Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Lijkt op een nieuwe truuk: Zou men bewust het verkeerde sturen?
Op de email order bevestiging staat het juiste en op de envelop waar de spullen in zitten het goede type.
Je zou dan niet kunnen klagen dat het fout is want er zit toch in de envelop wat erop staat

Ik denk oprecht dat de verkoper geen verstand heeft van wat ze sturen, ik wijs ze erop en krijg men geld terug, vaak blijven ze doorverkopen dus ja, dan proberen ze dus voor 100% de boel te flessen, als we maar genoeg kopen stopt het vanzelf, koste/bate plaatje. (die e27/gui14 troep is ook egt slecht, ik sloop de driver eruit die gigantisch heet word, en sluit ze aan op 12v, dan gaan ze jaren mee)

Ik bestel 15w, en als ze dan maar 5w sturen, prima maar dan maak je een case (doe dit altijd zodat ebay dit ook gaat zien) aan waarbij het onderdeel niet overkomt met de beschrijving, retour kosten zijn dan voor hun.

Ik heb wel eens gezegd, ik wil best een gedeeltelijke vergoeding als je stop met dit te verkopen, laatste keer geen weerwoord en kreeg 100% terug.

Ik heb ook wel eens met de sdcard truc, vrouwtje,..sorry sorry, wist ik niet, akkoord gegaan met een gedeeltelijke vergoeding (ben de kwaadste ook niet) onder voorwaarden dat ze ermee zou stoppen, gecontroleerd, was gestopt idd, week later zag ik haar met dezelfde scam doorgaan :)

De wereld draait blijkbaar om geld.

Alles met een knipoog ;-)

Ik heb 27 maart iets besteld en krijg zojuist het "bad news about order xxx" berichtje. Nu had ik maandag al een case geopend wegens "niet aangekomen".... Zie ik nu...

... dat ie vrijdag china verlaten zou hebben.... Er zijn nog 3 dagen voordat aliexpress m'n geld gaat retourneren....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Wanneer maak je die case aan? Als de periode is verlopen?

Wat pakketjes van 18 april zijn al een keer door de verkoper verlengd. En één ervan is al ruim twee weken in het land...

Bij Ali was het altijd dat dit pas kon na het VERLOPEN van de "buyerprotection" periode. De laatste tijd lukt het me om de cases aan te maken in de drie dagen vooruitlopend op het verlopen van de buyerprotectie. In ieder geval krijg ik tegenwoordig mailtjes: "Bad news about your order xx" en dat is het moment om in actie te komen. Ik heb nog steeds iets van 30 "in transit" dus ik hou het bij in een database. Het is belangrijk dat ik pakketjes die binnenkomen daar noteer, en Ali verwittigen kan altijd nog. Dus soms dan markeer ik dan alsnog als ontvangen, en hier dus heb ik hem echt niet gehad en open ik een case.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

trek mij niks aan van extension. bij het kopen staat er altijd:
full refund if order doesn't arrive in 60 (nu 90) days.

ik heb dringend connectors nodig,
bij de ene komen ze aan in augustus, bij een duurdere zoude ze 12/7 aankomen, ook nog eens met verzendkosten

ik koop ze, heeft de verkoper nu verlengd naar september 2020. dat wordt NOGO zo.

corona of niet, als ze opzetten dat levering 12/07 is als ik nu betaal, dan moet het hier ook zijn dan. anders kan ik evengoed 1€ betalen en gratis verzending

[Bericht gewijzigd door fcapri op donderdag 18 juni 2020 13:14:34 (18%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

bij het kopen staat er altijd: full refund if order doesn't arrive in 60 (nu 90) days

True, ik wil alleen een refund als het item gewoon niet aankomt, mij boeit het niet zo dat het later komt, als je het snel wilt hebben moet je lokaal naar de winkel gaan en 4x meer betalen.

Ik heb 24 maart iets besteld en nu pas binnen, en ja het is/was een chaos daar, en ja corona komt uit dat land, echter deze mensen hebben daar persoonlijk weinig mee te maken, aangezien ze niet op de natte markt werken.

