Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Hubie

Special Member

Ik ben nog geheel intact,inclusief amandelen en apendix ;-)
Waarom slopen ze dat uit een menselijk lichaam? zo'n orgaan heeft toch een functie?

[Bericht gewijzigd door Hubie op 20 november 2020 10:31:08 (42%)]

Prijsvraag:Verzin een originele naam voor de grootste sluis ter wereld.Irma Sluis? Nee,Zeesluis Ijmuiden.My God...

Belangrijkste reden is recidivie, vooral bij galblaas en appendix.
Gebleken is dat die recidivie in het merendeel van de gevallen optreedt.
Bovendien zou de appendix niets anders dan een rudiment van de embryologische ontwikkeling van het darmstelsel zijn en zou hij daarom gemist kunnen worden. De laatste tijd wordt echter aan deze gedachte getwijfeld.

Het is dus meer een keuze tussen recidivie en verwijderen.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - http://www.tubecollectors.org/
brains

Golden Member

Ik krijg nog steeds een foutmelding dat trackingnummer niet bestaat |:(
maar via mijn account en via die tracking zou het pakket onderweg zijn. De vertaling was iets van overgedragen naar het buitenland.
en op het "plaatje" staat dat hij tussen polen en belgische douane moet zijn. Nu maar hopen dat hij in belgie niet te lang blijft hangen.
En het zou er in 2 dagen moeten zijn. Ik wacht maar gewoon af. Het lastigste is dat ik nu geen indicatie heb van wanneer zonder trackingnummer. Nou is er bij ons altijd wel iemand thuis of nemen de buren het aan maar toch.
Ik zit met smart te wachten zodat ik verder kan gaan met een project :+

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.
Shiptronic

Golden Member

1e ali bestelling;

Oct. 24 2020 besteld
Nov. 20 2020 geleverd

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
brains

Golden Member

Ik was op zoek naar wat leuke soldeerkitjes als kadootje voor iemand om te leren solderen. Ik kwam deze omschrijving tegen "Difficulty of wedding machine: Easy"
En dat voor een led hartje :P

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

Op 20 november 2020 10:13:13 schreef Hubie:
Ik ben nog geheel intact,inclusief amandelen en apendix ;-)
Waarom slopen ze dat uit een menselijk lichaam? zo'n orgaan heeft toch een functie?

Ook je verstandskiezen nog? Pas gehoord dat mensen steeds vaker zonder verstandskiezen geboren worden. Micro-evolutie oid werd dat genoemd.

@Hubie maar geheel off-topic: vraag maar eens waarom in 1 bepaalde godsdienst bij vrouwen de cl_s ritueel verwijderd wordt - dat is pas tegennatuurlijk! Schande!!

Nu, terug on-topic: hier werd een wereldrecord gebroken! Besteld bij Ali op 18 november en geleverd vandaag 20 november. Vanuit opslag in CZ, verzender = DHL, aflevering door b-post (die met DHL nogal innige banden lijkt te hebben).

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
brains

Golden Member

Hmm, het gaat nu niet zo goed met bpost. Willekeurige mensen krijgen nu geen bezorging meer maar een briefje dat het moeten ophalen.
Lees er net een artikel over. En daarin stond bv dat HEMA vanuit NL hun pakketjes met DHL naar bpost verzenden en dan doet bpost de verzending in België. Maar de DHL vrachtwagens stonden vast voor de poorten van bpost. De opslagcapaciteit was helemaal vol.
Ik verbaasde me erover en toen ik het hier las heb ff gegoogled. Blijkbaar werken ze als sinds 2018 samen. De last link in België van DHL wordt door bpost gedaan. En andersom. Als men via bpost iets van België naar Nederland stuurt gaat het Nederlandse stuk via DHL.
https://ecommerceblogbpost.be/innovaties/e-commerce-in-de-benelux-bpos…Lekker verwarrend allemaal. En als dat maar goed gaat nu met de problemen bij bpost.
Toen mijn broer tijdje terug iets voor zijn camera bestelde in nl werd het verzonden door postnl maar geleverd met bpost. Dat vond ik ook een beetje vreemd. Ik dacht dat Postnl ook in België zat voor een gedeelte. En hier in de grensstreek zie ik toch af en toe post NL busjes met Nederlandse kenteken rijden.

