Magnetronbuis Panasonic 2m236-m42 en 2m236-m32

Weet iemand het verschil tussen de Panasonic 2m236-m42 en de 2m236-m32 magnetrons? Is de 2m236-m42 te vervangen door de 2m236-m32? Ik heb een aantal topics doorlezen op CO maar daar word ik niet wijzer van. Op google vind ik ook geen specs. Toestel is een Bosch HBC86E650N/01.

Normaal gezien niet prutsen met 2 verschillende buizen maar de
2M236-M42
2M261-M32
2M236-M32
Zouden onderling meoyten vervangen kunnen worden zonder probleem,
dus uitzonderlijk in jouw geval JA

@multivibbbrator het is een microgolf met invertersturing? Wat als de inverter begeeft? Aan de andere kant is deze waarschijnlijk kuisversleten.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

een invertor raakt niet zomaar kuisversleten..

M42 zit in Europese modellen, M32 blijkbaar in de pacific modellen.

@kris van damme wat bedoel je? Dat hij de uren er moet voor hebben? De magnetron is al op blijkbaar. Die last heeft de inverter toch ook moeten torsen? Meestal ziet de print er behoorlijk bruin gebakken uit op cruciale plaatsen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 29 juni 2020 20:54:18 schreef EricN:
@multivibbbrator het is een microgolf met invertersturing? Wat als de inverter begeeft? Aan de andere kant is deze waarschijnlijk kuisversleten.

TS meld niet wat de reden is dat de buis defekt gegaan is. ALs het is omdat ze 10 keer de metalen plateau of een verkeerde dingen erin gestoken hebben is de buis defekt maar is daarom de inverter niet versleten/beschadigd/...
Als de buis defekt is de buis verv, als de inverter defekt is de inverter maar zou ze nooit standaar beide vervangen puur omdat toestel al "wat draaiuren" of "leeftijd" heeft.

+ moest de inverter het na bvb 5 jaar begeven... ja dan is de inverter kapot maar de buis gaat niet mee kapot

De buis heeft KS naar de grond op de pennen van de connector. Nadat ik de connector verwijderd had, bleek KS van de gloeidraad naar grond. Ik denk dat het plateau nooit eruit is geweest. Het toestel is gekregen |:( en heeft last van het 23 sec syndroom.

Yup, te veel vermogen retour gehad en gloeispiraal doorgehangen...
Zijn in principe uitwisselbaar

Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb een 2m236-m32 liggen dus die gaat erin.