Anoniem
Hallo allemaal,
Graag wil ik jullie vragen voor een oplossing
Dit programma zit in een Siemens Logo PLC'tje.
Deze is ingebouwd in mijn auto waardoor ik van afstand kan starten met m'n centrale deur vergrendeling.
Met 2 pulsen van m'n AB op I1 start de auto, nu wil ik dat bij nog 2 pulsen (op I1) Q3 en Q4 verbroken worden, dus het contact zal afvallen.
Ik heb verschillende dingen al geprobeerd maar kom elke keer in de knoop met het resetten van de counters..
Ik heb weinig ervaring in het programmeren van PLC's en dit was een mooi knutsel project 
Wie zou mij kunnen helpen, waarschijnlijk in jullie ogen een simpele oplossing 
Ik ben benieuwd!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (7%)]
Het plaatje is te klein om er iets mee te kunnen. Ah, das beter 
Maar het eerste ideetje wat mij te binnen schiet is een extra counter die tot 4 telt en daarna de boel reset.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Dat schema valt door mij niet te bekijken.
Je kunt een 2e teller (Counter) nemen.
Deze telt gelijk op met degene die je al had, alleen stel je daar de ON (in blokeigenschappen) op 4 (2 meer dan je andere blok).
Deze teller reset je waarschijnlijk gelijk met de bestaande teller (niet te zien met mijn slechte ogen).
Gewoon proberen, LOGOSoft heeft een uitstekende eenvoudige simulator.
Dat moet lukken.
Plaatje wordt al beter.
B06 moet je instellen op 4
Van B01 en B06 moet je REM uitzetten.
I2 kun je toch gewoon aan de resetingang van B06 hangen?
Het zal wel niet helemaal werken zoals je wilt, maar dan moet je eerst maar eens heel duidelijk omschrijven wat je wilt.
[Bericht gewijzigd door Toeternietoe op (25%)]
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Op 25 november 2015 09:57:18 schreef Rob W.:
B07 en B03 achter elkaar zijn redelijk zinloos..
Waarom?