Ik heb een extra laptop waar ik mee wil werken met Logo soft. Alles is origineel de usb kabel, logosoft en ook nog een aparte driver cd voor de kabel. Als ik een programma in een logo wil laden krijg ik een fout melding en vraagt hij op welke com poort het moet gebeuren, terwijl ik een Usb-kabel heb. Ik heb ook al de driver gedownload van xlogic-plc.com (zoals in een ander topic te lezen is ) helaas geen enkel resultaat. Nog even een aan vulling op mijn andere laptop werkt alles probleemloos. Dus het is niet dat een bepaalde combinatie van versies niet wil; en alles is origineel Siemens.

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op (17%)]

De driver is er ook bij Siemens, die gebruik je meestal.
Met Windows 8.0 en 8.1 was het bij mij ook een drama met LOGOSoft versie 7.....
Met versie 8 werkt alles goed.
Een upgrade kun je kosteloos ophalen, onder het tab Help in LogoSoft zit een keuze.

heb je al gekeken in je apparaatbeheer van Windows.
Te bereiken via je configuratiescherm.
Daar kun je de Com poort vinden die windows er aan toewijst. Let ook op of er geen gevaarteken bij staat, dan is de driver niet (goed) ingesteld.
Dan kun je deze waarde eventueel met de hand overnemen in LOGO Soft

http://w3.siemens.com/mcms/programmable-logic-controller/en/logic-modu…

Beide laptops hebben XP . Wordt de USB ook via een compoort aan gestuurd ?? Nog even een aanvulling: Ik heb bij de Usb in apparaat beheer gekeken, daar geeft hij com 3 aan als adres. Als ik wil up/of down loaden aanr de Logo vraagt hij welke com poort (staat op com1) Ik kan ook com3 kiezen , ga ik dan weer loaden dan geeft hij aan dat ik een nieuwere versie van het programma moet gebruiken (Versie is Logosoft v7)

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op (69%)]

Die USB kabel maakt een virtuele com poort, die moet je nog wel instellen baudrate ed.

maar begin met apparaat beheer, hoe staat hij daarin vermeld? en zijn alle gele uitroeptekens/vraagtekens opgelost ?

Maakt hij wel het typische pling/plong geluid als je de kabel in de laptop steekt ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (17%)]

Nee geen gekke teken bij de poortinstelling. Hij pling/plongt niet. Baudrate staat op 9600 8bit en 1 stop. Is dit misschien een oorzaak. Trouwens beiden alvast bedankt voor de antwoorden.

Als je geen pling/plong hoort bij het insteken dan ziet Windows hem dus blijkbaar niet, dan valt er ook nog niets in te stellen :) (blijkbaar stel je nu de onboard com-poort in en daar heb je niks aan ) . Heb je al een andere USB poort geprobeerd?

Daar het op de andere laptop wel werkt ga ik ervan uit dat de kabel dus goed is, maar eerst moet XP zien dat er een USB device is ingestoken. ( en in apparaat beheer moet er een device bij komen)

We gaan alles vergelijken op de beide laptops. Een stick met foto's ziet hij wel op alle usb's . Doen we vandaag niet meer. Bedankt voor de sugesties , we zullen zien. Zoals vermeld alles is origineel siemens, en werkt ook probleemloos op de andere laptop. Nogmaals bedankt

Inmiddels wat verder, in het menu PCI device staat bij " bron" niets, de andere laptop die wel goed werkt heeft daar een adres staan. We gaan het verder uitzoeken als we even wat tijd over hebben. Suggesties voor een oplossing zijn altijd zeer welkom. Hartelijke groet

Je moet je kabeltje wel in je PC gestoken hebben.
Misschien ook de LOGO er aan, maar dat weet ik niet zeker.
Dan pas kijken in je apparaatbeheer.

Met of zonder kabel is gelijk . Hij " ziet" hem gewoon niet

[Bericht gewijzigd door DE OLDE op (31%)]

Heb je met de kabel erin al eens geprobeerd te scannen op nieuwe apparaten ?

in het menu PCI device staat bij " bron" niets

Dit ontgaat me helemaal, en iets zegt me dat je in de verkeerde menu's zit te kijken

kan je een screenshot posten van apparaat beheer, met de stekker ingestoken.

Hoe kom je in apparaat beheer? Ga met de muisaanwijzer op DEZE COMPUTER staan en klik met de RECHTER!! muisknop.

Kies in het menu wat je dan krijgt EIGENSCHAPPEN.

Kies het tabblad HARDWARE, en ga vervolgens naar APPARAAT BEHEER.

Best maak je 2 screen shots 1 met en 1 zonder de kabel aangesloten

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op (78%)]