Vaak (maar niet altijd) kun je die cellen met lage capaciteit door hard erin te knijpen indeuken. (doordat ze gedeeltelijk leeg zijn)

Mischien al bekend maar ik zag ze liggen bij de action :
USB powermeter met led display, bedoelt voor laden van telefoons maar ook handig voor om een indicatie te hebben als je iets voedt met de USB poort van de computer. Hij wisselt om de 10 seconden tussen spanning en stroom weergave.

Kosten : € 2,49

Het USB hubje op de foto ook bij de action, ook voor € 2,49, die is dan weer handig als je USB poort wat dieper in de kast zitten, zoals bij mij het geval is.

Op 2 september 2015 09:56:06 schreef Arco:
Da's allemaal bij elkaar zelfs 6000mAh... :)

Precies! En ik heb 87% van m'n geld teruggevraagd. :-)

:) Goeie zet.
Stel je voor dat elk CO-lid dat ook zou gaan doen, dan zuigen we ze helemaal leeg, misschien dat ze dan eens kappen met die rotzooi verkopen.

Haha,

Laten we een inzamelings-actie doen om er veel te kopen, en vervolgens het geld terug te vragen. Dan kunnen we het daarna herhalen met fake chips, torren, fets, diodes, weerstanden :P, ect.

Dat doe je een keer, daarna "blacklist" de verkoper je op Ebay. Ik heb dit vroeger ook wel gedaan, sta bij diverse verkopers na 4 jaar nog steeds op de blacklist ;-)

Ik sta ook op de blacklist van een verkoper, maar ja, ik heb mijn spullen niet ontvangen maar wel m'n geld terug gekregen via PayPal.

Ik ben er dan ook niet rouwig om dat ik op de blacklist van die verkoper sta, trap ik er in ieder geval niet weer in bij die verkoper.

Op 2 september 2015 10:31:11 schreef Arco:
Vaak (maar niet altijd) kun je die cellen met lage capaciteit door hard erin te knijpen indeuken. (doordat ze gedeeltelijk leeg zijn)

Inderdaad, maar ja dat is zo destructief. Ik leg ze op een weegschaal. Een goede 18650 cel weegt ca. 46 gram. Ik heb ooit zo'n prul gekregen waar ook maar een paar honderd mAh in kon, en die bleek maar 26 gram te zijn.

De beste A-merk 18650 cellen zijn 2800 - 3000mAh. 5000mAh is klinkklare nonsens en al direct een goede reden om de hele shop links te laten liggen.

Zijn er eigenlijk voor een leuk bedrag redelijk werkende 18650's te koop op ebay of elders ?

Op 4 september 2015 22:25:23 schreef joopv:
[...]
Inderdaad, maar ja dat is zo destructief.

Meestal is weggooien toch het beste wat je ermee kunt doen, dus dan maakt dat indrukken niet veel meer uit... ;)

De 14500 Li-Ion versie zie je zelfs in 3000mAh!... (de 'goede' merken halen met moeite net ongeveer 800mAh...)

[Bericht gewijzigd door Arco op (20%)]

Op 4 september 2015 23:01:02 schreef aR-Gee:
Zijn er eigenlijk voor een leuk bedrag redelijk werkende 18650's te koop op ebay of elders ?

Jazeker, de link is al eerder gegeven in dit topic.
Gewoon hier in nederland :
http://www.nkon.nl/rechargeable/18650-size.html

Op 4 september 2015 12:11:59 schreef Rolo:
Mischien al bekend maar ik zag ze liggen bij de action :
USB powermeter met led display, bedoelt voor laden van telefoons

Het bereik van de V/A meter is volgens opdruk 3.5V-7V en max. 3A. Dat klopt niet, de meter geeft hier meer aan......(7.49V)
De adaptive fast charging adapter van Samsung levert 5V bij 2A óf 9V bij 1.67A e.e.a. afhankelijk van de (ont)laadtoestand.

Opladen van een bijna volle accu in een Galaxy S6

Zat in mijn mailbox. 10% korting.

Eergisteren net printjes besteld. Ach ja, 10% korting op wat al weinig kost valt niet op.

http://www.itead.cc/

The 2015 Chinese National Day is coming, and we will have a 7-day holiday (From Oct.1st to Oct.7th) .

During the holiday, 10% off for everything on iMall.

Now, get your coupon code "NationalDay".

Op 5 september 2015 16:49:19 schreef RAAF12:
Dat klopt niet, de meter geeft hier meer aan......(7.49V)
De adaptive fast charging adapter van Samsung levert 5V bij 2A óf 9V bij 1.67A e.e.a. afhankelijk van de (ont)laadtoestand.

Waarom zou Samsung het e.e.a. wel goed hebben opgegeven? Tweede meter lijkt me aan de orde. Blind vertrouwen op één meter of specs in een handleiding doen we later wel weer. :-)

Kijk, als die meter netjes zegt dat hij tot 7V kan, dan weet je natuurlijk niet wat hij doet als er 9V op staat. Misschien komt er dan wel 7.49 op het display.

Ben trouwens wel benieuwd waar Samsung die 9V voor nodig heeft. Schakelen ze cellen in serie of is het alleen om de boel op te warmen? ;-)

Dat is om een hoger vermogen bij lagere stroom over te dragen. Er zit toch een DCDC converter in om de 3.7...4.2V voor de accu te maken.

Mijn motorola "MOTO G" zet in de handleiding: Liefst een 1.5A voeding gebruiken om hem op te laden.

Met een echte motorola 850mA adpater blijkt ie dan 900mA te trekken.

En jij wil dat soort getallen uit de handleiding geloven?

Ik niet. Meten is weten, want papier is geduldig.

Best wel handig die KlikAan KlikUit spul.
Ik heb 'n paar merken gehad en na paar jaar werkt het niet meer soepel.
De kringen verstemmen, ik heb dit opgelost door de zend spoeltjes, wat uitrekken of indrukken zodat die weer in de 'band' komt.

Wij hebben twee KAKU schakelaars die ieder een gloeilamp schakelen.
Ze hebben na verloop van tijd de onhebbelijkheid ontwikkeld dat lamp A en B wel ieder kunnen worden insgeschakeld, maar dat lamp B alleen uit wil, nadat je eerst lamp A aandoet... Lamp A wil wel te allen tijde uit....

Best wel handig die KlikAan KlikUit spul. Ik heb 'n paar merken gehad en na paar jaar werkt het niet meer soepel.

De oude KAKU's (niet zelflerend) zijn anders ook niet zo best, verlopen ook vaak. Heb nu goedkope van Action, werken probleemloos...
@fastfolkert: Meestal hangen de ontvangers dan te dicht bij elkaar...

[Bericht gewijzigd door Arco op (12%)]

@fastfolkert: Meestal hangen de ontvangers dan te dicht bij elkaar...

Klopt, zitten in dezelfde netslof.....Zal ik binnenkort eens veranderen.

De locale oscillator van de ene stoort op de andere. Bij schakelen verstemt die net iets en stoort de andere ontvanger.
(staat ook in de handleidingen: ontvangers moeten minimaal 50cm uit elkaar zitten...)