Vreemde storing alleen op deze site

Dit topic is gesloten

benleentje

Golden Member

Ik heb bijna elke dag vooral in de avond wel een keer een CO storing. En dat is dat ik even tijdelijk geen verbinding kan maken met de site. Meestal gebeurt het als ik op de knop posten heb gedrukt en dat het niet lukt om te verbinden.
Vreemd genoeg krijg ik ook geen foutmelding, misschien ook omdat ik te ongeduldig ben en al terug gaat naar de vorige pagina om het opnieuw te proberen.
Net ca 3 minuten geleden had ik ook weer die storing.

Na een paar keer terug naar vorige pagina en weer proberen lukt het dan ineens weer wel.

Verder lijkt het niet aan mijn browser, hardware modem en PC te liggen. Want andere website kan ik wel benaderen tijdens de co storing en de storing treed ook wel eens op als de PC net is opgestart. Meestal staat mijn pc dagen lang aan.
De probleem oplosser in windows ziet ook geen fouten.

Ik gebruik windows 10 64 bit met alle updates en firefox met alle updates.

Is dit iets wat bij andere ook eens per dag voor komt en zou dat bv met een achtergrond script van CO te maken kunnen hebben wat op bepaalde tijden actief word. Of is dat kans toch groot dat mijn eigen software, firewall, virusscanner, adblokker er iets mee te maken heeft.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
RAAF12

Golden Member

Ik heb ook wel eens dat de pagina op CO niet geladen wordt. Andere sites werken wel. De systeembeheerder zou dat terug kunnen zien in de logs. Net een half uur geleden had ik weer een draaiend cirkeltje in beeld. Paar minuten later laadde de site wél.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 17 november 2020 23:46:18 (30%)

dit probleem heb ik ook al een tijdje, het gebeurt hier voornamelijk tussen 23u15 en 23u30. iets posten kan dan vlot 3min duren.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kennelijk heeft de server dan belangrijkere dingen te doen (backupje draaien?) dan ons gewauwel aan te horen.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op dinsdag 17 november 2020 23:50:09 (10%)

benleentje

Golden Member

@raaf dat is ongeveer dezelfde tijd als ik die storing had.

Af en toe is niet zo erg, maar het gebeurt nu eigenlijk niet iets te vaak om het een random probleem te noemen.

Kennelijk heeft de server dan belangrijkere dingen te doen

Ja dat zou kunnen, als dat zo is valt er wel mee te leven het is ook geen drama maar was toch nieuwsgierig in wat het eventueel kan zijn.

Misschien gebeurt het alleen bij degene die niet gedoneert hebben ;) :).

[Bericht gewijzigd door benleentje op dinsdag 17 november 2020 23:52:57 (45%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Shiptronic

Overleden

Valt mij inderdaad ook op dat het de laatste tijd wel vaker voor komt, site is gewoon even niet te bereiken.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mvdk

Golden Member

Het was eerst na middernacht. Mensen die vroeg naar bed gaan bemerken het niet. Zal wel backupje trekken zijn, denk ik dan.
Een andere site waar ik regelmatig kom, zet dan een schermpje neer, zo van: xxxx is even helemaal weg. Even servertjes schuiven enzo. Staat wat vriendelijker. Want je gaat de eerste keer kijken, is m'n verbinding er nog?

Hubie

Special Member

Hier hetzelfde,zie soms ook dat cirkeltje 1 minuut draaien.Ik sluit dan de pagina af en log opnieuw in. Dat was gisteravond btw,is vandaag nog niet gebeurd.

[Bericht gewijzigd door Hubie op woensdag 18 november 2020 00:04:35 (20%)

RAAF12

Golden Member

Er is mooie soft voor sysadmins die een berichtje naar de telefoon stuurt als de website een manco heeft :-)

@benleentje

Misschien gebeurt het alleen bij degene die niet gedoneert hebben ;) :).

