Tektronix TDS1102B-blijft hangen bij safe to USB file of recall from USB file

Ik zit met volgende probleem en dit is de tweede nieuwe TDS1102B waarmee ik dit probleem heb.
Als ik de user manual volg kan ik het bestand op de USB stick selecteren om de gegevens ernaar te schrijven en ze terug op te halen. Maar bij het schrijven en selecteren blijft de Tektronix 1102B hangen. Het enige dat ik kan doen om hem terug los te krijgen is de USB stick eruit halen. Ik heb al geprobeerd met een 8GB, 32GB en 64GB stick. telkens hetzelfde resultaat. Gezien dit de tweede nieuwe tektronix is die dit doet stel ik mij de vraag of ik iets verkeerd doe? Is er iemand die mij kan wijzen waar ik mis ben of ligt het aan het toestel? Gezien dit het tweede nieuwe toestel is die dit doet vind ik dat zeer raar
De eerst werkte een zestal keren normaal maar daarna bleef hij ook telkens hangen, de tweede blijft vanaf de eerste keer hangen.

stick al eens opnieuw geformatteerd? dat helpt weleens. als de stick overigens erg goedkoop was, kan de schrijfsnelheid een probleem zijn. sommige apparaten krijgen daar problemen mee als die te laag is.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik heb geprobeerd om de stick te formateren met de Tektronix maar blijft ook hangen. is dan geformatteerd met de PC

flash2b

Special Member

Vaak komt het door de controller in de USB stick, daar zijn veel verschillende types van. Meet apparaten kunnen picky zijn, is mijn ervaring.

In de specs staat dat 64Gb het maximum voor een USB stick is, dus dat kan het probleem niet zijn.

Heb je FAT en FAT32 geprobeerd ?

Ik heb Fat32 of exFat gebruikt. Ik ben nu bezig een stick te formatteren naar niet met het snel formatteren. Ik ben benieuwd wat dat geeft.

Ik heb eens een ander geintje meegemaakt met mmc kaartjes die het ook voor geen meter deden op een embedded device. Na lang omzwerven en er avonden mee aan het prullen geweest te zijn blijkt dat windows vanaf een bepaalde versie (W8 oid?) er een GPT partitie op zet.
Je ziet het echt NERGENS in staan, niet in de disk properties nada niks nop.

Het maakt niet uit hoe je het ding dan formateerd, die GPT blijft erop staan. Uiteindelijk ergens een antiek format programma van het internet geplukt en daarmee de memory card geformatteerd en toen werkte het.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Ik heb de format : NTFS, exFAT en FAT32 gebruikt. Hij aanvaard enkel FAT32.
Maar ook bij Format32 doet hij alles voor het selecteren van het bestand, hij toont alle bestanden op de stick en laat u in de directorie in nevaeus afdalen, maar telkens bij de laatste stap om op te slaan of op te halen blijft hij hangen. Ik moet dan de stick uithalen om de oscilloscoop weer op gang te krijgen.

henri62, ik heb nagezien en de FAT32 is volgens MBR geformatteerd. Probleem blijft

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 23 oktober 2019 20:37:02 (10%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
flash2b

Special Member

Met ChipGenius kan je op windows het type controller achter halen. Het kan zijn dat deze voor al jouw sticks gelijk is, dan zou je een andere moeten proberen om te zien of het wel werkt.

https://www.softpedia.com/get/System/System-Info/ChipGenius.shtml

fcapri: merken sticks:
Intuix 32Gb

Sanddisk 16Gb
KANGOUROU Gb

Flash2b: hieronder de gegevens opgehaald met chipGenius:

code:


Description: [E:]USB-apparaat voor massaopslag(USB DISK 3.0)
Device Type:  Mass Storage Device

Protocal Version: USB 3.10
Current Speed: High Speed
Max Current: 504mA

USB Device ID: VID = 13FE PID = 5500
Serial Number: 070B693AAF176903

Device Name: USB DISK 3.0
Device Revision: 0100

Product Model: USB DISK 3.0
Product Revision: PMAP

Controller Vendor: Phison
Controller Part-Number: PS2251-07(PS2307) - F/W 05.03.53 [2016-07-20]
Flash ID code:      983AA8927650 - Toshiba TC58NVG7T2JTA00 [TLC-8K]