Ik verdenk de lokale douane ook voor de nodige vertraging, zal nog wel ff duren voordat alles weer op het oude nivo is.

Alles met een knipoog ;-)

Echt, douane heeft er weinig mee te maken. Postnl liegt gewoon dat ze pakketjes nog niet hebben. (als ze zeggen dat ze het hebben ga je bij HUN klagen dat het lang duurt).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

hehe spullen worden allemaal ingeklaard door douane (kijken of het mss boven de 20 euro komt etc), kost tijd, te weinig mensen, wij hebben hier geen post NL, wel dezelfde problemen, al die pakketjes worden gratis behandeld/afgeleverd, want ze hebben ooit bedacht, dat het handig is om elkaar niets te rekenen, dit was voordat het zo'n chaos vanuit China werd, denk dat binnenkort wel op de schop gaat, want dit is niet vol te houden.

Ieder land heeft de verplichting elkaars post te behandelen en te bezorgen zonder dat daar een vergoeding tegenover staat. Dat is opgenomen in een zgn. Postwet dat ieder land in de wereld heeft.

Kan zo de wet 1-2-3 niet vinden.

Alles met een knipoog ;-)

Op 18 juni 2020 21:37:24 schreef RvEldijk:
Postwet dat ieder land in de wereld heeft.

Kan zo de wet 1-2-3 niet vinden.

Recent (via Lubach 5:10) gehoord dat de belachelijk lage verzendkosten komen omdat China nog steeds de status van ontwikkelingsland heeft. En dat wellicht actief in stand houdt om zo een fiks handelsvoordeel te hebben (da's mijn interpretatie)

Ik was gehaaid genept door een Ali verkoper.

Had wat kinderbeveiligs sloten besteld ter waarde van €35.
Pakje kwam maar niet en toen ik op ali ging kijken stond daar iets van "Ontvanger adres onbekend, retour afzender" (Misschien wel expres verkeerd adres erop geschreven door de verkoper?)
Ik die verkoper een berichtje sturen en hij zegt, klopt is teruggekomen. Ik, kun je het opnieuw versturen, Ali, geen probleem maar dan moet je wel mee betalen in de verzendkosten €6,25.
Ik ben de moeilijkste niet en zeg, geen probleem, geef me je paypal en ik maak het over. En toen begon de truuk...
Verkoper zegt, nee je moet eerst aanklikken op Aliexpress dat je de goederen hebt ontvangen en dan opnieuw bestellen en nog niet betalen. Verkopen zou dan de totaal prijs aanpassen van €35 naar €6,25 en dan kon ik via Ali weer betalen.
Verkoper de prijs aangepast, ik netjes €6,25 betaald via aliexpress en ik weer voor de brievenbus zitten wachten.
Na 3 weekjes weer eens op Ali kijken waar mijn pakje is. Blijkt de winkel niet meer te bestaan, is wel mijn €6,25 terug gestort zodat ik niet een claim kan indienen en hij waarschijnlijk zijn winkel kan sluiten aangezien er dan geen lopende transacties meer zijn, maar mijn goederen van €35 zijn niet opnieuw verstuurd. Inmiddels zijn de 15 dagen waarin je nog een dispuut kan openen over de originele bestelling van €35 ook verstreken aangezien ik die op "ontvangen" had gezet en kan ik niet meer claimen.
Weg geld en goederen.

Gebeurt gelukkig zelden dat je zo wordt genept. Helaas is er geen mogelijkheid dat je dan nog bij een helpdesk of zo terecht kan voor je klacht en/of refund.
Ach ja €35 is nog wel overheen te komen.

ik heb nu al verschillende pakketten gehad die na de buyer protection gewoon verlopen zijn.
vroeger kreeg je een mail als de termijn bijna verlopen was.
daar zijn ze ineens mee gestopt. met 20-30 paketten die voortdurend onderweg zijn, ga ik niet elke dag inloggen om daar te zien.
43dagen, 48dagen, 35dagen,....