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

Hm, "niet zo goed bij bpost"? Hier was het in het nieuws dat ze meer dan hun handen vol hebben, welke handelaar/dienstverlener kan dat nog zeggen? Dat ze nu eventjes meer werk hebben dan ze afkunnen is een tijdelijk luxeprobleem, en er is een oplossing: ongeveer 5% van de pakketjes zou moeten afgehaald worden, hetzij op het postkantoor of bij een tijdelijk postpunt in een of andere ketenwinkel.

Het dient gezegd: al het bpost-personeel dat ik tegenwoordig zie loopt er behoorlijk afgepeigerd bij - maar de grote meerderheid behoudt wel het goede humeur en de goede omgangsvormen. En als ik al eens op het postkantoor kom dan valt het op dat er veel mensen veel pakjes komen aanbieden voor verzending, heel veel.

En jawel, ook hier in B-3150 zie ik regelmatig busjes van PostNL circuleren, blijkbaar met pakjes. Doen blijkbaar veel moeite om voet aan de grond te krijgen in de BE-markt, maar kunnen volgens mij nooit op tegen bpost, die immers een thuismatch speelt: kent het terrein beter, en heeft historisch een groter volume. Het ene laat betere dienstverlening toe, het andere lagere tarieven.

[Bericht gewijzigd door big_fat_mama op 20 november 2020 20:48:50 (21%)]

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
brains

Golden Member

Sorry, ik kwam niet helemaal goed over met die opmerking. Ik snap heel goed dat het niet zo goed gaat. De bezorgers krijgen meen ik iets van 32,5 seconden om een pakketje te bezorgen (absurd getal berekend door een idioot in het hoge bestuur die zelf niks van de praktijk snapt)
Iedereen besteld massaal online, kan ook niet anders met Sinterklaas in aantocht en de winkels die dicht zijn.
Wat ik echter niet snap is dat ze niet de optie geven bij veel webshops om gewoon te kiezen voor ophalen. Ik weet niet hoe dat in bij bpost is maar schijnt dat je als webshop dat moet aanvragen bij Postnl en het niet zo simpel is.
Er zijn toch nog genoeg mensen die wel moeten werken en toch niet thuis zijn als bezorgt wordt. Geef dan de optie tot ophalen ipv de bezorger nutteloos langs te sturen. Dat zou misschien best die 5 procent kunnen zijn. En genoeg mensen vinden dat prettiger ook.
Ik vind het ook goed dat ze nu online bestellen en ophalen bij de winkel wel in de regels als optie geven. Zorgt toch voor ontlasting bij de bezorgers lijkt me. En je hebt het meestal ook gewoon snel in huis ipv moeten wachten.
Maar ik denk dat cultuur verschil NL en be ook zeker een rol speelt. Volgens artikel over samenwerking DHL en bpost willen veel Belgen niet dat pakje bij buren wordt geleverd. Dat snap ik als je geen goede buren hebt. Maar in veel dorpen is dat vaak geen probleem.
Voor corona kregen wij ook regelmatig pakketjes voor de buurman en die was zich altijd aan het verontschuldigen ervoor. Voor mij echt niet nodig, als ik thuis ben wat is dan de moeite voor mij? Hij heeft een beroep waarvoor hij vaak weg is dus snap heel goed dat het lastig is om dan precies te plannen wanneer een pakketje komt.
Maar ik heb wel meer "last" van bepaalde cultuurverschillen nu ik tijdelijk in België verblijf. Veel Belgen denken bv dat als jij ze helpt ergens mee dat ze dan iets terug moeten doen. Dat je helpt omdat je dan hulp terug verwacht. Ik help omdat ik graag mensen help. En doe dat zelden met het idee dat ik er persee hulp voor terug wil hebben. En dat lijkt zelfs te gelden voor de kleinste dingen zoals pakketje aannemen.
Weet je hoe vaak ik niet meegemaakt heb dat ik als ik in de bus, trein, op station ben en zie iemand sukkelen met buggy, deuren, trappen e.d. ik uit automatisme even help met bv buggy omhoog helpen in de bus/trein of er uit. En die mensen zijn dan bijna altijd erg blij. En heel vaak krijg ik de opmerking van iets als, dat is de eerste keer dat iemand spontaan even handje toesteekt.

