in die o-led veiling zit idd leuk spul, veel agilent, delta, tek, en zelfs 50 jaar oude philips PE voedingen.. ook wat rcl meters en gereedschap karren met degelijk merk gereedschap, complete installatie voor cleanroom, , ladenkasten met een kapitaal aan festo onderdelen, en nog interessant philips spul in de opslag. nadeel is echter dat er btw, veilingkosten en evt verzenden bijkomen, wat dus bijna 50% erbovenop is..

[Bericht gewijzigd door testman op (19%)]

Even omwille van de snelheid, waar vind ik het oude Philipsspul? Ik zit ak ff te bladeren...

Meetapparatuur, stroomvoorziening

tegen het einde pagina 47-50 dacht ik. ook een pagina of 10 eerder al agilent spul.

Je kan ook anders zoeken.

'Toon de kavels gecategoriseerd'

Even aanklikken.

Ik kwam door die aanbieding van die componenttester op banggood een aantal andere leuke dingen tegen:

Doosje voor de componenttester: 1, 2
Opbergdoosje; t/m 36 vakjes
Buck-Boost converter (synchroon!):

Op 16 augustus 2015 18:53:03 schreef Sinnersteel:
staan leuke dingen tussen .....

https://www.troostwijkauctions.com/nl/oled-technologies-/01-21100/

Deze veiling heb ik in de gaten gehouden, er stonden inderdaad leuke dingen bij. Als ik echter zie welke bedragen er geboden worden op gebruikte apparatuur waarvan de werking niet bekend is dan wordt het al een stuk minder interessant.

Ben ik nu zo'n zeikerd dat ik de bieding wel erg ruig vind, of heeft dat spul zelfs in ongeteste toestand een dergelijk hoge waarde?

Op 26 augustus 2015 12:59:37 schreef diode:
Ben ik nu zo'n zeikerd dat ik de bieding wel erg ruig vind, of heeft dat spul zelfs in ongeteste toestand een dergelijk hoge waarde?

Een maatje van me runt een veilingsite en die maakt de gekste dingen mee.

Zo kocht iemand eens een bulldozer voor duizenden euro's en kwam aanrijden met een auto + aanhangwagen omdat die dacht dat het een mini bulldozer was voor in de tuin. In werkelijkheid was het een 6 tons bulldozer.

Of hij heeft 5 identieke artikelen die hij elk als apart kavel zet. Dan gaat men tegen elkaar opbieden op 1 kavel, en de andere 4 blijven dan onverkocht achter.

Zodra er 'veiling' bij staat denkt men dat het automatisch een koopje is en gaat het verstand op nul.

sommige dingen gaan hun nieuwprijs zelfs te boven. het is het bekende ebay spelletje geworden. nu zullen veel lots wel door 1 koper worden gekocht. een aantal dingen die erbij zitten zijn erg moeilijk bekombaar 2ehands. prijzen nieuw zijn 10x hoger.

echter zie ik wat fluke spul wat nieuw goedkoper te krijgen is. bij de prijzen hier komt nog veilingkosten bij voor bedrijven, dat is vlot 16%, anders nog de btw voor partaculieren..

het agilent spul doet het ook goed, zit al aan 1/3 van de nieuwprijs..

7 delta voedingen voor 660€, wel de moderne smps 5A 30V modellen, die lot is al afgesloten. die voedingen doen dik 100 € de stuk, en zakelijk wrs nog wel meer ( tested with warranty )

[Bericht gewijzigd door testman op (16%)]

Als ik kijk naar de functiegeneratoren van Oled, om een voorbeeld te noemen. Daar is €711 voor geboden, gaat om 2 stuks dus €355 per stuk. Inclusief 16% opgeld is dat €412 ex btw.
Voor dat geldt koop je een hele mooie nieuwe functie generator.

Idem voor sommige Agilent voedingen. Nu snap ik best dat Agilent een top merk is, maar voor de prijzen die worden geboden koop je best goed spul nieuw.

Die voedingen van Delta lijken nog enigzins netjes geprijsd. Maar je koopt het "as is". Best kans dat er een aantal zijn die defect zijn.

Op 26 augustus 2015 13:05:59 schreef BVZ:
[...]
Zodra er 'veiling' bij staat denkt men dat het automatisch een koopje is en gaat het verstand op nul.

Daar lijkt het inderdaad wel op.

