Graveermachine

Ik heb in china een Engraving Machine TS 2518 B gekocht.maar na 2 weken nog steeds geen recultaat,wie kan me erbij helpen ik wil simpel alleen letters graveren in kunststof of messing

Szepi,

Ik kan je waarschijnlijk wel helpen, ben zelf in het bezit van een CNC freesportaal. Doet het zelfde als een graveermachine.

Stuur mij even mail, dan kunnen we een afspraak maken. Zie mijn gegevens voor het adres.

Groeten,
Joop

Lambiek

Special Member

Gaat het om deze.
http://www.ebay.com/itm/CNC-2518B-ENGRAVER-ENGRAVING-PCBS-DRILLING-MIL…
Er zit toch een programma bij, staan daar geen voorbeelden op?
Werkt hij met G_code, of weet je dat ook niet?

Normaal moet je in het programma text op kunnen geven, of via een extra programma text omzetten naar G_code. Vaak kan dat met het zelfde programma.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ja Lambik het is die je waarvan je de site van heb gestuurd ziet er goed stabiel eruit,er is wel een beknopte mapje bij om de asen in te stellen,,op de cd die erbij was staan wel wat programmas maar komen niet zo goed op men pc,ik ben al zover om de assen te kunnen handmatig te bewegen,ff kijke Joop waar ik je gegevens kan vinden

ik kan je gegevens niet vinden Joop,

mijn mail is ......knip...

[mod edit]
mailadres verwijderd. dat is vragen om spam. Maak het even zichtbaar in je profiel, daar staat het spamsafe.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:16:32 (23%)

staan wel wat programmas maar komen niet zo goed op men pc

Operating system: WIN2000/XP

Kortom welke versie van Windows gebruik je ? Het beste is om hiervoor een oude PC in te richten met een parrelle poort en windows 2000 er op. Verder niks op instaleren en alleen voor de CNC gebruiken.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik heb een oude pc gekocht voor 50 euro met windows XP er op,en gebruik allen die ervoor,voor de rest zit de sotware er goed op,

volgens mijn zit je op een verkeerd forum....

als ik jouw was zou ik een op cnczone.nl gaan kijken...

maar met waat voor software stuur je je machine aan?

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

met mach 3

Hallo Arjan ik heb ff op jou site gekeken maar die machine va jou lijkt op die van mijn,ik denk dat ik van jou een hoop op kan steken
mvg sepp

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:16:53 (88%)

ik begrijp eigenlijk niet dat je zo'n machine koopt, en helemaal niets van cnc weet?

Om zo'n machine aan de gang te krijgen heb je een aantal programma's nodig....

1 programma waar mee de machine bestuurd wordt... hele bekende zijn Mach3 of USBcnc....maar er zijn nog vele anderen....

deze programma's lezen G-code, en besturen je machine bijvoorbeeld via de printerpoort pulsen te sturen naar de drivers van de machine....

en dan heb je allerlei CAM programma's, dit zijn programma's om tekeningen om te zetten naar g-code. in deze programma's geef je ook aan met welke frees je iets wil frezen, en hoe snel en hoe diep....

en dan is het verder wel handig als je goed om kan gaan met CAD programma's... om in te tekenen...

er zijn ook veel gekombineerder CAD/CAM pakketen.... bijvoorbeeld Artcam is zo'n programma....

maar om je verder te kunnen helpen moeten we toch wel iets meer van je hard en software weten.....

Op 13 juli 2013 00:06:23 schreef Szepi:
met mach 3

en heb je ook alles al goed ingesteld in mach3?

dus het aantal pulsen per mm, en de snelheden?

in de map van mach3, in de map G-code zitten een aantal *.tap files,
bijvoorbeeld roadrunner.tap

moet je die eens laden, en kijken of je machine da iets mee doet...

