Hallo,

Dit is mijn eerste discussie op het forum.
welliswaar is mijn probleem wel eerder onder de aandacht geweest.
Het betreft een Yamaha CRX 330 stereoset die helaas GEEN audio-IN of Line-IN heeft.
Ik zou graag horen of er een mogelijkheid bestaat deze bij te bouwen. Mvgr, Cees.

Alles kan maar of je het wil is een tweede. In dit geval niet echt gemakkelijk wat je zou kunnen doen is om de audio output van de cd speler zien op te sporen en deze te msbruiken.

Ik had bij mijn microsetje vroeger hetzelfde probleem. Daar bleek het CD-speler-gedeelte helemaal separaat van de rest van het apparaat opgebouwd te zijn. Tussen beide delen liep een stereo audiokabeltje (2-aderig-met-afscherming). Deze heb ik onderbroken en er een tweepolige omschakelaar tussengezet. Dat werkte prima.

Yamaha MCR-330 Micro Component Systeem

Met de Yamaha MCR-330 kiest u voor een krachtig micro componenten systeem met een elegant design. Het systeem met compacte 2-weg bassreflex luidsprekers beschikt onder andere over een extra subwoofer uitgang. Daarnaast zorgen de vergulde luidsprekeraansluitingen en de massieve aluminium voorkant van het componenten systeem voor een tijdloos design en bijzonder elegante touch. Qua functionaliteit biedt Yamaha u veel mogelijkheden: naast Cd’s speelt de MCR-330 muziek vanaf Apple’s iPod en MP3 en WMA bestanden van USB sticks. Bovendien beschikt het systeem over een geïntegreerde FM radio tuner.
Gedetailleerd overzicht

Comfortabele systeembediening
Directe aansluiting van een iPod aan de bovenzijde middels een Universaldock
USB ingang aan de bovenzijde
Hoogwaardige Cd-speler met Cd-tekstweergave
FM tuner met handige functies en sublieme ontvangst
2 x 20W uitgangsvermogen
Subwoofer uitgang voor het aansluiten van een externe subwoofer
Hoogwaardige behuizing en bedieningselementen uit aluminium
2-weg luidspreker met bassreflex technologie
Uitstekende krachtige bassen ondanks compacte afmeting
Vergulde connectoren voor de luidsprekers

Kortom Ipod aanschaffen of muziek op USB stick zetten. Alle andere opties vereisen ingrepen in het apparaat welke de garantie doen vervallen. Indien dergelijke ingrepen door een ondeskundig persoon uitgevoerd worden kunnen deze de functionaliteit van het apparaat ernstig aantasten

@Arco, lijkt me de beste oplossing idd om zonder het apparaat te beschadigen of openen toch uit een externe bron audio te kunnen aanbieden.

Op 3 november 2014 12:59:59 schreef Roland van Leusden:
[...]

Kortom Ipod aanschaffen of muziek op USB stick zetten. Alle andere opties vereisen ingrepen in het apparaat welke de garantie doen vervallen. Indien dergelijke ingrepen door een ondeskundig persoon uitgevoerd worden kunnen deze de functionaliteit van het apparaat ernstig aantasten

wat hebben vergulde kontakten met geluid te maken?

Weinig tot niets. Daar heeft toch ook niemand het over? (behalve de fabrikant... :) )

Vergulde contacten geven op de lange termijn een betere verbinding. Geen corrosie enzo. Voor de speakeraansluitingen zou ik dat niet toepassen, voor een eventuele bronkeuze of speakerschakelaar/relais wel.

Na mijn oproep geheel tevreden met de aangedragen oplossing van arco. om het apparaat niet te beschadigen/veranderen vindt ik dit zelf ook de beste oplossing, helaas zelf nooit aan gedacht! iedereen vanzelfsprekend heel hartelijk bedankt voor het meedenken!

mvrgr, Cees.