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

Om niet al te ver af te dwalen beperk ik me tot uw idee dat men als koper zou moeten kunnen kiezen voor afhalen. Ja dat lijkt ook mij een prima idee, ik zou dat vakje direct aankruisen; maar het is niet de webshop die zo'n optie moet aanbieden, het is de gekozen verzenddienst.

En de verzenders zullen niet zo graag betalen voor een vrouwtje/mannetje aan het loket ook als er niets te doen is; terwijl de afhalers op drukke momenten liever twee/drie/vier loketten actief zouden willen zien; wat nog veel duurder wordt.

Zo'n optie "altijd afhalen" wordt alleen zinvol bij automatische afhaalpunten. Die bestaan er al wel, maar nog slechts mondjesmaat. Ze kosten ook een flinke investering, en het huidige onzekere klimaat zet niet aan tot investeren (tenzij in fabrikanten van vaccins).

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Het lijkt er op dat ook bij postNL de optie 'ophalen op postkantoor' binnen afzienbare tijd tot de mogelijkheden gaat behoren.
Maar dat moet wel goed afgesproken worden met die winkeltjes, want nu staan ze vaak al tsjokvol pakketjes. In ieder geval staan de pakketten bij de Primera hierzo vaak tot op de winkelvloer.

Ik denk dat zodra ze daar een oplossing voor hebben (meer of grotere postkantoren in de winkels), dat het doorgevoerd gaat worden.

Op 20 november 2020 19:59:44 schreef big_fat_mama:
Vanuit opslag in CZ, verzender = DHL, aflevering door b-post (die met DHL nogal innige banden lijkt te hebben).

Jou pakketje is via DHL Global mail verstuurd. Die regelen "ophaling" op diverse plekken en daarna distributie als of het gewoon als post-stuk bij Deutschepost is ingeleverd. Die doet gewoon zaken met bpost voor de locale aflevering, net als andersom.

Op 20 november 2020 22:49:11 schreef Ledlover:
Het lijkt er op dat ook bij postNL de optie 'ophalen op postkantoor' binnen afzienbare tijd tot de mogelijkheden gaat behoren.
Maar dat moet wel goed afgesproken worden met die winkeltjes, want nu staan ze vaak al tsjokvol pakketjes.

PostNL heeft een tijdje terug besloten om de "afhaaltijd" van 2 weken naar 1 week terug te brengen. Dit omdat het overgrote deel van de klanten het binnen een week ophaalt.

Ja. Duidelijk!

Maar.... Gaat alles wat na een week nog staat uiteindelijk terug? Ik denk het niet. Ik vind dit absurd. Bestel je iets 3 maanden voor je vakantie (stel even: Geen corona). Blijkt het er langer over te doen dan verwacht en krijg je op de zaterdag van vertrek het briefje dat het sinds donderdag bij je ophaalpunt ligt. Kom je een weekend later terug van vakantie, regel je op maandag dat je dinsdag wat later komt om je pakketje te gaan halen... Is het al teruggestuurd, want ze zijn coulant geweest en hebben het niet donderdag maar pas vrijdag teruggestuurd.

Ik heb 2x gehad dat het briefje "er ligt iets voor u klaar om opgehaald te worden" wat sorteerfouten heeft gehad o.i.d. waardoor ik het ongeveer op de laatste dag van ophalen kreeg.

Er zijn veel meer gevallen waarin die twee weken termijn al aan de korte kant is.

[Bericht gewijzigd door rew op 21 november 2020 15:53:06 (59%)]

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Al vaker geklaagd dat er wel eens iets na 2 uur (!) is teruggestuurd.
Gelukkig is het postagentschap sinds toen door iemand anders overgenomen.

Ook al meerdere keren gehad dat ik helemaal geen afhaalbewijs kreeg en de eerste keer ben ik, om de Chinees tevreden te houden, voor de vorm maar even naar het postagentschap gefietst. Mijn verbazing was groot dat het pakketje daar inderdaad lag. Maar ook even vaak erheen gegaan omdat een Chinees beweerde dat het op het postkantoor lag en dat het er NIET lag (en een paar dagen later gewoon op de mat thuis).

