Drones in belgie,in ziekenhuizen voor bloedstalen,van op dak wegbrengen

Dit topic is gesloten

Drones in ziekenhuis,was gisteren op nieuws,dat ze daar mee begonnen om files te vermijden,doen ze dat bij jullie in nederland ook al.Ik heb dit toch op de juiste afdeling gepost he.

Ook hier heeft dit topic niks met electronica van doen.
Dit topic gaat over de buitenkant van de drones.
Wij zijn geïnteresseerd in de binnenkant van de drones

pa3gws

Golden Member

Op 11 december 2018 20:00:39 schreef JimA:
Ik heb dit toch op de juiste afdeling gepost he.

Ik denk eerder op het verkeerde forum. ;-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

maar wel interessant om te vernemen

Just find out what you like and let it kill you

Ja, ook in Nederland zijn we hier mee bezig.
Helaas ging het gelijk al mis.
https://www.bright.nl/nieuws/artikel/4513821/medicijn-drone-schiermonn…

Wat is er mis met dit item?
Een Arduino b.v. heeft toch ook weinig met pure elektronica te maken?
Een drone wordt gestuurd door elektronica en ik vind het zinvol om na te denken over de valkuilen die hierbij kunnen optreden.

Een heteluchtoven/magnetron zit ook vol met elektronica, maar dat is geen reden om taartrecepten te gaan bespreken.

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Is het dan niet handiger om dat laboratorium gewoon in het ziekenhuis te zetten?

Drones (vermoedelijk worden multirotors bedoeld) kunnen maar beperkte afstanden afleggen, en kunnen niet vliegen bij slecht weer (echt harde wind), maar dat gebeurd gelukkig maar zelden. Als het 99% van de tijd goed gaat en de laboratorium resultaten daardoor sneller beschikbaar zijn, is dat natuurlijk fantastisch, en de enkele keer dat zo'n ding neerstort en de monsters verloren gaan, zijn de gevolgen alsnog beperkt, mits er niemand geraakt is door een vallende drone.

En dat is meteen het grootste probleem: ziekenhuizen staan in bebouwde gebieden met drukke wegen en zo, en een drone die om wat voor reden dan ook uit de lucht valt kan een gevaar opleveren. Echter, als hij willekeurig valt is de kans dat hij iemand raakt of door de voorruit van een auto gaat alsnog heel erg klein, omdat op de meeste vierkante meters grond niemand staat en geen auto's rijden.

Ik vind het een goede ontwikkeling, net als drones die AEDs (automatische externe defibrillators) brengen als iemand gereanimeerd wordt. In tegenstelling tot de meeste "dat kunnen we met een machine learning crowdfunding blockchain drone doen!" lijkt dit me wel echt een haalbare en nuttige toepassing.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

A ok in Nederland ook mee bezig,ja zag er ook iets nuttig in,moet mischien,nog meer ,onderzocht worden,technologie op punt.Dat er niks meer misloopt.

Bloedstalen,of andere toepassingen,ze zeiden nog iets,maar weet niet meer wat.

Tidak Ada

Golden Member

Op 11 december 2018 22:14:06 schreef SparkyGSX:
Is het dan niet handiger om dat laboratorium gewoon in het ziekenhuis te zetten?[....]

Al eens bekeken wat moderne biochemische laboratorium analyse apparatuur kost? Dat kan een klein ziekenhuis niet allemaal betelen en daarom werken ze in dat geval met streeklaboratoria en/of grote ziekenhuizen Dan kan een drone best praktisch zijn.

De bloedbank begint ook al drones in te zetten, met name voor zeldzame kritische bloedgroepen (het is allang niet meer +/- A, B en O).

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Sine

Moderator

Hey Jim,

Dit is ook weer een koffiecorner topic, het reguliere forum is niet voor discussies over dit soort ontwikkelingen, hoe interessant ook.

Dit topic is gesloten