hoi ik heb een vraagje , onlangs hebt ik een hoofttelefoon binne gekregen die niet helemaal zo goed werkt
. Nu het schijnt dat het stukje dat je moet inpluggen in ipod,mp3 enz ... happert.
ik heb een nieuwtje bestelt en er zitten 3 ringen op maar op de originele zaten er 5 ringen.
is dat mogelijk om dat te fixen met één van 3 ringen ? 
alvast bedankt voor de reacties 
roadrunner84
Meep! Meep!
Een hoofdtelefoon heeft in principe 3 metalen ringen (dus twee plasticen scheidingsringen), deze heten TRS (tip-ring-sleeve) jacks. Voor iedere extra metalen ring zet je er 1 R tussen.
De TRRS worden nog wel eens gebruikt voor een microfoon of afstandsbediening. De iPod shuffle gebruikt deze ook voor USB data.
Ik heb zelf nog nooit een TRRRS gezien, ik vermoed dat je die dus ook niet hebt, fotootje?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Het hele toetsenbord (en de spellingchecker) schijnt niet lekker meer te werken... 
Enige 5 polige steekplug die ik kon vinden: http://www.google.com/patents/US20130010986
roadrunner84
Meep! Meep!
Dat is wel een hele spartaanse connector, ik vermoed dat het ding ook alleen maar in het patent bestaat in niet in de echte wereld.
Op 14 februari 2013 17:04:43 schreef roadrunner84:
Een hoofdtelefoon heeft in principe 3 metalen ringen (dus twee plasticen scheidingsringen), deze heten TRS (tip-ring-sleeve) jacks. Voor iedere extra metalen ring zet je er 1 R tussen.
De TRRS worden nog wel eens gebruikt voor een microfoon of afstandsbediening. De iPod shuffle gebruikt deze ook voor USB data.
Ik heb zelf nog nooit een TRRRS gezien, ik vermoed dat je die dus ook niet hebt, fotootje?
bedankt deze heeft mij al veel geholpen 
dyslexie of niet, dat is nog geen fotootje van dat apparaat, en ook geen merk/type koptelefoon. Als je hem net binnen hebt, kun je hem beter gewoon terug sturen en ruilen voor een nieuwe cq geld terug.
Ik ken wel die 4 polige plugjes, meestal zit er dan een bedieningselement in om play/pause en volume te regelen.
Even een beetje geruimd. TS mag best wat meer aandacht aan zijn spelling geven, maar dat hoeft niet iedere keer opnieuw verteld te worden.
De volgende types reply's zijn in strijd met de regels:
Zeurverhalen over taalgebruik.
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (39%)]