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:17:32 (17%)

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

Ik ben wel nieuw iin deze tak van sport,maar heb toch al veel info van je gekregen wat je net opnoemde,het is een engraving machine TS2518B fabriek Redonda,software using Mach 3 mill,er is ook 2 tekenprogrammas bijik meen artcam en autocad van 2004,,dat stond allemaal op de cd die erbij was

ja dat klopt die tap files,of voorbeelden werken wel,maar die zijn voor een grotere machine gemaakt en vallen buiten het gebruik van deze kleine machine,ik heb wel een nederlandse gebruiks aanwijzing ge laden van internet van 170 bladzijde maar dat is te uit gebreijd algemmen voor alle cnc machines mach3 is goed voor alle machines,ik heb men bril niet op kan wat schrijf foutjes maken sorry,

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:17:08 (40%)

Op 13 juli 2013 00:46:11 schreef Szepi:
ja dat klopt die tap files,of voorbeelden werken wel,maar die zijn voor een grotere machine gemaakt en vallen buiten het gebruik van deze kleine machine,ik heb wel een nederlandse gebruiks aanwijzing ge laden van internet van 170 bladzijde maar dat is te uit gebreijd algemmen voor alle cnc machines mach3 is goed voor alle machines,ik heb men bril niet op kan wat schrijf foutjes maken sorry,

nou de grote zegt niets.... want dat kan al betekenen dat je machine nog niet goed geconfigureerd is in mach 3....

weet je wat voor spindels de machine heeft? en wat voor drivers?

of hebben hun voor je Mach 3 ingesteld?

heb je zelf al bijvoorbeeld met artcam, of in Lazycam al g-code gemaakt, en dit naar je machine gestuurd?

ik kan wel een stuk g-kode maken, dat je dat probeer?

bedoel als ik hier iets maakt, van 100 bij 100 milimeter kan jij kijken of dat bij jouw een beetje klopt....

als dat dan groter of kleiner wordt, betekend dit dat mach 3 nog niet goed ingesteld is.....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

ik bedoel dat die probeerprogrammas mischien te groot zijn voor deze machine,maar inderdaad de machine is nog niet goed ingesteld,daar ontbreek de juiste kennis nog voor,ik weet nog niet hoe ik met die tekenprogrammas moet werken,om het naar de mach3 te sturen,die kunst moet ik me nog eigen maken,voorlopig bedankt voor je hulp ik moet nu naar bed want morgen moet ik weer naar mn schoenmakerij,daar wil ik namelijk de naam plaatjes maken,
mvgsepp

meld je aan op www.cnczone.nl

daar zitten er heel veel die je verder kunnen helpen, misschien wel eentje bij je in de buurt....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

ja graag als je wat wil maken van 100mmx 100mm kan ik het proberen

bijvoorbaat dank voor je hulp

groot ammers iis anders ook niet ver hier vandaan,bij scoonhoven overvaren ,hahahaha,maar ok ik heb al een hoop aan je info gehad thanks

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:17:52 (42%)

Ik woon in krimpen.... ik werk in groot ammers...

je kon toch wel joggen?

als je op de tellers bijvoorbeeld 100 een kant op jog, dan moet je machine 10 cm verschuiven.... klopt dat niet, dat staat heel mach3 nog niet goed ingesteld....

dat zou je eerst kunnen controleren...

ik weet niet waar je woon, maar je kan zo langs komen....
moet je het maar zeggen.....

en ik kan nog wel een paar cnc mensen in de buurt van krimpen....

[Bericht gewijzigd door Arjan Swets op zaterdag 13 juli 2013 14:07:10 (22%)

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

ja dat werkt,na 2 weken toch wat opgestoken,ik woon in krimpen aan d e lek op de tiendweg,dat zou prima zijn,zo dicht bij,thanks

das bijna aan te lopen.. :-)

ik woon in de lavendel in krimpen...

dus tja... zeg het maar....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

je bent haast mn buurman hahaha

ik kan als je morgen geen bezwaar hebt ff langs wippen bij je

of wanner jou het uitkomt

Rimpen aan de Ijssel of Krimpen aan de Lek

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:18:24 (69%)

Krimpen a/d IJssel

en morgen is goed.... ik ben morgen wel zelf aan het frezen...

