Goedenavond,
Ik zit met een probleem waarvan ik dacht dat het eenvoudig op te lossen zou zijn. Maar het is me nog niet gelukt. Wellicht kunnen jullie me helpen.
in mijn huis maak ik al en tijdje gebruik van een wifi repeater (met een uniek SSID). Deze werkt prima op de apparaten die ik heb (2 laptops, tablet en smartphone). Nu heb ik een andere laptop waarbij de repeater niet zichtbaar is bij de beschikbare netwerken. Wel kan ik gewoon verbinding maken met mijn router. Het probleem moet dus op de computer zitten. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Computer: HP EliteBook 8570p
Wifi repeater: TP-Link TL-WA854RE
Bedank alvast.
Vriendelijke groet,
Albert
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
zit de repeater toevallig op een netwerk wat de laptop niet aankan? bijv een N netwerk, terwijl de laptop alleen B en G netwerken aankan?
of zit de repeater op 5Ghz? dat kunnen ook niet alle apparaten aan..
Nee de extender zit 'gewoon' op 2,4GHz. Deze laptop is nu de meest geavanceerde die ik in huis heb. ik kan me niet goed voorstellen dat de beperking is.
Overigens ook nog getest met de firewall uit. Maar geen succes.
Staat die repeater soms op kanaal 13 (of een ander kanaal wat niet overal toegestaan is?)
Kanaal 13 is bv in USA niet toegestaan. Een verkeerde driver, een verkeerde landinstelling, of simpelweg een device wat dit kanaal niet ondersteunt kan dus zorgen dat je 'm helemaal niet ziet.
Los daarvan: Verwacht niet teveel van een repeater. Voor een stabiele verbinding gaat niets boven een kabeltje, gevolgd door Moca.
Moet je toch wifi gebruiken, blijf dan weg van repeaters en 2.4Ghz spul als je enige snelheid wilt overhouden en vooral een stabiele verbinding wilt hebben.
Het kanaal dat gebruikt wordt is 1. Het meest standaard volgens mij.
Ik heb destijds getest met en zonder extender. En in mijn geval was het toch een redelijke verbetering. Zonder extender is het signaal echt te zwak nl.
Wordt het SSID wel uitgezonden? Als je SSID en wachtwoord handmatig invoerd op de laptop werkt het dan wel?
Dit is geen computerforum, kijk eens op Computertotaal (om maar een computerforum te noemen).
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]