Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

wel, dat zijn de pakketjes waar je niet thuis voor bent, dat ze bij de buur leveren.
dan is het geleverd aan de buur, en krijg je het savonds. pakket telt dubbel :-)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

vandaag alweer een pakket die snel werd geleverd, 18juni besteld, vanmorgen aangekomen.
vorige week ook al zo eentje gehad

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

11 mei besteld. 24 juni geleverd.

Alleen niet bij mij 8)7
Geklaagd bij verkoper die me uiteraard naar postkantoor stuurt.
Ook daar niet aanwezig.
Verkoper vraagt geduld en hij gaat het uitzoeken.
Ik zeg: prima, zolang als de awaiting delivery time niet voorbij is, vind ik het prima.
Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

:) zo had ik v.d. week ook een vage refund.

Seller : hi friend sorry for wait a long Due to the COVID-19,sometimes the post is not fast working but the package already arrived your country can you cancel the dispute and wait a few days thanks in advance (dit nooit doen, volgens mij kan je geen nieuwe aanmaken)

AliExpress stepped in to help, en kreeg men refund, maar wel bizar, het kwam erop neer dat ze een refund stuurde gebaseerd op de vorige refund, en volgens mij ook omdat de verkoper de dispute wilde stoppen.

Bij Ebay moet je nu opletten als je een geschil hebt, krijg je geen notificatie mail dat jij actie moet ondernemen, je krijgt alleen een mail dat de dispute gesloten is, erg fijn.

Alles met een knipoog ;-)

Op 29 juni 2020 21:40:50 schreef fcapri:
vandaag alweer een pakket die snel werd geleverd,

Gisteren kreeg ik een pakketje wat 15 mrt besteld was.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 4 juli 2020 00:56:14 schreef r-p:
11 mei besteld. 24 juni geleverd.

Is die vandaag verlengd tot ergens halverwege oktober (!!!)

als de 60dagen((of 90) verlopen zijn sinds je het bestelde, refund aanvragen.
staat overal bij dat je je geld terug krijgt als het niet binnen die 60 (90) dagen is geleverd.

beste dat je doet is helemaal GEEN actie ondernemen tot de tijd verlopen is, en dan refund aanvragen. kunnen ze ook niet meer verlengen.

er beginnen meer en meer pakjes toe te komen die totaal niet kloppen. 1 onderdeel erin ipv mijn 3 bestelde.
dus ik bestel die connecters opnieuw. krijg ik er van 12mm ipv 16mm (GX16 3pîn connector). verkoper gecontacteerd, nooit reactie op.
refund alweer aangevraagd. mag ik die connector nog eens bestellen.
ik had gelukkig 2 bestellingen gedaan. en 1 ervan, van 16juni is al geleverd.

versta niet waarom sommige pakketen er toch nog binnen de 2 weken geraken, en andere meer dan 3maand vastzitten. ergens een grote stappel pakketen met lifo suysteem?

[Bericht gewijzigd door fcapri op 4 juli 2020 07:37:17 (13%)]

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 4 juli 2020 07:26:25 schreef fcapri:
beste dat je doet is helemaal GEEN actie ondernemen tot de tijd verlopen is, en dan refund aanvragen. kunnen ze ook niet meer verlengen.

Ik heb er nu een paar die steeds 2-3 dagen voor het eind van de periode verlengd worden. D'r zijn dus chinezen die van hun kant hun "verkopen" in de gaten houden en verlengen als de boel dreigt te verlopen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Op 28 juni 2020 13:53:32 schreef Arco:
Nog maar eens zo'n leuke vertaling (voor een espressoglas):

[...]

Er zijn redenen dat je ali NIET in het Nederlands bekijkt ... Wat een drama is dat zeg.

Jochem

Golden Member

Ik snap niet dat er überhaupt CO'ers zijn die Ali in het Nederlands bekijken...
Je wéét dat zelfs in het Engels de beschrijvingen al twijfelachtig kunnen zijn, en dat het met de automatische vertaling nog veel erger wordt.

En toch worden er hier keer op keer links gedeeld naar de NL versie van een artikel. Waardoor ik dan weer een hele handeling uit moet voeren voordat we weer terug zijn op Engels :(

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Kun je de taal dan 'vastzetten?' (ik krijg soms Engelse, soms Nederlandse omschrijvingen...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - www.arcovox.com

Op 4 juli 2020 22:42:04 schreef Jochem:
Ik snap niet dat er überhaupt CO'ers zijn die Ali in het Nederlands bekijken...

En toch worden er hier keer op keer links gedeeld naar de NL versie van een artikel. Waardoor ik dan weer een hele handeling uit moet voeren voordat we weer terug zijn op Engels :(

Guilty... Volgens mij heb ik hem al meermaals op Engels gezet maar wordt het toch vaak weer Nederlands. Zal er na bovenstaande discussie wat beter op letten (nu weer op Engels gezet).

dat klop r-p, van de moment je 1 link opent van iemand die hem op NL heeft staan, springt de uwe ook gewoon weer op NL.
moet het ook altijd weer aanpassen naar engels

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
Jochem

Golden Member

Op 4 juli 2020 22:50:28 schreef Arco:
Kun je de taal dan 'vastzetten?' (ik krijg soms Engelse, soms Nederlandse omschrijvingen...)

Je kunt voor je account de taal op Engels zetten. Dat blijft zo totdat je (zoals fcapri zojuist ook zegt) een NL link van iemand anders volgt. Helaas denkt Ali dan niet: hey deze persoon heeft hem al eens op Engels gezet!

Als kers op taart serveert Google ook veel zoekresultaten naar de NL-talige variant van producten.

Heb geduld: alle dingen zijn moeilijk voordat ze gemakkelijk worden.

