Wens line-in op oude mono radio met cassettespeler

Ik heb een geinig oud mono radiootje in houten kast met cassettespeler (die ik niet gebruik).

Nu wil ik graag daarop een mp3 spelertje aan kunnen sluiten. Moet dus van stereo naar mono.

Ik ben wel handig maar geen elektronicus. Waar kan ik die aansluiting maken ? Kan dat direct aan de contacten van het elementje in de cassettespeler dat het signaal van het cassettebandje oppikt ? Ik bedoel het elementje dat je in het verleden af en toe moest reinigen om goed geluid te behouden.

Kan en wil iemand mij aan die info helpen ?

Mijn dank is groot.

Ik kan er zo geen antwoord op geven, maar er zijn anderen die dat wellicht wel kunnen. Maar het helpt een heel stuk als je in plaats van "geinig oud monoradiootje" vertelt wat het merk en type is.

Op 12 september 2019 10:46:07 schreef Inoknow:
Ik heb een geinig oud mono radiootje in houten kast met cassettespeler (die ik niet gebruik).

Nu wil ik graag daarop een mp3 spelertje aan kunnen sluiten. Moet dus van stereo naar mono.

Ik ben wel handig maar geen elektronicus. Waar kan ik die aansluiting maken ? Kan dat direct aan de contacten van het elementje in de cassettespeler dat het signaal van het cassettebandje oppikt ? Ik bedoel het elementje dat je in het verleden af en toe moest reinigen om goed geluid te behouden.

Kan en wil iemand mij aan die info helpen ?

Mijn dank is groot.

Het direct aansluiten op de weergave kop is geen goed idee. Het lijnsignaal van de MP3 speler zal de voorversterker volledig oversturen en het geluid zal hevig vervormd zijn. Bovendien zit er nog een afspeelcorrectie op, die niet gewenst is voor lijnsignalen.
Geeft eens aan wat het merk en modelnummer van de radio is.

Zou niet aan die radio gaan prutsen gezien je kennisniveau op dat vlak.
Koop voor een paar € (US $3.57 incl. verzenden) een fm adapter:

https://nl.aliexpress.com/item/32873856715.html

Zit de MP3 speler al in en je kan ook streamen via Bluetooth

Dank allemaal mensen !

Buzzy, het is een Thomas Collectors Edition radio, model 611, er staat ook op N.4/02346/12518

Ha Inoknow,

Leuk idee maar als je (nog) niet zoveel kennis heb is het niet zo makkelijk.
Zo'n cassettekopje geeft een lage spanning en een rare karakteristiek dat is niet wenselijk.
Je kunt beter gebruik maken van zo iets

als je cassette speler nog werkt.
Dit is een omzetter van audio naar een magnetisch veld dit wordt door je kopje opgepakt en weer omgezet naar audio.
Er zit zoals je ziet een kopje in die het audio omzet naar een magnetischveld de kosten vallen wel mee € 6,-
Waar je wel eerst naar moet kijken is of je het kabeltje netjes naar binnen kan voeren :S

Groet,
Henk.

Dank je Henk. Ik zie liever een andere mogelijkheid. Dus is er nog een andere suggestie, dan hou ik me aanbevolen.

Ha Inoknow,

Je kan uiteraard een directe verbinding maken maar dat vergt een beetje speurwerk :D
Een combinatie van de uitgang van de audiobron (MP3 speler) naar een directe verbinding van de cassette tape head zal met enige aanpassing lukken.
In de eerste plaats zit je met de impedantie deze is bij opname laag Ω en bij weergave hoog Ω de laatste is in jou situatie van toepassing.
De uitgang van de MP3 speler zal iets aangepast moeten worden geen punt je heb spanning genoeg :P maar dit is vrij simpel te doen.
Een ander punt is het activeren van de cassette stand dit is heel vaak mechanisch hoe wil je dit bedienen :? nu heb je niets met de cassette vandoen maar vaak wordt hier ook de omschakelaar bedient die de audio ingang stuurt.
Heb je iets van documentatie van de radio hoe zit dit mechanisch.

Groet,
Henk.