maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Videospray lijkt wel een beetje op tri en wel een beetje op contact WL. Klinkt inderdaad alsof het dan goed moet lukken.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het waren meestal de toetsen vol - of + die niet meer werkten op ab's vaak omdat mensen niet wisten dat de tv ingesteld kon worden op een standaard inschakelvolume en dan moest iedere keer weer de ab het ontgelden , tevens de reclame heeft hier oorzaak van .
ik heb weleens toetsen gehad die helemaal van het geleidende laagje ontdaan waren en dit komt niet door huidsvet maar zweet en dat is agressiever als je denkt . als dat blijft zitten dan vreet het de geleidende laag op . ik heb toen de toets rondom uitgeknipt en uit een andere ab zo'n toets gehaald en die ertussen gelegd , de laag op de print is vaak gewoon schoon te maken met afwasmiddel of wat propanol .
Op 15 april 2010 23:29:45 schreef weetal:
in het water mag wat afwasmiddel,ontvet beter,daarna goed spoelen en drogen.
het printje reinigen met videospray en wattenstaafjes.gr, weetal
het schoonmaken van de contacten op de printplaat mag voorzichtig met een ontvetter. Daarna het contact dat slecht is met een zeer zacht potlood (HB of liever nog zachter)overschrijven. Er blijftdan een beetje grafiet op de contacten zitten dat voor de geleiding zorgt. Het betreffende drukknopje heb ik met een klein stukje aluminiumfolie beplakt. De werking was daarna weer perfect!!
het is wel even priechelen, maar succes verzekerd!!
Succes.
Niet het matje moet schoongemaakt worden, maar de printplaat. Hier blijven resten achter van het geleidende grafiet. Het beste resultaat geeft het reinigen met een doekje gedrenkt in brandspiritus. Even laten drogen en na 5 minuten klaar voor gebruik.