Geen peil op te trekken dus |:(
Maar al helemaal bij geen afhaalbewijs is een week wel extreem kort...

Ook bij inlandse verzendingen gaat het mis. Wacht sinds 11 nov op een pakketje dat op 12 nov geaccepteerd is en nog steeds op "aflever tijd nog niet bekend" staat.Met track en trace code.

Op 21 november 2020 16:24:05 schreef r-p:
Maar ook even vaak erheen gegaan omdat een Chinees beweerde dat het op het postkantoor lag en dat het er NIET lag (en een paar dagen later gewoon op de mat thuis).

Als je dingen met "Deutschepost" verstuurt met tracking (zoals ik), dan "importeren" ze ook de tracking events van de buitenlandse post-organisaties om die in hun eigen taal en formattering te presenteren in een uniforme manier.

Maar ergens in china zit een organisatie die daar het "aangemeld bij postnl" interpreteert als: "Het ligt op het postkantoor".

Aliexpress stuurt dan direct een maitlje: Je kan naar je postkantoor om het op te halen, terwijl het gewoon met postnl afgeleverd gaat worden. Zoals je zelf ook al opmerkte. Tegenwoordig kan je met de buitenlandse tracking code op de postnl site (internationalparceltracking.com o.i.d.) kijken wat postnl er van denkt. Als die aangeeft dat het afgeleverd is bij je ophaallocatie dan kan je het gaan halen (tenzij het de sigarenboer hier in delft betreft, dan moet je tot 15:00 wachten voordat je het kan ophalen).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
#jeffrey#

Special Member

Ik ben een tijd op wat pakketjes aan het wachten die ik via ebay had gekocht. Dus ben ik maar even gaan kijken via 17track waar de pakketjes zijn.

Pakketje 1: Van Shanghai > Amsterdam > Frankfurt > Shanghai

Dit is wel een hele rare route. En is dit nu weer terug gestuurd of is het nog naar mij onderweg?

Pakketje 2: Die zal ik waarschijnlijk niet krijgen. Kunnen ze bij postnl ook zien aan de tracking code waar het pakket naartoe zou moeten? Of kan dit alleen maar door het adres op de verpakking?

StijnN

Golden Member

Dit kan alleen op basis van het adres op de verpakking.
En ik weet helaas dat er bij een aanzienlijk deel van de pakketjes uit China een volledig idioot adres op staat, hierbij zijn de naam en adres gegevens van verschillende personen door elkaar gehaald.

Je ziet dan adressen als:

Jan Klaassen
Stillwater Avenue 731
Nijmegen 04401

Dit is voor PostNL niet te herleiden tot een bestaand adres.

A person who never made a mistake never tried anything new.

Kan ik beamen. Heb wel eens gehad dat er een deel van het adres is weggevallen. Heel af en toe gaat het fout als ze een nieuw adreslabel krijgen in Nederland.

Als het telefoonnummer dan naar eerlijkheid is ingevuld en er ook op staat, dan kan ik nog bellen naar de ontvanger, maar als daar gewoon 0000000 is ingevuld, dan zit er niks anders op dan 'm terugsturen...

Maar dat komt gelukkig vrijwel nooit voor. Ik zit 1x per jaar met een china-pakje waarvan het adres niet compleet is.

