Hallo,
Gebruik een logo 6ED 1055 1MA00-0BA2 met uitbruidings module 6ED 1052 2MD00 0ba8.
Heb een programma gemaakt met twee anloge ingangen die ik aansluit op de I7
( 0-10 V) en I8 (0-20 mA) dit werkt goed. Als ik de ingangen aansluit op de uitbreiding werkt het niet, Verander de ingang naar A3 en A4 en laad het op nieuw in de logo. Het led brandt groen op de uitbreiding,
Heb het programma. Wel er vier silo mee uit lezen vandaar de vraag,
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Je combinatie is niet goed.
Je gebruikt een hele oude LOGO met een nieuw type uitbreidingsunit.
Of kloppen de typenummers niet?
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Als je typenummers niet kloppen dan denk ik het volgende.
Je kunt je basis LOG instellen op 2 of 4 analoge ingangen
Ai1 = I7, Ai2 = I8 dat is altijd zo.
Stel je de basislogo in op 4 Analoge ingangen dan wordt
Ai3 = I1 en Ai 4 = I2
op je uitbreidingsunit zijn dan de analoge ingangen Ai5 en Ai6
Stel je de basis LOGO in op 2 analoge ingangen dan heb je op de uitbreidingsunit dus Ai 3 en Ai 4 zittten
Ik denk dat je het daar in zoeken moet.
60204
Western civilization? That would be a good idea! (HR '89-'12)
De nummers in de op staan door elkaar. 6ED 1055 1MA00-0BA2 is de uitbreiding. De bijlage kan ik niet openen. Persoonlijk mis ik nog wat informatie om TS verder te kunnen helpen.
Edit @ Toeternietoe, ik denk dat je het aan te juiste eind hebt. Heb zelf nog niet zo vaak met de 8 reeks gewerkt
[Bericht gewijzigd door 60204 op (25%)]
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
De bijlage kan ik niet openen.
De TS heeft in netwerkversie geprogrammeerd, de reden ervoor weet ik niet.
In de bijlage een gewone uitvoering van de TS.
Toeternietoe,
Had de nummers omgedraaid,
Maar heb je oplossing geprobeerd maar krijg geen waarde te zien op TDE scherm wel als ik I7 I8 gebruik. Dit is de reden dat ik een netwerkversie posten van het programma .Heb je een idee of je uitbreiding module kunt testen.
mvg Bart
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Je hebt een mogelijkheid om buiten alles om te zien wat de in en uitgangen (en nog meer zaken) doen op hardware nivo.
Als je de orginele datum/tijd scherm van LOGO hebt dan druk je op esc, en dan ga je met de pikltjes rechts of links lang de de digitale ingangen, uitgangen, merkers etc, maar ook langs de analoge ingangen.
Als je dan een spanning op je analoge ingang zet van bv 5 volt dan moet je in dat scherm bij de juiste analoge ingang 500 zien staan.
Noot de analoge spanning van 0-10 Volt wordt weergegeven van 0-1000.
Zo kun je zien welke hardwarmatige ingang je hebt, en die moet je selecteren in LOGOSoft.
Had je al geprobeerd of de 1e analoge ingang op je uitbreiding Ai 5 is?
Het werkt ,de tester die ik gbruikte was/is defect er kwamen geen twee signalen tegelijk uit.
Twee losse voedingen gebruikt dan ziet de TDE waarde wel op I5 & I6