cockroft-Walton generator", behoud ik mij het recht voor om dat ook te melden.

Ik denk niet dat we op dit forum behoefte hebben aan een scheidsrechter die bordjes opsteekt of een bepaald onderwerp wel of niet interessant is. Dit is persoonlijk, en CO heeft leden van beginner tot gevorderd, en zo zijn hier ook de onderwerpen. Ik ervaar dat soort opmerkingen als storend bij het volgen van een topic. Je moet er toch niet aan denken dat alle 6000 nogwat leden dit soort opmerkingen gaan maken. Over onleesbaarheid gesproken.
En dan had je het nog wel over "kwaliteit houden" in het topic "Klasse D versterkers".

Ik vind dit forum te waardevol om er klakkeloos nonchalant in te posten.

Dat vind ik ook, en dat is een goed streven. Maar ik vind de inhoud op dit forum (elektronica) belangrijker dan een foutloze spelling. Verder is het nogal arrogant om anderen je eigen nivo op te leggen.

Ik begrijp je wel maar er worden de raarste topics gestart, dat ik graag eens zeg dat het wél een uitstekend onderwerp is. Ik vind dat dat juist te weinig gebeurt.

Maar of het hoeft... nee natuurlijk niet.
Ik moedig wel graag iemand aan in positieve zin.
Ik zal dat blijven doen.

We vinden het soms maar vanzelfsprekend dat we zomaar geholpen worden via dit forum, nochtans zijn we elkaar niets verplicht.

Op 3 augustus 2004 01:31:31 schreef wipi:
We vinden het soms maar vanzelfsprekend dat we zomaar geholpen worden via dit forum, nochtans zijn we elkaar niets verplicht.

inderdaad! de nagel op de kop, ik ben hier toch ook vrijwillig en ik help de mensen toch ook soms (vind ik dan ?) rest moet je er dan maar bijnemen, als het je echt niet bevalt dan ben ik wel weg

Het verbaasd me dat de mods zo stil zijn trouwens, als er iemand is die hierover een standpunt zou moeten hebben zijn zij het wel.

[Bericht gewijzigd door Evil Aedolon op dinsdag 3 augustus 2004 01:55:15

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

k vind het hier ook een te goed forum om door die zever te laten verzieken. een grapje ertussen moet is kunnen of als t echt onverstaanbaar is mag er achter verduidelijking gevraagd worden maar zo altijd zitten zijken jonges toch.
ik hoop dat ze hie op CO een goede sanitaire verantwoordelijke hebben.

verscheidene homo-sapiëns met connectie tot internet vinden het nodig dit product te misbruiken om onnodige donaties te leveren tot een gemeenschappelijk , universeel toegankelijke hulpplaats voor soortgenoten met risicovolle vrijetijdsbesteding die hulpbehoevend zijn. amen

fiks it until its broken

een "sanitaire" verantwoordelijke ? is dit sarcastisch bedoeld ? ik zie nergens een bordje "toilet" tenzij je vindt dat een mod een zogenaamde WCmadam is die de rotzooi van anderen moet opkuisen ?

Denk je dat homo sapiens (zonder deelteken) een belediging is ? Het is namelijk "de denkende man"

En de rest valt eigenlijk weinig uit op te maken ? Gewoon wat willekeurig woordjes achter alkaar

En bied ik mijn hulp dan niet aan ?

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

en de nutteloze posts kunnen ook vanwege een andere reden zijn.
want op een ander forum probeerde iemand in zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk posts te maken, zodat die dus in een week bijna 1000 posts had, die was gebanned omdat et allemaal onzin was.
ik zie hier ook wel sommige mensen (of heb gezien) die daar ook op leken, is natuurlijk ook niet de bedoeling, want mensen gaan hier ook over irriteren en dan er aan ergeren.

Op 3 augustus 2004 01:31:31 schreef wipi:
We vinden het soms maar vanzelfsprekend dat we zomaar geholpen worden via dit forum, nochtans zijn we elkaar niets verplicht.

Idd, niemand is elkaar wat verplicht qua hulp. Maar het lijkt mij wel vanzelfsprekend dat men elkaar in zijn waarde laat. En of dat nu is vanwege verkeerde spelling cq leestekens of omdat iemand over onvoldoende kennis beschikt.

Op 3 augustus 2004 01:47:15 schreef Evil Aedolon:
...ik help de mensen toch ook soms (vind ik dan ?) rest moet je er dan maar bijnemen...

Dat is natuurlijk een drogreden. Dat jij iemand helpt geeft je nog geen vrijwaring om vervolgens maar te zeggen wat je wilt.
Men moet ten alle tijde respect voor elkaar op kunnen brengen. En kan men dat niet, dan moet men even tot 10 tellen, of gewoonweg niet posten. Dat je reeds ervoor iemand hebt geholpen is dan van ondergeschikt belang.

