Bij opruimen van oude dozen die nog van mijn vader zijn, heb ik dit gevonden.

Raar metalen doosje van Philips, ziet er redelijk oud uit.

Binnen zicht:

Lijkt me op een soort detector, met een tamper switch erop.
Ik wist niet dat Philips een alarm installatie verkoopt?

Jammer, de sticker (die eventueel uitkomst kan bieden) is buiten beeld... ;)

Zal even een volle foto van sticker plaatsen.

Maar dat zal voor morgen zijn, ik ga nu mijn schoonheids-slaapje doen... :-)

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (47%)]

het is een 12v alarm pir sensor van philips afkomst uit de 80's.. de schakelaar voor de sabotage lus, pir sensor met reflector in het blikken huis..

Ook interessant zijn de nummers in de koperlaag van de printplaat.

Philips verkocht inderdaad ook alarmtoestellen. Mogelijk (speculatief) van hun Italiaanse ELA tak, maar ik wil niet op de zaken vooruitlopen.

Hier een foto van de achterkant met sticker zichtbaar.
Er zijn 2 stickers onder elkaar op geplakt.

Ik ga er straks eens 12V op zetten, om te zien of dat ding het nog doet.

Ah leuk, een echte 'Phonola'. Te zien aan de letters AN op de onderste sticker. Fabrikant F.I.M.I. te Saronno, Italië. Sinds eind jaren '60 onderdeel van Philips maar tegenwoordig grappig genoeg onderdeel van jouw werkgever Barco. Ik weet niet hoe goed die connecties zijn, maar je zou via die weg kunnen kijken of je aan documentatie kunt komen.

Deze sticker toont ook de commerciële 12NC 8952 607 10001 die overeenkomt met typenummer LHD6071. In de LHD-reeks zaten meer van dit soort apparaten, ik kijk hier aan tegen een LHD1100 inbraakalarm zgan in doos die ik nog eens nader moet bekijken en op de foto zetten.

Verder datumcode 339, voor 1983 week 39 (1983 bevestigd door het IC, de stijl van de typesticker is meer 1973 - op consumentenapparatuur was men al jaren daarvoor overgegaan op een nieuw model sticker).

Nummers in de koperlaag van de print interesseren me ook nog steeds, als je die zonder teveel moeite kunt vinden (en als ze er ueberhaupt opstaan). Die zullen beginnen met 3119, 3919 en/of 8219.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (11%)]

Bedankt maartenbakker! Leuk om te weten dat ik ook een bijzonder stukje nostalgie in huis heb. ;-)

Ook even getest met een batterij van 12V, werkt nog goed!
Bij aanschakelen brand de rode led en duurt het ongeveer een minuut voor die uit gaat.

Daarna staat hij op scherp, nou die is supergevoelig kan ik je zeggen.
Zelfs de traagste beweging ziet dit ding onmiddellijk!

Ook op 5 meter afstand moet je gewoon blijven staan, effe traag je hand bewegen lukt ook niet.
Het rode ledje brand dan ongeveer een 3 seconden en gaat dan weer uit.

Dat kan nog wel van pas komen, inclusief met een relaisuitgang.

Er zat nog meer spul in dozen die ik nog wel post hier.

Ik zal eens een foto maken van de onderkant print.

@maartenbakker: Hier een foto van onderkant print, geen nummers te zien.

Of kan dat onder dat blik zitten? Ik wil het niet beschadigen.

Verder zie ik links een pin die vanuit de print door het blik geen steekt.

Een of andere testpin neem ik aan?

Lijkt ook of er aan de onderkant gesoldeerd geweest is op een bepaald punt. Aan de andere kant is dat een gewone to-92 transistor.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (20%)]

Kan onder het blik zitten, kan ook weggelaten zijn. Niet belangrijk genoeg om risico's te nemen als hij niet openhoeft verder, het is al leuk om zo'n apparaatje eens te zien.

Die pin zou inderdaad een testpin kunnen zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (29%)]

Ik heb in de oude dozen ook nog een tweede leuk stukje nostalgie van Philips gevonden!

Er zit een videopac G7400+ van Philips compleet met rompacks in een doos.

Komt dat je bekend voor?

Wil je ook even wat foto en code op de stickers zien er van?

groetjes, maaike

Op 27 juli 2015 11:43:43 schreef maartenbakker:
ik kijk hier aan tegen een LHD1100 inbraakalarm zgan in doos die ik nog eens nader moet bekijken en op de foto zetten.

Ook weer leuk om te zien, zo'n alarm heb ik een jaartje of 35 geleden in een winkel geplaatst.
Kan me nog herinneren dat er een hoop herrie uit kwam.
Ding werkt toch met ultrasoon sensoren?

Ik geloof het wel ja. Ik zal het een dezer dagen eens uitpakken, op de foto zetten, papieren scannen. Kan even duren, er ligt nog meer museumwerk.

@CrossFireX: Dat is een uitermate leuk ding voor een fotoreportage ;) Toch wat zeldzamer dan een G7000 of G7200 (Als je hem op de foto zet, inclusief nummertjes natuurlijk - als het een originele doos is graag ook de nummertjes op de doos, die zijn soms ook erg leerzaam)