Description: [E:]USB-apparaat voor massaopslag(SanDisk Cruzer Blade)
Device Type:  Mass Storage Device

Protocal Version: USB 2.00
Current Speed: High Speed
Max Current: 200mA

USB Device ID: VID = 0781 PID = 5567
Serial Number: 4C532006730508108420

Device Vendor: SanDisk
Device Name: Cruzer Blade
Device Revision: 0126

Manufacturer: SanDisk
Product Model: Cruzer Blade
Product Revision: 1.26

Controller Part-Number: Unknown

Description: [E:]USB-apparaat voor massaopslag(Generic Flash Disk)
Device Type:  Mass Storage Device

Protocal Version: USB 2.00
Current Speed: High Speed
Max Current: 200mA

USB Device ID: VID = 058F PID = 6387
Serial Number: 19071508006124

Device Vendor: Generic
Device Name: Mass Storage
Device Revision: 0100

Manufacturer: Generic
Product Model: Flash Disk
Product Revision: 8.07

Controller Vendor: Alcor Micro
Controller Part-Number: AU6989SN-GTD [F700] - F/W F003
Flash ID code:      2CC41832A200 - Micron - 1CE/Single Channel [TLC]

[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 23 oktober 2019 20:38:52 (88%)

flash2b

Special Member

Ik lees op internet dat er wel meer mensen zijn die problemen met usb sticks hebben op deze Tek.

Vond ook nog dit:
https://forum.tek.com/viewtopic.php?t=131969
https://www.tek.com/support/faqs/what-flash-drives-or-usb-sticks-will-…

Heb je niet toevallig nog een kleine USB stick < 2GB ?

In de ChipGenius log zijn het allemaal verschillende controlers. Die eerste (Intuix) trekt wel meer dan 500mA en zou ik vermijden.

Flash2b, ik heb geprobeerd met de kleinste USB stick die ik heb 4Gb geformatteerd met FAT32. Het resultaat blijft hetzelfde.

Mijn probleem is opgelost:
1. de USB sticks boven 8GB werken niet. waarschijnlijk omdat ze altijd exFAT geformatteerd zijn ipv FAT32
2. Mijn USB stick van 4GB werkte niet altijd goed. Ik heb een andere van 8GB kunnen aanschaffen geformatteerd met FAT32 en werkt zoals het moet. %Met deze hierbij mijn dank aan iedereen voor de aangeboden adviezen.

flash2b

Special Member

Mooi dat je nu een werkende stick hebt. De files uit de scope zijn klein dus er kan een wereld van instellingen/screen dumps op worden geslagen op 8Gb. En omdat ze nu ook bijna niks kosten zou ik je werkende stick dedicated bij je Tektronix gebruiken en voor niks anders.

Ik moet mijn vorig bericht terugroepen want na enkele keren goed te werken is hij terug in dezelfde ziekte hervallen.
Bij Saven:
Manual procedure:
knop Save/Recall drukken
bij knop Action --kies save all
bij knop Print Button--kies save all files
bij knop select folder-- scherm met bestanden
ik kan met de cursor van de Multi propose knop navigeren tussen de bestanden en met op deze knop te drukken een niveau verhogen of verlagen. Er brand geen LED bij de Multi propose knop. De knoppen "Change Folder" "New Folder" "back" werken niet. de oscilloscoop blijft hangen
Ik krijg de oscilloscoop terug los door op alle andere knoppen op het voorpaneel te drukken of door de USB stick uit de oscilloscoop te halen.

