Koelkast ignis.

Leden van het forum. Ik heb een koelkast IGNIS tafelmodel waar de deur niet goed meer van sluit en dat komt doordat het rubber van de deur aan de onderkant een groot gat heeft. Die strip is knal hard geworden en moet dus worden vervangen. Hoe dat weet ik nog niet, maar die rubber rand is nog wel leverbaar en aangezien de rest van de kast nog prima in orde is, loont het de moeite. Die afdichtingen zijn er in soorten en maten en wat ik daarvoor moet weten is het type van de kast. Ik heb het ding overal bekeken, maar nergens te vinden. Wie kan mij zeggen waar het type plaatje zit? Schijnt goed verstopt te zijn!

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
maartenbakker

Golden Member

Binnenin de kast tegen de linkerwand, eventueel verborgen door de lade. Noteer ook het servicenummer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Anders achterop een sticker met een 3 tal service stickertjes er op

maartenbakker

Golden Member

En als je geen typesticker kunt vinden maar wel een servicenummer: dat zou in principe al voldoende zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt Maarten, de sticker zit links onderin verscholen achter de groentelade.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

Zoef, mocht het niet lukken een deurrubber voor deze koelkast te krijgen dan kan je de site van www.gasketline.eu of www.linum.eu (zakelijk)raadplegen. Deurrubbers in allerlei soorten en maten zijn hier leverbaar.

Dank voor de reacties. Ik had al ergens op internet een rubber besteld en zojuist kreeg ik een mail met daarin de mededeling, niet meer leverbaar. Het kostte 69 euro en leek zo mooi, maar bij nader inzien en verder speuren op het web, kan ik voor die prijs een gebruikte kast kopen via de kringloop. Om op mijn leeftijd nog een nieuwe te kopen zie ik niet zo zitten. We moeten meer laten repareren, maar zonder onderdelen gaat dat toch moeilijk. Die rubbers in de genoemde site zijn goed voor kasten met een grendel handgreep, maar de mijne moet er eentje zijn met een magneet strip. Verleden week stond er eentje buiten die er nog prima uit zag, met ander huisraad omdat de huizen worden gesloopt. Had ik hem toen maar gearresteerd en toen ik dat wilde doen was iemand mij even voor geweest. Helaas wordt nu de afvalberg weer wat hoger, het zij zo. Bedankt

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!

een tijdje terug kwam ik een drankkoeling tegen van 40+ jaar oud, de rekjes waren nog van hout, compressor nog voor R12 gemaakt. ding trok de hete dag nog redelijk, maar de rubbers waren ook slecht, en erg dun wat toen normaal was. ik had aan brede rubber tochtband gedacht en een 2 tal deurmagneetjes om te zorgen dat de deur wel goed sloot..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Wat is het nummer Zoef, wie weet kan ik er nog aan komen voor je.

serienummer is 93805305, het nummer van de koelkast, onderdeel nummer staat niet meer op de site. Afmetingen,530X780 mm globaal gemeten.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!
maartenbakker

Golden Member

Serienummer is niet bruikbaar, het moet echt een typenummer zijn, aangevuld met een servicenummer.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Sorry, ik dacht dat ik het type wel had vermeld, maar dat blijkt dus niet juist, slordigheidje! Dan hier het type: ARF867/1G.

Groetjes Hans.

Hoe het werkt is niet belangrijk, als het maar werkt!