Brom in luidspreker

Hallo,

Ik bezit een Sony CFD-V27L. Dit is een radio/CD/cassette combo. Nu krijg ik een brom in de speakers als ik de tape of de CD stand selecteer. Enig idee? Elco's?

Mvg,

Kenneth

https://imgredirect.milanuncios.com/fg/2568/18/256818042_1.jpg?VersionId=H0LpYJEWamTJwjipxwUEX79fDUFeqMaA

mel

Golden Member

Grote kans op.Die brom is er alleen op netvoeding? Of ook op batterijen?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Waarschijnlijk niet,ik denk een open ingang. Rammel de select schakelaar een flink aantal keren op en neer, dan worden de contacten weer"opgepoetst" en is het waarschijnlijk over.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Als er een cassette speler bij zit waar je mee kan opnemen kan je eventueel de opname-weergave schuifschakelaar eens checken ( indien een ouder toestel).
opneembaar cassette in plaatsen, eventueel op pauze zetten en in opname stand schakelen en dat een aantal keren kan misschien oplossing bieden.
zonder cassette kan ook,dan dien je de tap(opname controle) in de cassettehouder naar onder te duwen
schuifschakelaar reinigen met een goede contactspray..
succes

vaak misbruikt men in deze toestellen een signaal schuifschakelaar als voeding schakelaar voor de cd, casette en tuner. de stroom is te hoog voor de contacten, en deze fikken dan ook weg.

anders idd de elco achter de brugcel van de voeding.

waar rook was, werkt nu iets niet meer