Bij Recall:
knop save/Recall drukken
bij de action knop ---kies recall setup
bij knop recall --- kies from file
bij select file scherm met bestanden
ik kan navigeren tussen de bestanden met de cursor van de Multi propose knop maar er staat geen LED aan bij de knop. Soms kan ik van niveau veranderen in de bestanden met de Multi propose knop. De knoppen "Change Folder" "n "Recall no File " werken niet. Als ik tot bij de files met extensie .CV of . BMP of .SET geraak kan ik met de cursor ze aanduiden maar de knop Recall no file geeft geen filenamen weer zoals de manual uitlegt. Dus de oscilloscoop blijft terug hangen en ik kan hem enkel weer los krijgen op dezelfde manier als bij Save. Het eigenaardige is dat dit de tweede nieuwe TDS1102B waarbij dit zich voordoet. Kan mij iemand raad geven want ik ben momenteel ten einde raad?

bprosman

Golden Member

Heb je al eens zo'n USB adapter geprobeerd waar je mini SD kaartjes in kunt stoppen ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Heb je de meest actuele firmware op je computer scoop staan?
Heb je een Linux-computer of Linux Live-CD?
Dan kan je proberen of formatteren van je USB-sticky vanuit Linux betere resultaten geeft.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op donderdag 24 oktober 2019 22:59:06 (51%)

ohm pi, Het is de meest recente versie die op de oscilloscoop staat. Ik ben niet zo happig om deze opnieuw te installeren met de versie die ik kan downloaden want het moet gebeuren via deze manke USB ingang. Het zijn wel splinternieuwe oscilloscopen, de eerste en nu de tweede die ik kreeg als vervanging van de eerste en ze zijn maar enkele dagen oud. Ik heb geen Linux computer en heb geen kennis over Linux

bprosman, ik heb een adapter voor mini SD kaartjes naar SD maar niet naar USB.Zou uw voorstel zijn om een SD kaart te gebruiken in plaats van een USB stick?

Laat de huidige firmware maar op de scoop staan. Tektronix zal in 2019 wel weten hoe een USB-poort bestuurd moet worden.
Een Linux LiveCD voor het eerst maken en gebruiken kost ook wel een paar uurtjes en het is nog maar de vraag of dit jouw USB-sticky perikelen oplost.
Of je moet iemand kennen die een LiveCD heeft.
Je kan eens proberen met een klein USB-sticky, bijv een van 128Mb
Ze hebben een forum https://forum.tek.com/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=USB-…

[Bericht gewijzigd door ohm pi op donderdag 24 oktober 2019 23:33:04 (13%)

Hensz

Golden Member

Er zit een format-optie op de scoop zelf. Ik mag toch aannemen dat die compatibel is.

Don't Panic!
bprosman

Golden Member

Op 24 oktober 2019 23:16:45 schreef Vangheluwe:
bprosman, ik heb een adapter voor mini SD kaartjes naar SD maar niet naar USB.Zou uw voorstel zijn om een SD kaart te gebruiken in plaats van een USB stick?

Heb daar goede ervaringen mee ook omdat die dingen (SD Kaartjes) hier in huis zijn in alle vormen, zelfs 128Mb. En inderdaad de format optie van de scoop is ook een goeie natuurlijk. Heb er hier nog wel 1 op over die ik in een envelopje kan stoppen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Henz, Telkens ik wil formatteren met de oscilloscoop blijft hij ook hangen. de formatteer knop werkt ook niet

Bprosman, dank voor uw voorstel om even uw adapter te laten gebruiken. zal eens proberen. De format functieknop van de oscilloscoop werkt ook niet op een USB stick. de oscilloscoop blijft ook hangen.
Volgens mijn beperkte kennis en gezien het gebeurt op de twee oscilloscopen denk ik dat er iets niet in orde is met de software of met de USB sticks. Ik heb nu al USB sticks geprobeerd van 6GB, 32GB,16GB,8GB, 4GB van verschillende merken en geformatteerd met FAT32. Allemaal hetzelfde resultaat. Ik heb nu 512 MB USB sticks gevonden en besteld en zal nog eens proberen, maar ik heb weinig hoop op succes. Gezien ik nergens merk dat er anderen dit probleem hebben vraag ik mij nu af, ben ik echt de enige die dit probleem heeft?

bprosman

Golden Member

Bprosman, dank voor uw voorstel om even uw adapter te laten gebruiken.

Stuur me in dat geval maar even een mailtje.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.