ArjanEmm
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
Ja dat zijn pracht trafo's die hij gebruikt !
Is de secondaire van die 42kv voeding van jouw 1 aaneen gesloten winding, of is er nog een middentak, zodat je er 22 kv van zou kunnen maken ?
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
is 1 winding wel forse draad trouwens volgens mij kun je er best meer uit trekken als 80 mA heb ook goede hoop dat ie het gevuld met olie weer doet
Is dit veilig??????????????????
http://variatee.vara.nl/kopspijkers/playerpage.jsp?filmID=101249
zolang hij maar ver genoeg ervan af blijft voelt hij er weinig van. ik kan bij mijn tesla (vonken tot 2 meter) ook een tl vasthouden zonder dat ik er wat van voel. je moet hem alleen niet naar de tl laten vonken dan heb je wel redelijk pijn. bij mijn kleine tesla kon ik hem wel naar een tl in me hand laten vonken zonder al te veel pijn. maar bij mijn grote tesla ga ik dat echt niet proberen 
Sparks
heb het net ook even bekeken.
Mooie korte vonkjes met een miljoen volt in zo'n droge warme studio.
Oftewel met andere woorden overdrijven is ook een vak.
Dat kunnen wij beter toch?!?!
gna gna gna

Heb een reactie gegeven nav Kopspijkers uitzending.
Ze willen wel wat meer weten als er een grote(sterke) TC in Nederland zou zijn.
Iets voor Jorrit en Fry (Sparks?)??
ArjanEmm
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
inderdaad zou wel mooi zijn iets spectaculairder ook 
een gast wie hier bij mij in de buurt woont is bezig met mijn tesla na te bouwen. leek me wel een mooi idee om ze dan in twin te laten draaien wel met eigen voeding dus zodat er 2 keer zo veel vermogen is.
Dat moet toch kunnen als de primaire hetzelfde gewikkeld word en de secondaire andersom. En de sparkgaps allebei srsg zijn. (natuurlijk ook hetzelfde gestemt enzo)
Ik heb de uitzending via internet bekeken.
En op die pagina kon je tips geven, dat heb ik dus gedaan.
Als ik er meer van hoor laat ik het direct weten.
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 29 maart 2005 18:45:57 schreef Jorrit:
oke de fotos van gistaravonden hier links voor grote fotos
hij kwam helaas niet verder als 1.80 maar toch wel leuke fotos
Wat een machtig beest 
Niet verder dan 1.8m ? Nog niet tevreden ???
hehe nee nog lang niet 
heb al 2 meter gehaald dus dit wat zeker nog niet genoeg. maarjah volgend weeken mijn srsg eraan en lastrafo als ballast en dan hoop ik nog verder te komen 
zou ie niet veel langere streamers kunnen maken als je de strikerail iets verandert? ik zie erg veel streamers daar naartoe gaan
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 29 maart 2005 19:17:11 schreef DC Tesla Coil:
Jorrit gaat voor het record van nederland, dat weet je toch?:P
Wel vet Jorrit
weet iemand tesla zijn record?
Sparks
Potver dat ziet er verdomt leuk uit Jorrit
En dat met 1 hand 
Vind 1.80 op zich ook wel knap omdat de strikerail/primair veel dichter bij zit als die 1.80
Mischien kun je de energie nog meer omhoog richten door de toroid nog wat aan te passen?
Wat betreft kopspijker Als die van mij draait en de resultaten zijn enigzins wat ik er van verwacht....
Mischien een idee om met z'n drieeen wat te doen of met z'n vieren als die maat van Jorrit ook klaar is.
Als je zulke foto's ziet wordt een mmc trouwens gevoelsmatig al een stuk goedkoper 
Ben vanavond even met de variac in de strijd geweest
Alleen dat kreng heeft 5 aansluitingen ben er nog niet helemaal over uit welke te gebruiken Had de kleine trafo (die bruine) er aan maar kwam niet aan 100 volt insturing omdat de variac dan verdacht warm werd Bij 40 volt insturing kon hij het prima volhouden en dan had ik toch een pittige hoogspanning met behoorlijk amp ongeveer 3Kv aan de vonk afstand te merken en de amp genoeg om tot 8 cm uit te rekken.
Zal zo eens ff googlen vanwege de juiste variac aansluiting
mzzlss
edit: die variac is een autotransformator volgens wat ik kan vinden nu nog uitzoeken hoe het kreng te gebruiken.
Wel een beetje een domme actie daaro bij kopspijkers dat een bobine een tesla is, een bobine is heel wat anders...
ledfreak
Moderator green laser forum http://www.greenlasers.co.uk/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi
Op 30 maart 2005 15:21:59 schreef Rob-BoZ:
Wel een beetje een domme actie daaro bij kopspijkers dat een bobine een tesla is, een bobine is heel wat anders...
niet helemaal het principe is het zelfde werkt alleen op een andere frequentie
weardguy
http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.
Ja idd, vond het ook een beetje dom van die gasten, op het gymnasium zitten en dan zeggen dat het het zelfde is als een bobine.
Ma goed vond de resultaten nogal tegenvallen, heeft iemand wel es info gevonden over dat radiofreq storen voor ontsteking van bommen? leek mij onzin, gezien de enorme storing die die dingen zelf produceren.
Voorlopig zit een tesla er bij mij toch nog niet in, ik heb er te weinig geld voor (dan zou ik er zeer lang over doen als ik hem nu zou bouwen) en helaas heb ik minder koperdraad gekregen dan ik had gehoopt (maar 12 meter 0.7 mm) dus zal ik op zoek moeten gaan naar iets anders, (wat geld kost) dus voorlopig zal ik dit topic maar moeten volgen.
Ziet er goed uit jorrit! jammer dat ze bij kopspijkers niet dit forum gezien hebben, hadden ze die 1 MV wel gehaald (en ook wat meer vonken)
(weet iemand hoe dat boek heet wat ze daarzo bij kopspijkers hadden?)
Op 30 maart 2005 20:47:43 schreef Bertrix:
een bobine heeft ook geen resonantiecap
Niet ?
Wat doet dat condensatortje dan over de contactpunten ? Dat is echt niet alleen maar om lekkerder naar de radio te kunnen luisteren.