Pioneer ke1030

Dit is een oude autoradio die ik heb gevonden, heeft er soms iemand info over wat op welke pinnen moet om hem juist te laten werken. Heb zelf al wat gezocht, maar niks nuttigs gevonden.

Hugo Welther

Moderator

Niet een standaard MIC connector achter op de radio?

Zie hier de pinout van deze connector:
http://www.algonet.se/~tomas_t/radiowiring.html

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Nee, gewoon 10 pinnen naast elkaar.
Maar heb nu ontdekt dat op de print wat info staat.
Zoals:

1 F.L
2 R.L.
3 F.R.
4 R.R.
5 GND
6 B.U.
7 ACC
8 niet aangesloten aan het zien
9 geen info
10 BATT

Kan je me helpen met waar ik bijvoorbeeld al de accu kan aansluiten, heb al wat zitten proberen, kreeg wat letters op het lcd, maar geen verlichting. en hebben al de speakers dan een gemeenschappelijke massa die op GND zit?

Hugo Welther

Moderator

Ik denk als volgt:

1 F.L = front left speaker
2 R.L. = rear left speaker
3 F.R. = front right speaker
4 R.R. = front left speaker
5 GND = Ground/aarde/min ook voor je speakers
6 B.U.
7 ACC = accesoires zoals automatische antenne of remote voor een extra versterker. Hier moet 12V opstaan als de radio aanstaat.
8 niet aangesloten aan het zien
9 geen info
10 BATT = constant 12V voor je zendergeheugen als het er opzit.

Dan moet er ook nog ergens een 12V aansluiting op zitten denk ik. Die via je contactslot geschakeld wordt en een antenne ingang.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Antenne ingang zit apart, da's zo'n langwerpige stekker met een pinnetje op.

Zal dan eens uitproberen hoe ik dat ding laat werken :)

Ik heb in m'n auto een pioneer radio-cd speler en heb daarvan ook nog het boekje en de installatiegegevens.
alleen de installatiegegevens bevatten de kleurgegevens van de draden welke dan verwijzen naar wat wat is.
mocht je interesse hebben dan wil ik het wel scannen en naar je toe mailen.
groetjes piet kuiper.

Doe gerust, alle info is welkom en ik kan er vast wel iets mee aanvangen. Dank bij voorbaat.

pieterjanvyncke@pandora.be

pieterjan,
heb het schema naar je gemailt, en het komt als het goed is als worddocument bij je binnen.
ik hoop dat je wat mee kunt doen.
groetjes piet kuiper