ik heb zo een draadloze powerbank gehad, leek een fantatische koop. gewacht, gewacht...
na een paar maand ga ik naar die order kijken, staat die op (confirmation time out). aliexpress sluit alles wat boven de 60dagen gaat automatisch af, en als je dat ziet na 75daagen. dan is het definitief gesloten.
ik ben dan in mijn orders eens gaan zien (ondertussen al 64paginas) en daar stonden er toch al een stuk of 6-7 bij met confirmation time out.

ik heb nog gehoopt dat de pakettjes zouden aankomen. maar helaas. bij ALLEMAAL zijn ze niet meer aangekomen.

nu is het gemakkelijk, je krijgt een email 3dagen ervoor met 'bad news about shipping xxxxx'.

er zijn ook andere praktijken aan de gang. je besteld 10stuks, ze sturen er 1 op.
jij klaagt en vraagt deels refund. zijn accepteren en sturen je via paypall. ze vragen je om de order te betalen.
daarna betalen ze via paypal, en maand later doen ze klacht bij paypal dat je niet geleverd hebt. ze hebben dan zogezegd iets gekocht bij u.

ben je je geld kwijt, 9 artikelen te kort geleverd en slechte reputatie bij paypal. en allemaal voor een paar euro

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Vette uitzendingen idd van van Lubach, 70.000 pakketjes per dag alleen in NL, kun je nagaan.

Als de order bij Ali is verlopen kun je 14 dgn nog een dispuut openen, en 100% je geld terug krijgen, bij Ebay is/was 60 dagen dat je nog contact met verkoper kon krijgen, daarna via paypal, altijd geld terug gehad, en ja je moet er wel een beetje opzitten en bijhouden. (ik krijg veel order binnen (soms 45 p.m.) maar hou het wel bij, als ik iets "snel" wil hebben bestel ik het meerdere keren, bij verschillende leveranciers)

Je hebt troep uit china, ik denk niet handig om te kopen, b.v. een voeding voor 1 euro, kun je mss wat beter de betere voedingen kopen voordat je huis afbrand, kosten 10 euro en zijn wel goed, was een keer een gast op YT, voedingen beide 12v 10a, ene was 10 euro bij ali andere was 80 euro ergens lokaal duur merk, zet hem op een scoop, en die ali voeding was beter (verbaasde mij ook)

China houd zijn economie (iets wat wij niet kunnen) goedkoop, omdat ze weten dat het anders helemaal mis gaat, we are doomed,....DOOMED :)

Ik kocht altijd accesspoints voor 130 euro pst, zegt dat vrouwtje ja dan moet je er wel 100 kopen (13.000 euro),..zeg tegen dat vrouwtje ik heb er nou maar ff tien nodig, zegt ze ok,...ik zeg tegen welke prijs,...zegt ze ow zelfde prijs. (was ik er bijna in gegaan) :)

Alles met een knipoog ;-)
Anoniem

Wellicht dat het aan mijn doorgeschoten wantrouwen ligt, maar ik ga nooit mee in een voorstel om het even als ontvangen aan te vinken omdat het de verkoper beter uit komt.

Ik heb dat 1x gehad en geweigerd. Daarbij aangegeven dat dit naar mogelijk fraude leidt en ik daar melding van zou melden naar Ebay.
Verkoper retourneerde zonder morren het aankoopbedrag.

Ook als een termijn dreigt te verlopen open ik op voorhand een case. Vaak geeft de verkoper aan wacht nog even paar dagen. Prima maar de case staat al wel open.

Ook zijn er verkopers die meer service gericht zijn. Laatst een aantal DB18s20 sensoren ontvangen en afgemeld. Later bij testen bleek dat de parasite mode niet werkte. Verkoper betaalde na overleg de helft terug. Zelfs nadat de goederen geaccepteerd waren.

parasite mode niet werkte

wat is dat dan, ik gebruik ze via de PI, moet een ID krijgen (binnen de PI) en ik moet een aannemelijke temp krijgen, zo niet geld terug ;)

Je moet ze btw idd wel strak houden, resends doen we niet aan komt 90% van niet aan, en idd geen trucjes in de order, dan maar 100% refund, en daar opnieuw bestellen maar je moet de orders wel clean houden.

