waar werden de beruchte*tech*merken verkocht?

Zijn ook nog in de markt gezet als RM, staat voor Radio Modern.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

een knakenmerk dubbel vhs bak , die ken ik ook nog uit de tijd dat ik op een kringloop td stage liep . daar kwam een dubbeldecks orion voorbij welke last van afgebroken geleiders van de vhs loaders had .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 28 november 2012 16:26:30 schreef testman:
. daar kwam een dubbeldecks orion voorbij welke last van afgebroken geleiders van de vhs loaders had .

Net als die funai die ik hier heb staan.

maartenbakker

Golden Member

Nog even graven in m'n geheugen wat de Italianen betreft: Een van de mogelijke producenten van die postorder 2-chipper is Formenti, die maakte vrij geavanceerde chassis. Een andere Italiaan die je ook wel vaak zag was Mivar. Beide bedrijven hebben in enige vorm overleefd voor zover mij bekend.

Zanussi en Seleco waren hetzelfde bedrijf en horen inmiddels ook tot een ander concern, de gummitiet ging failliet (of nouja, stopte met televisies, maar failliet rijmt veel mooier). Ik meen dat er nu nog ongeveer 2 Italiaanse fabrikanten overzijn die zo ongeveer alle oude merken overgenomen hebben voor zover die niet al weg waren.

Op 28 november 2012 16:16:33 schreef Zoef de Haas.:
Zijn ook nog in de markt gezet als RM, staat voor Radio Modern.

Ahja, daar heb ik ook wel eens wat van gezien. Ook wel onder de naam RM2000 meen ik. Een kleiner toestel van onbekende herkomst en iets van Profilo Telra meen ik.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Mivar is een oud merk...is dat uiteindelijk ook een pech merk geworden?of altijd al geweest?

maartenbakker

Golden Member

Mivar is eigenlijk altijd een zelfstandige OEM geweest, bracht producten vaak uit onder eigen naam, en is waarschijnlijk ook altijd aan de goede kant van het pechgebeuren gebleven. De shake-out heb ik nog niet goed uitgezocht, maar ik meen dat ze nog steeds onderdeel zijn van een van de overgebleven concerns.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op woensdag 28 november 2012 20:39:12 (11%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

kwamen de laatste buizen radio's van philips daar ook niet weg?
bijvoorbeeld de 22RB382?

RAAF12

Golden Member

Op 28 november 2012 20:52:52 schreef PL500:
kwamen de laatste buizen radio's van philips daar ook niet weg?
bijvoorbeeld de 22RB382?

Veel Pope zag je toen de buizenproductie terugliep. Heb me laten vertellen dat het Productie Overschot Philips Eindhoven betekende.....

edit: de buizen zelf geen radioassemblage.

maartenbakker

Golden Member

Klopt. Er waren minstens 2 Philipsmodellen, waaronder het door jou genoemde, en een paar paralllelltypen van Andere Merken die bij Mivar vandaan kwamen. Of het echt de allerlaatste "Philipsen" waren weet ik niet eens zeker. Oostenrijk bouwde in de laatste jaren ook nog buizenradio's, maar kan dat die eerder gestopt zijn. Mogelijk dat er in Azie, Afrika of Zuid-Amerika ook nog productie liep rond 1968, maar dat heb ik nog niet geprobeerd na te gaan.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

heb ooit 2x zo'n 3 in een radio van philips gehad.een was defect(ik schroefde alleen kapotte radio's e.d uit elkaar)de andere is toen weggegeven.Waren nog van die oude platte radio's met pickup,cassette aan de zij kant en radio.zo was men eerste stereotoren van aristona.en had er heel oude philips speakers bij die helaas vergaan waren.mvg robert

Vooruit, na al deze vernietigende verhalen over de "tech" merken ff een , welliswaar kleine, positieve! Ik heb hier in mijn badkamer, waar de luchtvochtigheid soms de 100% nadert, 2 Supertech autospeakers staan in combi met een Grundig autoradiocassette. Ja ja, 12 volt, veilig en een enorme bak geluid onder de douche! De speakertjes staan er al zo'n 10 jaar en zijn de 25 jaar inmiddels gepasseerd en spelen nog als de beste. Overigens ook ff een compliment voor, het vaak verguisde, cassettesysteem, dit blijft, ondanks het vele vocht, ook uitstekend spelen!

kijk dat zijn leuke berichten!.Je kan geluk hebben met een tech merk die net wat beter is als de andere haha.iig bedankt voor de positieve reactie.mvg robert haar

nog ff over die laptop's bij mij zit het niet in de adapter maar in de batterij van een HP laptop na 1 jaar gebruik is de accu ''kapot'' gegaan nou moet ik hem constant aan de adapter leggen en de accu waar ik het over heb is gewoon van HP en niet van een of ander chinees merk

Dat heeft mijn oude compaq laptop ook.Na een nieuwe te hebben gekocht is die ook net na de garantie defect gegaan.Schijnt een hp probleem te wezen wat ik op diverse forums zie staan.mvg robert haar

Het probleem zit hem in de "beveiligingselektronica"..