brains

Golden Member

Mijn pakketje uit polen ligt al een tijdje stil.
Het is vreemd. Kijk ik in mijn account in aliexpress en klik ik bij track order op dpd-pl krijg ik een foutmelding dat nummer niet bestaat. Met trackingcode handmatig via dpd de melding
"2020-11-19 01:08 Dobra k. Strykowa (PL), In transit."
17track geeft dezelfde melding.
klik ik bij track order op "got" dan kom ik op de website https://global.cainiao.com terecht en die zegt in pools "doorgestuurd naar het buitenland" en "Your parcel has arrived in the country of destination"
Maar er staat ook boven een soort van animatie dingetje in aliexpress. Begint bij pl, dan bol met be custom en dan een bolletje met mijn afleverstad.
En daar staat hij als net vertrokken vanuit pl. Wat ook lijkt te kloppen als ik op google map kijk vanuit waar hij vertrokken is (warschau) en waar hij nu is Dobra k. Strykowa.
Zouden ze wachten totdat er een vrachtwagen vol is met pakketjes voor belgie? dat zou die lange tijd kunnen verklaren. Of is het gewoon erg druk ivm corona?
Als ik op de kaart kijk zou het mij logischer lijken dat ze alles van landen als belgie, nederland, duitsland met 1 vrachtwagen naar omgeving Berlijn sturen. Er loopt een snelweg praktisch vanaf waar het pakketje ligt naar berlijn. En dan vanuit daar door verspreiden naar een andere grote hubs in respectievelijk nl, be en duitsland.
maar geen idee hoe logica in transport van pakketjes is ;)

Ik zit in de napret Rosmalen radiobeurs modus.

Op 23 november 2020 17:06:28 schreef #jeffrey#:
Pakketje 1: Van Shanghai > Amsterdam > Frankfurt > Shanghai

Ik hou het er op dat de laatste shanghai scan gewoon "fout" is. In sommige gevallen krijg je ook bericht dat ie nogmaals op de post is gegaan terwijl ie net is afgeleverd...

Voor je andere pakketje: Effe klantenservice bellen. Vragen wat er aan de hand is. Ze zullen bij hoog en bij laag beweren dat ze er niets aan kunnen doen, maar soms gebeurt er dan een wondertje.

Ik heb een keer een pakket gehad waar ZIJ bij de digitalisatie van de postcode een fout hadden gemaakt. Nee mijnheer die is al onderweg terug, daar kunnen we niets meer aan doen. 4 dagen later stond ie in m'n kantoor.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ook Nederlandse shops hebben hun vreemde/humoristische kanten...: :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Bol is ook altijd leuk: "hier de nieuwe speelruimte voor uw kat... Oh en wat u besteld had zit er ook in". En dat soort grappen op de verpakking.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Mijn bel is stuk.

De vorige 4 ssd 2,5"harddisks werden gewoon door de brievenbus geduwd in de afgelopen paar dagen (wat oude computers nog een jaar of twee extra leven aan het geven).

De SSD van vandaag wilde de DHL bezorger "niet onbeheerd achterlaten" volgens het bericht in mijn email. Aangezien we steeds thuis geweest zijn is er maar één conclusie mogelijk: de bel is stuk.

Wel gek want 15 minuten later deed hij het gewoon toen iemand van Post.NL aanbelde. Deze had daarentegen weer geen zin om een pakket mee terug te nemen. (Volgens van Haren (schoenen) kan ik hem gewoon bij een postbezorger meegeven maar in de instructie staat niet wat je moet doen als deze hem weigert...)

ivm corona is het de bedoeling dat ze inderdaad ook ophalingen doen. Even contact opnemen met de klantenservice. Via twitter. Als je ze niet te kakken wil zeggen vraag je of je ze een DM kan sturen en hou je hun sufheid buiten de openbaar zichtbare boel, Gezien de hoeveelheid gekluns is wat mij betreft dat niet nodig, maar het kan... :-)

code:


Hey @PostNL  Weten jullie waar LT320668021NL is gebleven? Volgens mij zijn jullie hem kwijt....

code:


Hmm dat schiet inderdaad niet echt op, REW. Ik zie dat het pakketje momenteel nog in het sorteercentrum is met vertraging. Gezien je het nog niet hebt ontvangen, adviseer ik je om contact op te nemen met de afzender zodat zij een navraag kunnen opstarten bij hun postorganisatie

Ze zijn hem inderdaad kwijt. Hij ligt bij mij maar ze zijn hem "gesorteerd", "Met koerier mee" en "afgeleverd" vergeten te scannen. Een andere is afgeleverd, maar zijn ze ook "Is bij postnl aangekomen" vergeten te scannen. Dan beweren ze natuurlijk bij hoog en bij laag dat ze hem nooit gehad hebben. (ook afgeleverd dus!) .

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/