Alles met een knipoog ;-)

Wellicht dat het aan mijn doorgeschoten wantrouwen ligt, maar ik ga nooit mee in een voorstel om het even als ontvangen aan te vinken omdat het de verkoper beter uit komt.

Dit nooit doen idd (ik heb het ook wel eens gehad, is gratis geld voor ze), daarmee zeg je het in feite ik heb het goed ontvangen en het werkt ook, vaak ook als het binnen is, even testen of het wel goed is, als je 1-2-3 maanden het pas controleert en het is al kapot kun je wel fluiten naar je geld.

Alles met een knipoog ;-)
Anoniem

Op 19 juni 2020 08:51:55 schreef RvEldijk:
[...] wat is dat dan, ik gebruik ze via de PI, moet een ID krijgen (binnen de PI) en ik moet een aannemelijke temp krijgen, zo niet geld terug ;)

Je kunt de DB18s20 voeden via een VCC lijntje of bij het uitlezen via een pull-up. Dit laatste werkte dus niet.

Op 19 juni 2020 08:51:55 schreef RvEldijk:
[...]
Je moet ze btw idd wel strak houden, resends doen we niet aan komt 90% van niet aan, en idd geen trucjes in de order, dan maar 100% refund, en daar opnieuw bestellen maar je moet de orders wel clean houden.

Eensch

Dat via paypal regelen: Ik zou het liever niet doen. Op ali zelf is het heel makkelijk om een dispute te openen en te vragen om 90% van je geld terug. Zij hoeven dan alleen op "accept" te drukken om het verder te regelen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat via paypal regelen: Ik zou het liever niet doen. Op ali zelf is het heel makkelijk om een dispute te openen en te vragen om 90% van je geld terug. Zij hoeven dan alleen op "accept" te drukken om het verder te regelen.

Beide platformen is het goed geregeld, en ja je moet soms ff naar paypal om de betalingen erbij te pakken, is mss een omweg.

Maar WTF 90% geld terug ?,..gewoon 100% als je het niet hebt ontvangen, ik verdenk ook leveranciers helemaal nix te sturen, zou mooi zijn als ik dan toch ff 10% op een order vang, wij houden dit natuurlijk zo ook wel in stand.

Die chinezen zijn egt wel gehaaid, en met name gratis geld hebben ze oren voor, denk wel deze tijd dat er ontzettend veel geld verloren gaat met pakketjes die 3mnd onderweg zijn, ik heb al gehad dat ik een refund heb gehad, en twee mnd later alsnog het ontvang, hoop dat we weer snel op het oude zijn (mijn bouwmarkt is 120km rijden, en ze hebben bijna nix, lol bauhaus met dive-in, mega groot) :)

[Bericht gewijzigd door RvEldijk op vrijdag 19 juni 2020 09:19:26 (25%)

Alles met een knipoog ;-)

ik heb al gehad dat ik een refund heb gehad, en twee mnd later alsnog het ontvang,

Ik ook, dan neem ik contact met de verkoper op en betaal dan via Paypal als nog.

Wellicht dat het aan mijn doorgeschoten wantrouwen ligt, maar ik ga nooit mee in een voorstel om het even als ontvangen aan te vinken omdat het de verkoper beter uit komt.

Sommige verkopers proberen dat wel op allerlei manieren helaas.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 19 juni 2020 09:15:39 schreef RvEldijk:
[...]

Die chinezen zijn egt wel gehaaid, en met name gratis geld hebben ze oren voor, :)

lees dit boek eens https://www.bol.com/nl/p/de-nieuwe-wereldorde/9200000102150402/?Referr… en dan deze https://www.bol.com/nl/p/the-art-of-war/1001004005912727/?Referrer=ADV…

list, bedrog, spionage, enz zijn standaard onderdeel van elke verkoop, samenwerking of transactie

Die gasten zijn gewoon slim,...en wij zijn gewoon super dom, mooi he dat we al weten waarom we onder gaan.

