Reacties op advertenties....

Hoi,

Erik1234 zegt dat ik een reactie via CO gestuurd heb op z'n advertentie. Hij snapt niet wat ik geschreven zou hebben, en ik weet niet meer wat ik geschreven heb of waarom ik hem iets gestuurd zou hebben.

Kortom, ik wil nakijken wat ik getikt heb...
Zou ik een Emailtje kunnen krijgen (BCC?) van de dingen die ik via "reageer op advertentie" verstuur?

Of is er al een manier om zoiets terug te zoeken?

(De adverteerder zou dan denk ik een BCC van mijn reactie naar MIJ moeten krijgen, zodat zijn Email adres alleen als hij dat wil aan mij bekend wordt. Of anders een apart maitlje maken: "Je stuurde het volgende naar de plaatser van avertentie http://www.circuitso..... " )

Dit zou dan instelbaar moeten zijn op de "profiel" pagina, nietwaar?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Daarop voortbordurende... Zou het niet handig zijn als er - net zoals op tweakers.net bijvoorbeeld - voor iedereen zichtbare reacties mogelijk zijn op advertenties?

Soms is het voor de adverteerder en voor andere reageerders wel handig om om aanvullende informatie te vragen of een tip te geven.

Overigens nog een heel ander puntje over de gemailde reacties op advertenties: De afzender en aanhef doen er voor sommigen op het eerste gezicht aan denken dat de adverteerder een reactie van een moderator of andere medewerker van CO heeft gekregen, inplaats van van een geinteresseerde. Mogelijk kan dat nog wat anders geformuleerd worden.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 6 januari 2012 13:09:42 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Erik1234 kan toch de door "jou" gestuurde reactie, naar jou forwarden? Dan weet jij meteen wat je geschreven hebt, en weet je ook misschien weer waarom.

Buiten dat, zou het inderdaad handig zijn om ervoor te kunnen kiezen, om zelf ook je reactie te ontvangen (zo doen tweakers.net en marktplaats het geloof ik ook).

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.
M-i-c-h-e-l

Golden Member

t Zou zomaar kunnen dat er een spammer aan het werk is.
Mailadressen zijn tenslotte makkelijk te kapen.

Nee, ik geloof best dat ik ergens op gereageerd heb. Ik doe dat wel eens. Bijvoorbeeld als iemand gebruikte onderdelen aanbiedt die nieuw goedkoper te krijgen zijn. Ik had gistren toen ik thuiskwam nog ergens een "404 you don't have permission to view this image" open staan. Volgens mij kwam dat ook uit een advertentie. Iemand wilde een foto van z'n ding linken en had naar een beschermde foto gelinkt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
M-i-c-h-e-l

Golden Member

De zender weet niet meer wat ie geschreven heeft, en ook niet waar hij z'n interesse had getoond.

De ontvanger weet van niks...

Ehhhh wat is het probleem nu?

maartenbakker

Golden Member

Dat ook ik wel graag een kopie heb in mijn mailbox, en/of een reactiemogelijkheid onder een advertentie handig zou vinden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Stel dat de adverteerder zegt dat jij beloofd hebt om iets te kopen? Dan is het prettig om eigen administratie te hebben waaruit blijkt wat je gezegd hebt. Toch?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

een kopie van je reactie kan inderdaad wel handig zijn.

voor het plaatsen van reacties is misschien hetzelfde systeem te gebruiken als onder de artikelen. daarin kan men dan aanvullende info vragen (die ook van nut kan zijn voor anderen). Het daadwerkelijke onderhandelen lijkt me niet handig in dat stuk, buiten dat dat redelijk persoonlijk is wordt dat ook snel een rommeltje imo.

het reactieveld lijkt me dan ook echt alleen voor vragen en algemene informatie.

maartenbakker

Golden Member

Dat lijkt me inderdaad redelijk. Het lijkt erop dat er bij tweakers.net niet al teveel modereerwerk in gaat zitten, dus dan zou het wellicht haalbaar zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 8 januari 2012 20:45:14 (66%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."