CO app

Dit topic is gesloten

Anoniem

Is het niet slim om een app te maken van het forum van CircuitsOnline?

Waarom? Je kunt de site ook prima zo gebruiken op je telefoon.

Henry Rolls (van Rolls- Royce): "The quality remains long after the price is forgotten,"

Mijn persoonlijke mening: Indien een APP alleen de informatie van de website laat zien en dezelfde functionaliteit heeft is het geen APP maar gewoon een wrapper om een mobiele site.

je zet op je desktop toch ook niet van elke site een starter?

Geen idee hoe mobiel CO is, maar een versie van de site die meer geschikt is voor mobiel gebruik zou mogelijk een optie zijn

Anoniem

Ja, dat is wel zo. Maar het leek me makkeljker om een App over alleen het forum te hebben.

Ik kan het forum prima gebruiken in mijn mobiele browser. Posts typen is alleen een crime zonder fatsoenlijk toetsenbord, maar dat is niet CO specifiek.
Ik kan me wel voorstellen dat op de low-end telefoons met een HVGA of zelfs QVGA scherm, het forum vrij onbruikbaar wordt (net als de rest van het internet).

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Van mij mag zo'n app er best komen, internet op een telefoon vind ik zoiezo niet fijn werken
Ook krijg je dan mogelijkheden om bv een melding te krijgen als er een bericht geplaatst is in een bepaald topic, die emailnotificatie is het ook net niet

Een app biedt niet echt veel meerwaarde en is ook nog eens vreselijk duur/complex (Android versies, Iphone, Windows, Tablet/telefoon etc.)

Ik ken trouwens genoeg apps die minder functie bieden dan de mobiele versie van een website.

Een goeie mobiele website zou wel iets prettiger kunnen werken, maar dat gaat ook allemaal niet gratis en voor niks.

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Op 27 januari 2013 16:52:00 schreef K7Jz:
...Android versies, Iphone, Windows, Tablet/telefoon etc...

Als je een Android app hebt, ben je klaar. Of het tablet of telefoon is, maakt niets uit. Apple en Windows kun je wel skippen, die hebben nauwelijks installed base onder het techneuten volk.

Maar ok, ik vrees dat de toegevoegde waarde niet echt groot is. Ik mis CO geen minuut als ik mobiel ben.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

CO werkt prima op een phone !
Hier een aai-phone 3GS.
Het gemis is idd toetsenbord !

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Er is een enigszins universele forum app, deze heet tapatalk. Helaas schijnen de beste versies van deze app dan weer niet gratis te zijn.
Ik ben zelf ook lid van het MSP430 forum op http://www.43oh.com, hun forum software is heerlijk om op de mobiele telefoon op te werken. Als CO op dezelfde software over zou gaan zou dat wat mij betreft geweldig zijn.

Meep! Meep!

Ik kom bij het zoeken met een tablet regelmatig de melding van tapatalk tegen. Blijkbaar een app waarin het je dat forum dan kan bezoeken. Iets wat een ander al heeft gemaakt moet je niet nog eens doen.

Maar het werkt zo toch ook? Ja, klopt maar mobiel werken met deze site gaat niet erg handig. Overgens weet ik er weinig vanaf, ik heb nog steeds een nokia 'brick' (en een kleine tablet).

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Tapatalk werkt met de bekende forumsystemen als phpBB, vBulletin e.d. Ik weet niet wat CO gebruikt, voor zover ik kan zien is het custom-hand-made en gaat dus niet zomaar werken.

Iedereen kan natuurlijk een poging wagen een app te schrijven (of aan te passen zoals Tapatalk). Ik gok dat er wel een paar honderd uur in gaat zitten, zeker met de eerste maanden bugfixes erbij.

Ken het tapatalk niet, maar zoals het omschreven word is dat nu wel een APP. Namelijk iets wat het lezen en posten op fora verzorgt.

Wellicht kun je een plugin maken voor CO. Voor zover ik begrijp is CO en custom systeem.

Arco

Special Member

Ik zie sowieso niet in waarom je op een GSM zou gaan zitten prutsen met een klein schermpje en een onwerkbaar keyboardje... ;)
Een PC heeft iedereen toch wel? (zo'n haast heeft het meestal niet dat iets perse onderweg moet gebeuren)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
EricP

mét CE

Hmz... Klinkt als een oplossing voor een niet bestaand probleem. Of zie ik het nou verkeerd?

er is ook een leuke app beschikbaar electrodroid.
ideale app.

I try to be a nice person but sometimes my mouth doesn't want to cooperate!

Op 27 januari 2013 23:24:33 schreef Arco:
Ik zie sowieso niet in waarom je op een GSM zou gaan zitten prutsen

Omdat het kan! Via MHL een full-hd scherm aansluiten, en een full-size bluetooth toetsenbord, een bluetooth muis en een bluetooth headset. Hatseflats :P

Zo goed als het vroeger was, is het nooit geweest.

Hi,

>> Omdat het kan!

Omdat ik geen andere heb, hoef er geen 2. ;)

Voor 2 kwartjes per dag klaag ik niet zo over de vele beperkingen.

Hij staat bij meeste sites gewoon op 'classic'.

Omdat mobiel meestal zeer beknopt is, je mist veel opties.

NokDoc

DEADBEEF

Op 27 januari 2013 23:24:33 schreef Arco:
Ik zie sowieso niet in waarom je op een GSM zou gaan zitten prutsen met een klein schermpje en een onwerkbaar keyboardje... ;)
..

+ tijdens het kijken van een "romantische komedie"
+ in de file
+ tijdens een vergadering/presentatie
+ in de rij bij de kassa

Een echte app vind ik trouwens iets met scanner/sensoren/GPS/foto/film etc. Forum kan prima op een goeie HTML(5) mobiele website.

Op 27 januari 2013 23:38:13 schreef lepie:
er is ook een leuke app beschikbaar electrodroid.
ideale app.

Zeker, best handig, al ken ik de meeste "tabelletjes" wel van buiten, en wat datasheets betreft ga ik liever gewoon naar de fabrikant.

Ik gebruik 43oh.com ook gewoon via hun website, maar dan wel de mobiele versie. Die biedt namelijk alle functionaliteit die ik me kan wensen van een mobiele website (evenveel als de desktop versie).
CO werkt opzich wel hoor, maar fijn is anders... dat is trouwens met wel meer sites het geval.
Het grootste "probleem" vindt ik dat de letters niet te lezen zijn op een smartphone zonder in te zoomen. Ook knopjes, zoals volgende parina of reageer, zijn niet in te drukken zonder te zoomen. Een mobiele versie zou wat mij betreft aan een paar stijlwijzigingen al voldoende hebben.

Meep! Meep!
maartenbakker

Golden Member

Op 28 januari 2013 09:28:00 schreef K7Jz:
[...]

+ tijdens het kijken van een "romantische komedie"
+ in de file
+ tijdens een vergadering/presentatie
+ in de rij bij de kassa

Bedoel je dat serieus of steek je er juist de draak mee?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
GJ_

Moderator

Op 27 januari 2013 22:51:38 schreef Jan klaasen:
Wellicht kun je een plugin maken voor CO. Voor zover ik begrijp is CO en custom systeem.

Precies, gemaakt door opperco Jeroen.

Ik denk dat die app er voorlopig niet gaat komen, vandaag niet meer in ieder geval. We weten het nu, ik denk dat het zinloos is om hier nog een ellenlange discussie over te voeren.

Dit topic is gesloten