Richtingaanwijzer fiat 500

Thevel

Golden Member

Kleinere types reedschakelaars zijn veel gevoeliger dan die lange.

Klopt, maar je kunt er veel minder wikkelingen op kwijt van wat dikker draad (tenzij je de truc met het weekijzer toepast).

Maar het is wel uitkijken met kleine types, vaak kunnen ze maar weinig stroom schakelen, soms zelfs minder dan 100mA welke een autorelais al gauw nodig heeft.

maartenbakker

Special Member

Moet er geen blusdiode over de aangestuurde relaisspoel? Een rietschakelaar kan ook inbranden of zich vastlassen.

"The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

blusdiode over de aangestuurde relaisspoel?

Inderdaad, zeker doen.
Wilde het er in mijn vorige post nog bijzetten maar ben het vergeten.

@jeroen Appelman
Heet jou vader John?
Als dat zo is dan woon je mogelijk bij mij in het dorp :)

Op 16 september 2015 22:44:24 schreef Thevel:
[...]Inderdaad, zeker doen.
Wilde het er in mijn vorige post nog bijzetten maar ben het vergeten.

@jeroen Appelman
Heet jou vader John?
Als dat zo is dan woon je mogelijk bij mij in het dorp :)

Zou er ook geen polypropyleen condensatoren over heen moeten?

En ja mijn vader is inderdaad John Appelman.
Alleen woon ik in Bodegraven :)

Vind je het eigenlijk niet zonde om moderniteiten zoals een knipperende richtingaanwijzer in te bouwen in een auto uit 1936? Je hebt dan nog steeds geen auto die voldoet aan de hedendaagse eisen op gebied van veiligheid en comfort, maar ook geen authentieke Topolino meer. Iedereen moet met zijn eigendom doen wat hij wil, maar ik zou dat nooit doen.

@Kilian

Dat is inderdaad ook zo, maar origineel had hij ook geen richting aanwijzer achter. Maar als er iemand achterop knalt omdat degene denkt dat je rechtdoor gaat heb je niks meer.

Shiptronic

Golden Member

foto? om niet te veel aan de originele "look" af te doen , zou jet het op zijn Amerikaans op kunnen lossen, en het remlicht laten knipperen :) ?

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op 17 september 2015 12:23:01 (93%)]

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Hensz

Golden Member

Op 17 september 2015 11:59:30 schreef jeroen Appelman:
Maar als er iemand achterop knalt omdat degene denkt dat je rechtdoor gaat heb je niks meer.

Dan moet je sowieso eens naar je remlichten kijken.

Don't Panic!

Zit het originele nederlandse kenteken er bij , anders moet je sowieso naar de RDW als je een kenteken wilt hebben, je kunt dan m.i. het beste eerst informeren naar de eisen.

Wat Lefert levert, levert anders geen mens.
Thevel

Golden Member

Even wat geprobeerd:

Lengte reed-contact: 23mm
Doorsnede reed-contact: 3,5mm

Gelakt koperdraad
Draaddoorsnede: 0,15 mm
Draadlengte: 4 Meter

Trekt aan bij: 0,15 Amp.
Valt af bij: 0,1 Amp.
Spanningsval over de spoel bij 0,3 Amp: 0,2V

Zoiets is dus prima te gebruiken als je deze in serie zet met de bestaande lamp.
Reed-contacten en draad heb ik voor je, mail me maar als je het wil hebben.

Even wat foto`s van de vorderingen,

Het wikkelen en solderen van de reed contact
http://i925.photobucket.com/albums/ad98/Appel3/d24b6087-3dbc-4791-a453-6ba2996e1163.jpg

Ook heb ik bij elke draad een krimpkous omheen gedaan.
Daarna in een sok geplaatst en die vervolgens vol gegoten met hars.
http://i925.photobucket.com/albums/ad98/Appel3/06ce3154-f42c-42db-979c-69e7e5f23eaa.jpg

Niet te vergeten de blusdiode.
http://i925.photobucket.com/albums/ad98/Appel3/IMAG1105.jpg

En dit is het totale plaatje. Let niet op de kleuren van de draden :)
http://i925.photobucket.com/albums/ad98/Appel3/17a90802-d7ad-4905-919c-a8138929300c.jpg

Ook nog een filmpje van de werking
https://www.youtube.com/watch?v=xUrUjRYenEY

Vandaag het laatste beetje elektra in de auto gemaakt.
En de richtingaanwijzer af gemaakt.

https://youtu.be/wsehgGZ2uJU