Aansturing draaischijf

Beste,

Ik zit met het volgende probleem: ik moet onderstaande draaischijf aandrijven, en ik moet de snelheid kunnen regelen van 0 tot 300rpm via een analoog signaal 0-5v.
Nu vielen mij de Maxon EC-max motoren 24v. Deze draaien nominaal rond de 9000rpm, nu vroeg ik mij af of deze dan nog nauwkeurig regelbaar zijn bij dit lagere toerental?
Zien jullie eventueel nog andere alternatieve oplossingen? Het gaat hier over een aluminium schijf 250mm diameter, 5mm dik
http://imageshack.us/photo/my-images/826/vraago.png/

Groeten!

Lambiek

Special Member

Denk dat je een motor met vertraging moet zoeken, een die bv van 0 tot 500 toeren loopt. Dan kan je de motor wel regelen, als je een motor neemt die 9000 toeren draait, krijg je die niet op zo'n 10 toeren.

Hoe wil je het toerental regelen, via pwm met een stuur signaal tussen de 0 en 5VDC.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Als het een beetje nauwkeurig moet is een terugkoppeling van de toerenzooi ook niet onverstandig.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.

wat ga je er op zetten?

een model van een auto of ga je ook potten bakken?

dat scheelt nogal in de oplossing..

GMT+1

Het dient als testbank voor werkstukken te laten roteren. Kleine werkstukken worden op de rand gezet, en worden rondgedraaid.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com