Vaak heeft die print nog een 2e funktie..namelijk bepalen wanneer het weer tijd is om wat extra geld naar HP over te maken...of te wel een nieuwe accu kopen...

Een aantal merken zijn hier zeer bedreven in...

die elektronica bevat ook een paar vermogenstransistoren en een speciale zekering die wel eens defect raken zonder reden.

mijn laptop draait dagelijks op de accu ook al staat ie op een buro en komt ie er nooit vanaf.Als ik hem niet gebruik sneuvelt ie ook ;)

ik had ook een 2e accu voor eronde opeens spoorloos verdwenen het zou me niets verbazen dat de print die heeft verduistert maar het kan ook zijn dat hij onder die 1 meter hoge berg zooi op mijn kamer ligt
over apple is trouwens niets te zeggen ik heb al jaren een macbook kan er UREN mee werken zonder dat de accu leeg raakt Hp zou dus ook een voorbeeld moeten nemen aan apple (is dit reclame maken ?)
maar de nieuwere laptop's van HP schijnen heel erg goed te zijn

[Bericht gewijzigd door quinten4321 op maandag 3 december 2012 16:20:47 (39%)

maartenbakker

Golden Member

Op 3 december 2012 15:47:58 schreef quinten4321:
nog ff over die laptop's bij mij zit het niet in de adapter maar in de batterij van een HP laptop na 1 jaar gebruik is de accu ''kapot'' gegaan nou moet ik hem constant aan de adapter leggen en de accu waar ik het over heb is gewoon van HP en niet van een of ander chinees merk

Gaat dit toevallig om een model 635? Ik heb er uit 5 stuks na een jaar al eentje die zijn accu niet meer herkent (zit nu een no-name in en daar doet hij het weer prima op).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb een aantal laptop accu's gereverse engineerd uit nieuwsgierigheid...de chipset die wordt toegepast kan veel...heel veel..en helaas ook uitschakelen als bepaalde parameters bereikt zijn..

bij een van mijn eigen accus heeft de elektronica terecht de accu uit geschakeld omdat er een cel defect was...Niet alle merken halen deze praktijken uit.

Apple geeft slechts een aanbeveling om na zoveel cyclussen de accu te vervangen.

Er zijn merken die de controller in de accu zo geprogrammeerd hebben dat bij zoveel laad /ontlaad cyclussen of bij zoveel restcapaciteit de accupak word afgeschakeld.

ja apple heeft dat misschien wel aangeraden maar ik vindt het niet nodig zolang hij niets mankeert

"Hoe krijg ik jou centen zo snel mogelijk in mijn portemonnee" heet dat ;)

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat het bij mijn model 635 wel degelijk om een fabrieksfout gaat omdat de andere even oude exemplaren het niet hebben. Hij ziet de complete accu ook niet, dus leest geen type uit en niks. Lijkt me alleen dat we nu richting een tweakerstopic gaan dat sowieso al niets met techmerken te maken heeft. Ik zou graag nog wel even van quinten vernemen welk model zijn laptop is, per mail of als de modjes het door de vingers zien eventueel nog hier zodat het later nog terug te vinden is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Beste allemaal.de multitech geeft steeds weer een donkerder beeld als eerst.Zou de g2 spanning iets opschroeven iets gaan helpen of zou ik beter een andere richting ingaan?het beeld is vrij dof van kleur en met contrast en brightness word het beeld wel lichter maar er lijkt geen "diepte''in de kleuren te zitten.mvg robert haar

heb je al eens de kleur bijgesteld ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

heb aan al die mooie knopjes gedraait.Er gebeurt wel wat(donkerder/lichter maken van de kleur)maar het word er niet beter op.De diepgang mist dus de kleuren springen er niet uit.

*kuch*kuch. even stof afblazen...Morgen mag ik hopelijk een zelfde tv als die op pagina 2 staat die volledig in puin lag toevoegen aan de collectie.Hopelijk wel heel maar dat is voor morgen.Uiteraard heb ik niet stilgezeten,(tijdje op de achtergrond mee gekeken ivm veel gebeurtenissen die de aandacht ver-eisten)Ik heb sinds 25-02-2014 een mutitech videorecorder MV196ps en een oude frontech tv mogen ontvangen.vandaag(ja het is al na 12en)komt er tussen 15:30 en 1730 de eerder genoemde tv(niet via kiala).Uiteraard zal ik jullie de type nummers van de beide tvs door geven.hoewel de tv die morgen komt precies het zelfde uitziet als de tv op pagina 2 kan t type nummer verschillen.Ik vind de videorecorder er sharp achtig uitzien.Dus morgen geef ik type nrs door incl de foto's en ik hoop dat er weer mooie verhalen te vertellen zijn en interesante weetjes.mvg robert