Ik heb in mijn profiel Engels ingesteld (geheel akkoord gaande met @Jochem: het Engels van die Chinezen is al bar slecht, als je daar dan nog eens een vertaalautomaat op loslaat wordt het een zoekplaatje).
Dan nog gebeurt het me regelmatig dat de weergave plots in het Russisch of in het Spaans overgaat, zonder trigger mijnerzijds.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Als kers op taart serveert Google ook veel zoekresultaten naar de NL-talige variant van producten.

Ik vind de taal binnen ali nog wel het minste probleem, het feit dat je zo lastig kan zoeken lijkt erop dat ze niet kunnen programmeren of juist dit expres willen doen.

Je zoekt iets, en wil het goedkoopste, dan vallen er 1000 resultaten weg, kan aan mij liggen maar dit heeft ebay dan toch een stuk makkelijker gemaakt.

Van mij mogen ze ook wel de verkopers bannen/wijzigen, want vaak is een artikel de goedkoopste, maar dat is dan een onderdeel wat "out off stock is" m.a.w. ik zoek een 12v 10a power supply, en dan wil ik niet resultaten zien van alle 2a power supply zien.

Voorbeeld ;

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=volt+ampere&_sop=15&LH...y&_sacat=0

Moet je al die links afgaan welke de goedkoopste is, ik scroll altijd naar beneden met degene die alleen de 12v 10a aanbied, verkopers spelen hierop in en dan ben je toch nog duurder uit.

B.v. deze

https://www.ebay.com/itm/110V-220V-TO-DC-12V-10A-120W-Switch...o&LH_BIN=1

Maar zou wel fijn zijn als we zoeken ook te zien krijgen wat we zoeken en niet vanaf 2-5-10-15-20-30a resultaten, op ali is het momenteel helemaal ruk, 1 grote chaos die resultaten.

Alles met een knipoog ;-)

De verschillende 'warehouses' in Ali maken het er ook niet makkelijker op. Je krijgt de goedkoopste (bv. 2euro) als je op prijs oplopend selecteert. Maar dat blijkt alleen bij verzending uit de VS, of Rusland, of Spanje te zijn, en die verzenden niet naar mij: voor mij is ie 6euro ipv 2... Ali weet toch waar mijn huis woont, dus kan die daarbij horende prijs toch als enige getoond worden?

Doet me denken aan Google. Ik ben gebruiker van het eerste uur omdat ze destijds veel en veel beter waren dan Netscape of wat er toen ook gangbaar was. Zo'n fan dat ik bij hun beursgang er graag in geïnvesteerd had (in tegenstelling tot World Online waar ik de waarde niet van inzag) maar de financiën waren er niet echt haar toen. (Is nu ongeveer 30x meer waard).

Maar tegenwoordig gaat Google er maar van uit dat ik een dislectische idioot ben en geeft resultaten voor maar de helft van de woorden, 'verbetert' woorden die ik gewoon goed gespeld had, etc.

Hoeben

Golden Member

r-p,

Het merendeel van de gebruikers is dat ook. En daar is Google op aangepast.

Het merendeel van de gebruikers is dat ook. En daar is Google op aangepast.

Sterker nog ik typ het verkeerd in de hoop dat google mij gecorrigeerd, ik ben zelf woord blind (ook al is het goed vertrouw ik het niet, zoek het op, ja toch het juiste woord), en daarbij is google wel een uitkomt, ik probeer als forums als deze zoveel mogelijk correct te doen (uitzondering daar gelaten), zodat je de "taal nazi's" niet al te veel triggert.

Zodra men leraar uitlegde ja maar hier uitzondering en daar uitzondering, haakte ik af, en ben wat anders gaan doen, NL taal is behoorlijk suf in mijn beleving, zelfde als mijn opleiding, ik kreeg dingen te leren die absoluut niet meer mochten (1e klas LTS) toen maar ontheffing aangevraagd voor leerplicht, en snel van shool :)

Alles met een knipoog ;-)

Een vriend van me heeft een Wifi versterker gekocht ergens op een Nederlandse site. Maar het spul komt maar niet en geen reactie van de verkoper.

Het gaat hier om dropshipping sites zoals Grandado, lovingprices eva.

Als je de reviews leest op trustpilot, man man man.

Dat kan blijkbaar gewoon? Hoeveel mensen gewoon de spullen niet krijgen?

Een klant heb je maar voor 1 bestelling en dan is hij weg, dat is toch geen business?

Je kan als nederlandse klant bij een nederlandse site de verwachting hebben dat het binnen een week geleverd wordt. Als dat niet het geval is, dan kan je de koop ontbinden. Moet je je geld terugkrijgen.

Maarja, als je zegt: Dat verwachtte ik niet, dan zullen ze je naar de kleine lettertjes op de site verwijzen waar het kennelijk staat. Dan wordt het moeilijk denk ik. Zeker als het gewoon een nederlandse website is van een buitenlandse organisatie....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Alex P

Golden Member

Op 7 juli 2020 18:00:39 schreef rew:
Je kan als nederlandse klant bij een nederlandse site de verwachting hebben dat het binnen een week geleverd wordt. ...

De wettelijke levertijd is 30 dagen.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Pakket is binnen, maar het heeft wel heel lang in Nederland gelegen:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/alitrack.png

Waar haal jij die mooie tracking info vandaan?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het kan in 1 week met Aliexpress Standard Shipping:

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Mijne was ook Ali standard shipping. Voor de Corona meestal binnen 14 dagen binnen, maar nu heeft het 3 weken niks gedaan in NL.

Jou code is een '3S' code, krijg het idee dat post.nl met de LX en LT codes rustig aan doet omdat ze er te weinig op verdienen.

@rew
Mijn favoriete tracking site is: www.packageradar.com