stuur anders even een mailtje... dan stuur ik de rest van de gegevens wel....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

ok bedankt

Hallo Arjan ,waaneer komt het je uit om ff langs te wippen

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:18:42 (76%)

het is nog niet helemaal zoals je het voor deet'als ik hem op 200 of 400 zet draaien de motoren veel langzamer,de ports en pins zit zeker niet helemaal goed zeker

die 200 of 400 heeft niets te maken met je snelheid... dat is het aantal pulsen per mm, 2de getal, daar waar je 3000 in moet vullen, dat is je snelheid.... en volgens de specs van je machine kan hij max 3000 mm/min aan... dus het 2de getal moet 3000 zijn...

de 3de is het versnellen/vertragen... die moet je uitproberen... iedere keer veranderen... en kijken of je machine het nog bij kan houden.... en hoe jij vind dat deze het lekkerste loopt....

die 200 of 400 is maar een gok van mij.... ik heb je uitgelegd hoe je aan dat getal komt, en is helemaal afhankelijk van jouw machine/hardware....

wat je dus moet weten is hoeveel pulzen jij naar je motor stuurt voor 1 omwenteling....

normale stappenmotor 200 pulsen/omw
draai je op halfstep 400 pulsen/omw
draai je op 1/4 800 pulsen/omw
draai je op 1/8 1600 pulsen/omw

ik dacht te lezen in de specs op ebay dat er T12x4 spindels in zitten, maar dat moet je dus ook zelf controleren....
dus 1x rond is je machine 4mm verschoven...

Dus full step = 200/4=50 pulsen/mm
1/2 step = 400/4=100 pulsen/mm
1/4 step = 800/4=200 pulsen/mm

en zo verder....

dus je moet even uit zien te zoeken welke drivers je heb, en hoe die ingesteld staan...

of je vul gewoon een keer 50 in.... je jog op je teller 100, en je kijkt of je machine 10cm heeft afgelegd... ja dan is het goed, nee dan vul je daar eens 100 in.... net zo lang totdat als je met de knoppen je machine op de teller 100 verschuif, het 10 cm is....

Dit is toch niet zo moeilijk verhaal?

je moet je nu zeker nog niet blind staren op snelheid... ik zou eerst eens proberen dat als je een vierkant van 10 bij 10 cm wil frezen, deze ook 10 bij 10 cm is....

poorts en pins... tja daar kan weinig aan fout zitten....

als jij via je knoppen kan joggen.... (heb ik gister ook uitgelegd) dan moet het goed zitten.... en als ja via de knoppen je z-as omhoog jog... en op je machine gaat je z-as ook omhoog, ja dan is dat gewoon goed....

het zelfde geld voor je andere assen....

en je moet wel bij dat motor tuning conf. scherm bij elke as SAVE in drukken... maar ook dat had ik verteld...

[Bericht gewijzigd door Arjan Swets op maandag 15 juli 2013 09:26:12 (11%)

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com

Hallo Arjan,
Ok gewoon wat oefenen,ja het is simpel zo als je zegt gewoon doen zoals je zegt en dan zal het wel lukken.die computer van mn vriend is niet zo snel,maar met geduld zal het wel lukken.

artcam moet ik er nog op zetten,was al vergeten hoe maar nu je het schrijft wet ik het weer.

helaas kan ik vandaag niet oefenen,want ben vandaag met mn vrindin met zn dagkaart van de hema,,trein reis aan het maken,dagje uit heet dat,moet afentoe ook gebeuren,had liever aan men machine gewerkt,vanavond lat dan maar,

Hallo Arjan.
Zo gezegt zo gedaan op 400 gezet en de rest op gevoel.loopt goed.
cdtje lukt nog niet zo.moet mischien ff bij je langs met de kast.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op dinsdag 16 juli 2013 16:19:00 (12%)

ja maar klopt het nu ook?

als je op je tellers 100 verschuif, gaat je machine dan ook 10cm om?

dat is het belangrijkste....

cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com