[Bericht gewijzigd door diode op (19%)]

Het is tegenwoordig zelden meer zo dat zo'n veilingsite nog interessante spullen bevat. Althans, de spullen wel, maar het is bijna of men steevast de veilingkosten en BTW uit het oog verliest bij het bieden.

Dan lijkt het gelukkig niet aan mij te liggen dat ik de prijzen absurd vind ;)
Zijn er andere plekken (buiten marktplaats) waar dit soort apparatuur tegen normale tarieven te vinden is?

Nouja, vergeleken met de nieuwprijs valt het allemaal nog wel mee (nouja ... het meeste)

Kijk maar eens bij een helmut singer oid wat je zakelijk gebruikt betaald voor dat soort spullen. Ik gok dat de meeste opkopers hiervan geen hobbyisten zijn.

Dat ben ik deels wel met je eens Sine, maar bij Helmut Singer weet je wel zeker dat het ding werkt. Bij een veiling weet je dat niet.

Strikt genomen weet je dat niet, hoewel je bij een dergelijke veiling wel het soort bedrijf in ogenschouw kunt houden, dus ook waar het spul voor gebruikt is. In dit geval zullen de apparaten in labs/testopstellingen hebben gestaan, en goed kans dat 90% uitmuntend werkt en misschien zelfs nog geldige kalibratiestickers erop heeft zitten.

Maar dan nog vind ik dat er (ook voor handelaren) geen al te grote marge meer te halen valt voor dit gebruikte spul; je zit nu al aan ebay-prijzen, of er boven.

Bij mij te Brugge houd mijn plaatselijke leverancier Electro 8000 er mee op en doet uitverkoop nog tot eind oktober. Misschien zijn er daar ook nog zaken te doen.
https://www.facebook.com/electro8000

Op 26 augustus 2015 12:59:37 schreef diode:
[...]

Ik had ook wat prijsvergelijking gedaan en op een paar dingen bod uit gebracht wat mij redelijk leek.
Echter biedingen gingen helemaal over de kop.
Ik kap met die veilingsites, prijzen zijn abnormaal hoog.

Op 20 juli 2015 18:38:36 schreef hardbass:
Hallo,

...
http://www.miniinthebox.com/nl/icr-5000mah-18650-li-ion-oplaadbare-bat…

Hallo,

Hier is te zien dat ik een tijdje terug had gevraagd over deze batterijen. Toen zijn wij tot de conclusie gekomen dat het onmogelijk is om 5A in zoon batterijtje te stoppen. Nu heb ik ze nog goedkoper gevonden, en wil ik eigenlijk de gok wel wagen om te kijken wat de batterijtjes nu daadwerkelijk voor een capaciteit hebben. Ik wil eigenlijk ook meteen testen of ze snel hun lading verliezen als er een aantal op en ontlaad cyclussen achter de rug zijn. Ik heb echter geen lader/ontlader. Deze wil ik dan ook wel aanschaffen, maar ik wil eerst toch wel even jullie mening over dit experiment. En een betrouwbare op/ont lader met cap meter. (suggesties zijn welkom.)

Zie hier de link, http://www.lightinthebox.com/nl/icr-5000mah-18650-li-ion-oplaadbare-ba… Eerlijk gezegd vertrouw ik het voor geen cent.

Met wat geluk haal je de 1000mAh, ik vermoed dat het nog wel eens minder zou kunnen zijn...
Getest zijn dat soort fabeltjes al: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?342382-Test-Review-…

:)

@hardbass: je kunt daar betalen met paypal. Ik ken de voorwaarden niet precies, maar mogelijk kun je je geld terugeisen via paypal wanneer het artikel niet voldoet aan de beschrijving.

Op 1 september 2015 18:18:58 schreef Arco:
Getest zijn dat soort fabeltjes al: http://www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?342382-Test-Review-…

:)

Tja als het al getest is. :)
Ik had het inderdaad geschat rond de 1A. En dan nog niet te spreken over de laad cyclussen interne weerstand ect.

Wat is een schappelijke prijs voor dit soort batterijen van een merk als Panasonic, Samsung of Sony?

Ik ben ingegaan op een aanbieding van 10 stuks 5000mAh voor 12 dollar. Die blijken zo'n 600mAh te bevatten.

Da's allemaal bij elkaar zelfs 6000mAh... :)

Grote kans dat er een veel kleinere accu in die 18650 behuizing zit.

Hier een slideshow met wat voorbeelden van zulke neppers:

https://www.youtube.com/watch?v=JzzfzGJpUS8