hoofdtelefoon

De in-ear oordopjes van m'n expanium mp3 discman gaan steeds kapot. Nu wil ik dus zo'n grote hoofdtelefoon kopen (die helemaal over je oren gaat). Hierbij heb ik 2 vragen:

-welke moet ik kopen (niet te duur, heeft iemand
misschien een link naar een vergelijkend warenonderzoek?)
- komt er nog een beetje vermogen uit dit ding als ik hem aansluit op mijn discman? Die dingen hebben volgensmij heel andere impedanties als die in-ear dingen.

dat zou in princiepe misschienmoeten kunnen volgens mij, maar je kan volgens mij beter een midden maatje nemen zoals de HOOFDTELEFOON " LIGHT BEAT " van conrad 33ohm, van die groteren zijn vaak iets van 60ohm, in-ear is ook ongeveer 32/ 33 ohm, dus ik zou middenmaat nemen, die zijn ook gemaakt voor walkmans, die groteren voor geheel over de oren zijn meer voor geluidsinstallaties(stereosets, versterkers, cd-spelers, mengpanelen,)niet echt voor walkmans

OK bedankt. Weet iemand op internet een vergelijkend warenonderzoek te vinden van nogmeer van dit soort hoofdtelefoons?

[Bericht gewijzigd door necessaryevil op zaterdag 12 oktober 2002 21:18:42

jah, de sennheiser hd200, sennheiser hd270 en de prodjuser spl 129. ben val alle grote fan, werk er dan ook zelf mee, en heb thuis de prodjuser, allemaal zeer fijne koptelefoontjes, en ook zeker niet duur. het begint ong bij de 60,-