Ik bestel een NXP chip in china, gemaakt in Nijmegen, word verscheept naar china, en komt weer terug naar NL, waarom ? omdat we geen verkoop kanaal daarvoor hebben, en als we het hebben is het 4x duurder.

Waarom is er geen Ali EU ? die komt er wel maar helaas door de chinezen, we zijn wel zo de L*L :)

Wij maken gigantische gaten in ons leven, andere mensen springen daarin, en we verbazen ons daarover.

Alles met een knipoog ;-)

Op 19 juni 2020 09:10:44 schreef rew:
Dat via paypal regelen: Ik zou het liever niet doen. Op ali zelf is het heel makkelijk om een dispute te openen en te vragen om 90% van je geld terug. Zij hoeven dan alleen op "accept" te drukken om het verder te regelen.

Ik heb 2 keer een refund via Paypal geaccepteerd (Aliexpress) en twee keer hield Paypal een gedeelte van het geld in.
Dus twee keer géén (of defect en onbruikbaar) product EN minder geld over dan waar ik mee gestart was.
Ezel, steen, wel twee keer maar da's ook genoeg, derde keer gebeurt me niet meer.

McAwesome

Golden Member

Op 19 juni 2020 11:38:25 schreef RvEldijk:
Die gasten zijn gewoon slim,...en wij zijn gewoon super dom, mooi he dat we al weten waarom we onder gaan.

Het lijkt me dat de meeste mensen het niet zien of niet willen zien. Als ik al een opmerking maak over China en durf waarschuwen voor hun tactieken dan word ik meer dan regelmatig weggezet als een extreemrechtse sympathisant die spoken ziet :(
Afgeven op de VS en Trump, dat is dan weer bon ton, maar ik denk niet dat het grote gevaar uit die hoek zal komen.

maar ik denk niet dat het grote gevaar uit die hoek zal komen

Hehe ik weet niet welk gevaar je bedoeld, denk dat we zelf het grote gevaar zijn, onze eigen onkunde.

We ontginnen onze economie door geld daarheen te sturen, ze kopen machines van ons om b.v. stekkertjes te maken, en dat kunnen we zelf ook, we hebben alleen nog geen verkoop kanalen om het af te zetten, maar het is toch wel belachelijk dat we met deze spullen halve wereld om gaan, zodra het veel handwerk is prima, dan is Azië mss nog wel een goeie keuze, maar al het machinaal geproduceerde moet minstens binnen de EU blijven.

We klagen ook dat China vervuilend is, maar als je alle productie van ons (EU/US) weglaat, is het best een schoon land, die vervuiling daar komt door ons, wij kopen het alleen af.

Ezel, steen, wel twee keer maar da's ook genoeg, derde keer gebeurt me niet meer.

Ik vind het wel fijn dat er mensen zoals jij zijn, komen men pakketjes tenminste nog sneller binnen, teller op Ebay staat inmiddels op 472 :)

Alles met een knipoog ;-)

Vandaag ook een pakket van aliexpress binnen gekregen. Dat heeft ontzettend lang geduurd voordat ik het binnen had.

Alixpress geeft een tracking waarop je kunt zien waneer die het land is binnen gekomen. 15-5-20 was het pakket in het land. Heb al een paar weken geleden in de PostNL app gezien dat ze het pakket wouden leveren en wat later is er niks meer ervan bekend. Ze hebben er 5 weken over gedaan om het te bezorgen. Dat is best wel raar. Maar ik mis nog een pakket wat in zo'n zelfde situatie zit

teller op Ebay staat inmiddels op 472 :)

Kun je dat zien aan die sterren? Want daarvan heb ik er 1101. Gelukkig gaat het meestal wel om kleine bedragen.

Bij aliexpress koop ik meestal de duurde producten, want een track & trace vindt ik wel fijn. Het valt mij trouwens ook op dat aliexpress ook soms dingen verkoopt die je bij ebay niet eens kunt vinden.

Dit topic is gesloten