Led straler via wifi schakelen.

Ik heb in de Action een slimme" stekker gekocht. LSC Smart Connect stekker. Ik bedien met MIJN smartphone een ledstraler aangesloten op deze slimme stekker in het tuinhuisje. Werkt prima. Mijn echtgenote echter zou dit ook willen doen met HARE smartphone. Mijn vraag is: Stel ik ben niet thuis. Hoe kan mijn vrouw met HARE smartphone OOK deze ledstraler bedienen. Nokia 6.1 Gsm's.

groetjes,
Paul

KGE

Golden Member

Dezelfde APP ook op haar smartphone installeren ?

Bedankt voor je snel antwoord.
Met dezelfde "installatie" procedure....lampje flikkert snel..... wachtwoorden.... Dus gelijk IK heb gedaan om MIJN smartphone te koppelen ? Gaat dat nog met mijne smartphone werken ?
Misschien stomme vragen.....maar ben er niet zo thuis in ...

wachtwoorden die jij erin hebt gezet ook hier weer gebruiken. als jij de lamp aanzet kan je vrouw de lamp weer uitzetten en andersom..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

De ledlamp kan ik met mijne gsm aanschakelen OF mijn vrouw met hare gsm. Beide tegelijk gaat niet. Telkens moet je die opnieuw apart koppelen.

vg,
Paul

gaat dat koppelen zonder op de lamp iets in te hoeven drukken? want dan kun je van op afstand ook koppelen.

beter zou zijn dat degene thuis het lokaal met een schakelaar bedient. kan er geen draadloze schakelaar op die lamp?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Heb je soms geen tablet of een andere oude gsm liggen waar je de app op kunt installeren? Dan hoef je niet steeds te koppelen.

Lekker praktisch... Dan is een klik-aan-klik-uit toch handiger :-) Of een Sonoff met eigen firmware.

[Bericht gewijzigd door flipflop op zaterdag 16 november 2019 17:17:12 (11%)

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein

"Heb je soms geen tablet of een andere oude gsm liggen waar je de app op kunt installeren? Dan hoef je niet steeds te koppelen.".....
dat begrijp ik niet zo goed ?
Waarom zou het met een oude gsm of tablet wel gaan ? De app staat nu op 2 gsm's en dat werkt dus niet (bij mij). Normaal moet dit wel gaan met 2 verschillende gsm's......stel dat je de deur van je woning op een slimme "manier" wil ontgrendelen, dit moet je toch met verschillende gsm's kunnen doen ?

Bijlage: slimme stekker waar ik de tuin ledstraler mee verbind....

Sine

Moderator

Het ene slimme spul is wat slimmer dan het andere ...

Ik heb er zelf ook andere firmware in geflashed, dat standaard tuya spul wil ik niet eens in de buurt van mijn netwerk hebben.

buckfast_beekeeper

Golden Member

Ik zou zeggen, de kliko in en zelf een 'slimme' schakelaar maken met een ESP of ander IOT bordje. Een licht ga je toch niet aan doen vanuit een ander land mag ik hopen. Anders router met dyndns en juiste portforwarding.

Ik zou alleszins google er buiten houden.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.

Daar gaat het volgens mij hier helemaal niet om....

Polle, ik denk dat je onder "home-beheer" op jouw aangemaakte gebruikersnaam kunt klikken.
Kies daar dan "Voeg leden toe"

Misschien ben je zo weer een stapje verder?

Sine

Moderator

Op 16 november 2019 18:26:54 schreef buckfast_beekeeper:
en zelf een 'slimme' schakelaar maken met een ESP of ander IOT bordje.

Dit IS een esp...

Op 16 november 2019 17:18:40 schreef Polle1951:
"Heb je soms geen tablet of een andere oude gsm liggen waar je de app op kunt installeren? Dan hoef je niet steeds te koppelen.".....
dat begrijp ik niet zo goed ?
Waarom zou het met een oude gsm of tablet wel gaan ? De app staat nu op 2 gsm's en dat werkt dus niet (bij mij). Normaal moet dit wel gaan met 2 verschillende gsm's......

Polle1951, het idee was gewoon een toestel te gebruiken dat altijd in huis aanwezig is.

Zelf gebruik ik een Google home om een wifi lamp van de action aan en uit te krijgen en kan ik ook mijn telefoon gebruiken. Mischien dat dit een goede oplossing is aangezien iedereen via spraak dan het aan en uit kan schakelen. Op markt plaats kost een Google home mini rond de €35.

Sine

Moderator

Soms is een knop aan de muur ook geen slechte oplossing.

Het is maar net wat je er mee wilt doen. Ik heb hier zelf een hele bult in een stukje domotica zitten (zonder google of uberhaupt maar internet inmenging) en het meeste gaat of vanzelf (tijd / sensors) of via (al dan niet draadloze)schakelaars.

Als je in je telefoon moet gaan grabbelen om het lampje aan te doen ben je naar mijn mening niet goed bezig, dan wordt het moeilijker in plaats van makkelijker.

klopt, ik ben ook niet van die gsm oplossingen, in t donker zoeken naar de app voor het licht werkt gewoon niet. gewoon knoppen en pirren, veel handiger. alles met software is stabiel voor enkele weken, tot de fabrikant weer een update uitbrengt en dan begint het haperen weer.

ik kom geregeld bij huizen waar een bult domotica inzit, in de oudere installaties zat nog enkel een display met knoppen voor de diverse schakelingen. dat display overlijd, en wordt niet meer gemaakt. dan moet je naar een visualisatie zodat er een modern scherm opkan, of een tablet als bediening. een beetje complexe dimbare verlichtingen en dergelijke is dagen om programmeerwerk. als je dan geen knoppen hebt is het nogal behelpen, de actoren in de kast handmatig schakelen bijv.

waar rook was, werkt nu iets niet meer