Wat betreft de leesbaarheid van sommige posts: Het gaat erom dat men begrijpt wat de strekking van het bericht is. Hierbij is het uiteraard te prefereren dat de tekst voorzien is van de nodige leestekens, en tevens correct is gespeld. In de situaties dat dit niet het geval is kan men op verschillende manieren reageren:
1: Op een normale manier vragen of de poster het bericht kan aanpassen om zodoende de leesbaarheid te verhogen.
2: Gissen wat de poster bedoelt en daarop je reactie baseren.
3: De post geheel of gedeeltelijk negeren, had de poster er maar voor moeten zorgen dat iedereen het in de huidige vorm kon lezen.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Ik wil er even tussen door.
we weten nu dat we niet op iemands taalfouten moeten gaan mierenneuken. En jezelf omhoog prijzen door nu argumentatie te geven met dure woorden, dat hoeft niet zo.

god allemachtig, weetje dat ik daar veel gestoorder van word dan taalfouten. je hebt het dan wel over de goedleesbaarheid van een tekst,
Evil Aedolon :
intermezzo
homo sapiens (zonder deelteken) weer die verbetering!!

wipi:
flegmatieke ... mijnentwege.
klakkeloos en nonchalant is naar mijn wete dubbelop.
relativeren

het heeft geen zin, om woorden te gebruiken als niet iedereen begrijpt wat er gezegt is. al doe je het in tekeningen uitleggen, dan begrijp ik het waarschijnlijk beter dan dat je het grote shiqe (sjieke hoe je hte ook schrijft) van dale er bij pakt.

het gaat om het idee dat je wilt helpen, maar wipi en EA als jullie voortaan uitleg willen hebben zonder taalfouten, dan kan dat hoor zullen we omdat jullie het zijn geef antwoord meer geven, omdat we nog niet foutloos kunnen typen.
hmm... nee in het groot nederlands dictee moet je foutloos iets kunnen opschrijven op school ook maar hier gaat het er om dat je het begrijpt.

ik vind trouwens dat deze hele discussie nu wel gestopt ka worden en we merken het wel als startours er nog iets op heeft te zeggen.

groeten Joeri

LED there be light

Zelf ben in ook woordblind en getalblind.. Ik heb er ook een paar jaar voor op de L.O.M. School gezeten..

Mijn broertje was (volgens de lager school) een echte Havo of hoger leerling.

En we zijn eigelijk toch allebij op het zelfde nivo(niveau) gekomen.

Allebij HTS nivo... alleen hij was er iets eerder :-) en ik heb bijna 15 jaar op avondschool gezeten...

En nog is me broertje veel beter in de talen, waar ik nog steeds gebruik van maakt met moeilijke brieven, die schrijft hij dus altijd...

En tja... een tip:
voor je je bericht verzend lees het nog eens een paar keer...

en kommentaar blijf je je hele leven houden, maar gebruik dat dan ook om je eigen omhoog te trekken.

en verder... tja het leven is kut... zo is het nu eenmaal...

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

het iriterende aan de heele zaak is dat als je problemen hebt met schrijven je op school al konstant wordt op gewezen en als het kan ook nog gebuisd wordt, en je er alleen maar lastig in maakt .
als je van school weg bent begin je er je stilletjes aan bij neer te leggen en begint je je een beetje zelfzekerder te worden qua comunicatie en dan op een gegeven moment op een forum of een mail of een briefwissel krijg je WEER zoeen opmerking zoals in die digoetante schooltijd en dan wordt je echt WEER eens in de grond geklopt
want ik kan me niet voorstellen dat iemand expres schrijffouten neerzet

dus aan alle mensen die willen helpen doe een beetje moeite om het te lezen te ontcijferen en te begrijpen en aub niet te helpen de spellingsfouten er uit te halen
want zelf lees ik 2 keer na en ik durf te wetten dat er nog fouten in staan die ik niet zie of denk dat ze goed zijn en

en of je die verbetert of niet het zal er bij mij niet meer ingaan
Sorry

dat is een rekort er hebben al 2 gereageert op de tijd dat ik de tekst aan het typen was dus.. :-)

aan de hand van een voorbeeld kun je de oplosing zelf gemakkelijker vinden

Mijn duit:

Gevonden op een heel ander forum

spell checker - 01:39am Jul 21, 2004 EST (#17 of 28)
compare, difference.
stay in school.

James-B - 02:04am Jul 21, 2004 EST (#18 of 28)
Thanks teacher.
By the way, language nit-picking is for other web-sites.
This is a camera forum as you may have noticed

M.a.w. schoenmaker blijf bij je leest.
Dit is een min of meer onpersoonlijk elektronica forum. Laten we dit zo houden en alsjeblieft niet persoonlijk gaan worden. Er wordt al genoeg gezeurd. Als ik een post minder interessant vind of niet goed te lezen dan negeer ik hem gewoon, toch?(en dat gebeurt nog al eens)

ciao 4 now.....
Anoniem

nou vind ik dat deze hele discussie ook uit zijn verband gerukt word.
Iedereen komt ondertussen maar zijn gal hier even spugen.
En iedereen denkt het te weten en een ander doet altijd alles.

Als je nou de topic sluit met een mooi dankwoord en dat iedereen zich dan maar netjes mag gedragen! ;)
Want als deze open blijft dan staan hier morgen hele scheld paginas vol.

Heren succes!

Ik ga dit allemaal niet lezen, tenzij het voor mij bedoeld is moeten jullie maar eens een psycholoog opzoeken. Die mensen hebben gestudeerd om jullie geblaat te aanhoren !

Trouwens joerideman, als iemand mij persoonlijk wil aanvallen en hierbij "stoere" woorden gebruiken dan moet hij het wel goed doen en zeker de betekenis van die woorden kennen !

Natuurlijk heeft een dyslect geen laag IQ omdat hij dyslect is zoals ze dus wel bij Einstein dachten. Mijn broertje is dat ook, hij is wel niet zo slim als Einstein maar toch ook redelijk intelligent. Hij verbeterd allesinds hij probeerd punten en komma's te plaatsen! Voor mij is dat ook moeilijk hoor maar ik probeer het tenminste...

Dus als je een probleem hebt met mij, email mij. In al die andere gevallen ik kan je het telefoon nummer geven van mijn psycholoog. Zeer aardige vrouw valt goed mee te praten over al je problemen

ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."

Dit topic is gesloten