Miele W2465 geen

Hallo allemaal,
(het elektronisch openen werkte al lang niet meer, manueel sinds jaren)
Miele wasmachine geheel 'dood' teruggevonden; manchette was losgekomen, water op bodemplaat (dit probleem heb ik al eens gehad en is simpel verholpen met het vervangen van de rubber); water laten weglopen via filteropening, gewacht tot bodemplaat droog (zit wel wat roest op) maar helemaal geen activiteit; op basis van lectuur van forum nieuw slot gekocht: gemonteerd, deur dicht, stroom + I/O ingedrukt : deur klikt open, een zeer discreet gezoem in de machine.... maar op geen enkele manier licht in display. Bedrading van het slot kortgesloten via 2 lampjes; 1 - 3 en 2-3 ; een 230v ledspotje brandt continu bij aanzetten I/O knop, maar een halogeenlamp licht maar heel even op; de gele knop om de deur te openen heeft bij geen enkel combinatie een effect: Dus de machine aanzetten doet wat de gele knop in normale omstandigheden doet.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en wat ik moet doen of meten om de juiste oorzaak te bevestigen? Kan er ergens nog water zijn blijven zitten? Veel dank.

Dag IPN, Ik zie dat er hier eentje tussendoor is geschoten. Heb je ondertussen al iets gevonden of heb je nog hulp nodig? Wat kan je zoal? Schema lezen? Ben je goed met een multimeter? Lukt het demonteren goed?

Deurrubber los gekomen? Klinkt als slechte schokdempers. Als je het bovenblad er af doet en neerwaarts op de trommel duwt, is het dan met weerstand of eerder een botsbal?
Wat het elektrische probleem betreft wil het wel eens in kijken. Laat maar weten of dit nog nodig is ondertussen.

Bij deze toestellen zit bovenaan op de zeepbak een schema. Wat heb je hier uit afgeleid? Tot waar heb je spanning?

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 29 november 2020 19:41:53 (11%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?