Hallo,

Misschien kan hier iemand mij helpen.

Ik sta op het punt de Siemens logo startset aan te schaffen (6ED1057-3BA10-0AA8). Wat me nog tegenhoud is de aansluiting van het textdisplay. Tussen de plaats van de Logo! en de plaats van het display loopt een meeraderige kabel (ong. 20-aders), maar het is niet meer mogelijk nog andere (netwerk)kabels naar die plaats te trekken.

Bezit er iemand deze startset om me te overtuigen dat ik met deze kabel een verbinding tussen plc en display tot stand kan brengen?

Alvast bedankt,
Ivo

Dat gaat niet lukken.
op een LOGO 0BA8 past wel een TDE scherm, de oudere TD passen op de 0BA6 en 0BA7

Het TDE scherm moet een 24 VDC spanning hebben.

Dank je wel Toeternietoe,

Maar ik begrijp uw antwoord niet goed. Bedoel je dat de display in de startset niet compatibel is met de Logo uit diezelfde startset?
24v is geen probleem.

<edit> In de startset blijkt inderdaad een TDE display te zitten. Maar kan ik dat aansluiten zonder netwerkkabel?

[Bericht gewijzigd door Ivo1963 op (24%)]

Het TDE scherm is uitsluitend voor de 0BA8 serie
Het TDE scherm moet een voeding hebben 24VDC.
De signalen verlopen over een standaard Ethernetverbinding (Netwerkkabel)
Voor een UTP heb je 4 aders nodig.
Je kunt natuurlijk altijd proberen wat er gebeurt als je er een stuk andere kabel tussen zet.
Als je geluk hebt wordt alleen de snelheid wat lager.

Dank je wel,

Ik heb een nieuwe locatie gevonden voor het display. Daar kan ik wél een kabel naartoe trekken. Dat is waarschijnlijk de beste oplossing.

Ivo