De Koffiecorner is voor $ members only..... maar deze storing treft iedereen.

benleentje

Golden Member

Weet ik was ook niet serieus bedoelt.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Je kan proberen of statische content het wel doet. Bijvoorbeeld deze link:
https://www.circuitsonline.net/files/imagecache/news-thumb/images/0008…

Een database vergrendelt doorgaans de tabellen die worden gebackupped, met posten moet je daar dan op wachten. Het kunnen ook andere huishoudelijke zaken zijn op de database of iets anders.

Het kan ook anders (replicatie, snapshots) maar dat is allemaal gepuzzel.

Arco

Special Member

Ik hebb er nooit last van (tenminste niet vaker als ook met andere sites weleens gebeurt...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik herken het probleem - laat in de avond soms een korte hapering. Minuut later is alles weer prima.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Sine

Moderator

Dat klopt, inderdaad meestal later op de avond, ik zal de tijden eens gaan bijhouden.

Ik heb het ook wel eens, ergens laat op de avond. Ga dan even ergens anders kijken en na een paar minuten is alles weer gewoon.

Op 17 november 2020 23:40:52 schreef benleentje:
Ik heb bijna elke dag vooral in de avond wel een keer een CO storing.

Duidt op onvoldoende verbranding door een verkeerd gas/lucht mengsel. Bel de installateur :S

benleentje

Golden Member

Bel de installateur

Vandaar dit topic hij nam de telefoon niet op.

Nu ik weet wat het probleem is kan ik er ook wel mee leven ik wou eigenlijk enkel weten of ik het in mijn PC moest zoeken of niet.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
vergeten

Golden Member

Waar staat dan wat de oorzaak is? Ik heb alleen maar "gissingen" gelezen.
Totdat de site beheerder of een Mod het zegt (@Sine gaat tijden bijhouden) is er nog niks echt bekend. :)

En ja ik heb het ook best regelmatig met mijn firefox up-to-date- browser.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
mvdk

Golden Member

Nou, nou gaan we met z'n allen de site DDoSsen vanavond...

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Lekker off-topic, maar wel aansluitend bij een andere discussie: wie vroeg gaat slapen en vroeg opstaat, die heeft geen last van stoornissen op het internet tijdens de nacht. Alhier is CircuitsOnline keer op keer vlotjes beschikbaar, wat tussen haakjes wel een pluim verdient ook.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
RAAF12

Golden Member

Op 18 november 2020 18:01:43 schreef mvdk:
Nou, nou gaan we met z'n allen de site DDoSsen vanavond...

ShockMedia, de hoster van de CO site gebruikt Wazuh om verdachte acties te managen. Daarmee red je het niet om met een paar CO leden de site plat te leggen..

mvdk

Golden Member

wel een pluim verdient ook.

Absoluut. Ik had het fenomeen al een paar keer bemerkt, en zat toen te overwegen er iets over te vragen. Pas nu een ander er een topic over heeft gemaakt, kom ik ook lafjes voorbij.. O-)

Op 18 november 2020 18:05:08 schreef big_fat_mama:
Lekker off-topic, maar wel aansluitend bij een andere discussie: wie vroeg gaat slapen en vroeg opstaat, die heeft geen last van stoornissen op het internet tijdens de nacht.

Geldt ook voor het volgende: Wie 's nachts internet heeft overdag geen last van internetstoringen.

Alhier is CircuitsOnline keer op keer vlotjes beschikbaar, wat tussen haakjes wel een pluim verdient ook.

Zeker! Site is zelfs op oude computers erg vlot.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op woensdag 18 november 2020 20:36:25 (21%)

GJ_

Moderator

Hadden we vroeger niet ook al eens een cronjob die vertragingen veroorzaakte?

Edit, ja, mei 2010, ook even na 23.00, een database backup of zo.

[Bericht gewijzigd door GJ_ op woensdag 18 november 2020 20:56:38 (31%)

dat roept om een kijk onder de kap door jeroen de siteadmin.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Dit topic is gesloten