aansluit probleem 1 uitgang , 3 ingangen

Ik heb mij een "typhoon power system 5.1 (art:50215)" aangeschaft. Nu heb ik een kleine vraag, kan ik deze aansluiten op mijn DVD-speler (dvd-612 philips)? Aangezien ik op mijn DVD-speler slechts 1 uitgang heb voor het geluid n.l. "audio" L, " audio R" en op het systeem van typhoon 3 ingangen heb n.l. front R/L, bess center B/C en rear R/L.

Mag ik een brug maken tussen?

uitgang audio L -----> front L ------> bass center C ------> rear L

uitgang audio R -----> front R ------> bass center B ------> rear R

Of kan ik zelf een soort tussen versterker, of verdeler maken zodat ik niet teveel van het geluidseffect verlies?

[Bericht gewijzigd door wim quinteyn op donderdag 28 november 2002 18:00:52

Je DVD speler kan geen dolby boxen aan, je hebt dus iig verlies van DVD geluidskwaliteit aangezien de kanalen niet worden aangestuurt zoals ze moeten. Maar je kunt wel de boxen op de normale uitgang aansluiten. Of dit mooi word weet ik niet.

Bachelor of Engineering -- Microcontrollers AVR, PIC (asm, C), PC applicaties (C, C++), Webpages (HTML, CSS, PHP, SQL), Rail-infra engineer

Als je een film wil kijken ofzo, dan moet je gewoon als audio stream 'stereo' gebruiken en geen Dolby Digital of DTS. Dan heb je geen verlies, het echte surround effect gaat helaas verloren.

No pain no gain

moet je gewoon stereo doen is het beste zonder verlies

[Bericht gewijzigd door stephan op woensdag 27 november 2002 23:28:00

I want to blow up the world with SOUND :-)

Dus mag ik mijn dvd aansluiten op het typhoon systeem.
In serie of parrallel (impedantie)??
En er moet dus niets tussen geplaatst worden???

Alvast bedankt voor de spontane reactie!!!

Hoe aansluiten serie of parrallel?? (impedantie)
Dus geen tussenversterker?

alvast bedankt