Mijn vraag
...
Ben op het moment aan het zoeken naar een goede 4k 55 inch hdr tv met het liefst 100 hz(dit is niet noodzakelijk want denk dat er geen tv's met 100hz voor 500-600 euro zijn) ik zal hier mijn ps4 pro xbox one x en nintendo switch op aan gaan sluiten en afentoe mijn pc met een 1080ti videokaart. heeft iemand een idee welke tv aan deze verwachtingen kan gaan voldoen ?
Heb zelf al gekeken naar de
TCL U55P6006
Lg 55UK6100PLB
sony 55XE7004
Samsung UE55NU7100W
Philips 55PUS6503
Philips 55PUS6162/12
LG 55UJ630V
bij welke van deze tv's haal ik het meeste uit mijn geld
of zijn er betere tv's dan deze voor die prijs ?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ik heb een lichte voorkeur voor LG, en dan de 6100, maar dat komt ook omdat ik IPS een mooier beeld vind geven met een betere kijkhoek en kleurechtheid. Voor gaming is een IPS-paneel in theorie ook beter dan een VA-paneel vanwege de responsetijden. Grote kans dat de LG de enige met een IPS-paneel is. Ik heb verder niet geprobeerd de responsetijden op te zoeken, maar die worden voor TV's vaak niet eens gegeven.
De Sony is een model van minstens een jaar geleden, dat kan qua support vervelend zijn. Zelfde geldt voor de LG 630 en de Philips 6162. Bovendien gaan de ontwikkelingen vrij snel, het komt niet vaak voor dat een model van vorig jaar duidelijk beter is.
De Sony en de TCL lijken slecht leverbaar te zijn.
100Hz kan voor gewoon kijken leuk zijn, maar bij gamen moet je die signaalverwerking dan weer uit kunnen zetten. Bovendien gaat bij zo'n laag budget elke extra feature ten koste van iets anders, bijvoorbeeld de bouwkwaliteit. Het moet uit de lengte of de breedte komen.
Verder qua merk/reputatie/verwachting, Philips en TCL zijn in principe budgetspul (eventueel een kans geven als ze veel beter bij de wensen aansluiten dan een ander merk of type). Samsung, Sony en LG zijn middenmoot met m.i. een vrij constante prijs/kwaliteit-verhouding. Dus iets meer betalen geeft een iets beter toestel en iets minder een iets slechter toestel.